NEO_X Geplaatst: 10 juni 2007 Geplaatst: 10 juni 2007 heb mijn ipaq 6515 proberen te flashen van duits naar engels nu hing de pc al naar 0.1% na 3 uur te hebben gewacht alles maar uitgezet alleen de ipaq is nie meer aan de gang te krijgen is er ieman die me kan helpen ik heb zelf al soft en hard reset geprobeerd het is een feit dat een koe meer schijt dan een geit want had die geit dit geweten had ie vast meer dan die koe gescheten
Moderator Matchless Geplaatst: 11 juni 2007 Moderator Geplaatst: 11 juni 2007 Dan heb je een echt groot probleem. Als je geprobeerd hebt te flashen met de een orginele HP update dan zou je hem naar HP kunnen sturen maar dat is (meestal) erg duur. Is het een niet orginele flash dan kan je je de moeite besparen want HP doet dan niets (onder het motto: eigen schuld ,dikke bult). Ze nemen de pda niet eens in ontvangst. Anders dan een PC zit in die firmware de bootloader en het besturings-systeem. Omdat de bootloader beschadigd is wordt de hardware niet meer aangesproken en krijg je dus ook geen verbinding meer. Je kan wel in een soort terminal kunnen komen maar om daarin te komen verschilt van type tot type. Maar dan moet je minimaal een werkende flash backup hebben (bij voorkeur op sd kaart) die je van een werkende pda afhaalt. Je moet dan een seriele (als die pda een seriele poort heeft) of een usb aansluiting hebben. Open hyperterminal en stel deze in op 115200 8-n-1. Door nu op de pda eerst de resetpin in te drukken en gelijk erna enkele toetsen tegelijk in te drukken zie je in terminal een tekst verschijnen. Van daaruit kan je verder zoeken. Omdat elke pda anders is kan ik je geen passend antwoord geven. Ikzelf heb de hele compaq/HP serie gehad (tot de 4700 serie) met kapotte flash maar mij lukte het na 2-3 dagen om ze te maken (door de verschillen). Ondanks ik er ervaring mee heb. google naar bricked HP ,paperweight pda enz.. en veel lezen!! Iig zal je je de komende dagen niet vervelen... hier ongeveer jouw probleem van een ander type pda. Niet klakkeloos overnemen maar echt op jouw pda zoeken. elke commando kan anders zijn. Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.
NEO_X Geplaatst: 11 juni 2007 Auteur Geplaatst: 11 juni 2007 tof voor je hulp is ff lezen het is een feit dat een koe meer schijt dan een geit want had die geit dit geweten had ie vast meer dan die koe gescheten
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen