Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Is het mogelijk om in windows XP de locatie van je gebruikersprofiel (c:\documents and settings\gebruiker) te wijzigen, zodat je persoonlijke documenten op bijvoorbeeld een andere schijf opgeslagen worden?

Zo ja, waar kan ik dit aanpassen??

The Iron Maiden

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Geplaatst:

In het register kan je dat aanpassen.

Via regedit

HKEY_Local_Machine\Software\Microsoft\WindowsNT\CurrentVersion\Profilelist\

Daar kun je onder ProfileDirectory een andere bestemming omgeven.

ps.Bezin voor je begint.

Geplaatst:

Als het alleen gaat om "Mijn Documenten" kun je bij eigenschappen het "Doel" wijzigen. Dit door middel van rechte muistoets op het ikoontje "Mijn Documenten" op het buroblad.

succes,

Noordhorn

- Skystar II - 2 x Dreambox 7000S - 2 x USB stick 128/256MB - T55 Wavefrontier - NSLU2 - Maxtor 300 GB -

Geplaatst:

Het gaat inderdaad uitsluitend om de map Mijn Documenten. Ik wil deze op een andere schijf opslaan zodat ik niet iedere keer alles hoef te backuppen als ik een image terug zet.

Maar misschien is een auto-backup tool ook een oplossing.

The Iron Maiden

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Geplaatst:

Met Tweakui (powertoy,s ) kun je plaatsen van mappen wijzigen .

mycomputer/specialfolders

Ad

Vu+ Duo,2xDream7000,Dream500,Dbox1,Nokia9800s

Geplaatst:

Citaat:
gebruikersprofiel

in alle mappen die, onder het gebruikers profiel staan en worden aangemaakt door menig proggie komt enorm veel aan data bij elkaar.

het lijkt zinvol om enkel my-documents te wijzigen, maar als je al kunt is het zinvoller om het hele profiel te verplaatsen...

gek genoeg (misschien voor enkele) zal er een rudiment blijven staan onder documents&settings wegens de aanmelding

maar met meerder gebruikers op een en dezelfde PC zal er toch menig GigaByte aan data onder documents&settings staan

neem enkel

acdsee (de database)

autocad vanaf 2004 en hoger (alle settings en profielbestanden)

internet explorer en desktop settings (temporaries en instellingen)

outlook (heel wat pst. en adresbestanden)

en ga maar door.

het blijkt dat je in xp en win2000 meer tijd kwijt bent aan het customizen van de gebruikers profielen dan het installeren van een nieuwe XP of win2000 versie...

dus backuppen van gebruikers data is belangrijker dan dat beheerssysteem zelf.. (OS)

dus inherent ook het backuppen middels een Ghost image

backuppen van een d:\USERS schijf met een rwdvd per scheduler is alleszins verstandiger dan die c:/ crash met alle gebruikersdata.

cheers

Redemption Day

Sherel Crow, Johnny Cash

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen