Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik dacht mijn laptop Toschiba Tecra 8200 te voorzien van extra geheugen.

Er zat een geheugen in van 128 MB PC133-333-542-B1 dubbelzijdig uitgevoerd.

Deze heb ik vervangen door 2 x 256MB PC133S-33-542 CL3

direct na het opstarten verscheen al de tekst "verwijder incompatible geheugen"

dus razendsnel de computer weer uitgezet en het originele geheugen weer terug geplaatst.

Maar helaas het kwaad bleek reeds plaats gevonden te hebben want de laptop wil nu geheel niet meer opstarten.

Het enigste wat nog gebeurd is dat het ledje voor aan oplicht en voor de rest niets, geen verandering in het scherm, geen harddisk, en ook de cd speler reageerd nergens op.

Op welke knop ik ook druk er gebeurd nog steeds niets, behalve als ik op de aan/uit knop druk dan gaat het groene lampje weer uit.

Wat kan dit zijn?

Want volgens mij is het geheugen beide SD-ram, de simmetjes passen precies in de houders enigste is dat op het nieuwe geheugen 256MB synch, 133Mhz, CL3 staat terwijl daar op het oude geheugen niets van op staat.

suc6

gerrit B

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Geplaatst:

controleer eens of je niet per ongeluk 1 v/d connectoren hebt beschadigd.

Geplaatst:

ik zou niet weten hoe, het plaatsen gaat vrij eenvoudig nl. simmetje schuin in de connector plaatsen en naar beneden duwen tot hij klik zegt en dat er 2 plastic houdertjes in een sleufje vallen.

Ook als ik naar de connector kijk zie ik geen beschadigingen oid. alle veertjes zitten op 1 lijn.

Zou het kunnen dat evt. het originele geheugen defect is en de 2 anderen toch gewoon niet passen?

suc6

Gerrit Bakker

Geplaatst:

hoi,

haal je back-up batterij er eens uit of reset je bios eens.

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Geplaatst:

Het lijkt mij niet dat jouw laptop kapot gaat van een niet compatible geheugen.

Eerder lijkt het mij waarschijnlijk dat het originele geheugen door jou niet goed teruggezet is. Misschien iets van stof tussen de connector van de geheugenmodule gekomen. Even geen paniek en rustig de boel bekijken. Vaak is het zo dat wanneer je met je geheugen bezig bent de computer een melding van verandering over geeft. Kom je wel in je bios. zo ja ziet de bios het geheugen?

Geplaatst:

nee, zoals ik aangaf gaat er alleen nog maar het lampje van de voeding branden.

Voor de rest geheel niets, normaal start de ventilator en hoor je de CD rom, maar alles is doodstil en ook het display blijft geheel zwart.

Dus ik kom ook niet in de bios oid.

suc6

gerrit B

Geplaatst:

Steek het incompatible geheugen er toch maar weer eens terug in, baad het niet dan kan het ook al niet meer schaden, en verder, gom met een zachte gom de kontakten van de sim's eens op....

Johnny.

TV kijken ....daar hebben wij géén tijd voor hoor !!!

Mijn thuis is waar mijn Channelmaster staat....(stond :P)

Geplaatst:

Iets soortgelijks is mij ook overkomen met een oudere Toshiba. (2180 ofzo)

Na veel gekl**t `m ff draaiend gekregen met een andere hardisk waar wat linux-bestanden opstonden. Maar na weer het geheugen te hebben geplaatst was t weer over...

Wat ik denk, is dat de HD beschadigd wordt, maar idd het vreemde is dat de bios NIET te benaderen valt.

Gaat bij jou wel het scherm heel licht aan??? EVT in het donker checken.

Verder vrees ik het ergste.....

Grtz, Steven

Geplaatst:

Je hebt twee geheugen-sleuven.

Probeer het eens met 1 geheugen in de nr.1 houder

Nog een hele stomme opmerking:

Is niet de accu leeg heel toevallig. Staat ie op netstroom?

Geplaatst:

Geheugen kontakten goed schoongemaakt met een glasvezelpen zodat alles mooi glimt, maar nog steeds het zelfde probleem.

Ook als ik 230V aansluit geen enkele reactie naast het groene lampje.

Ook beide geheugenslots geprobeert maar geen reactie,(dacht dat in slot A altijd een geheugen moest zitten) ook licht het scherm niet een heel klein beetje op.

Ik denk dat ik e.e.a maar eens voorzichtig open ga schroeven, of heeft iemand nog een beter idee?

suc6

gerrit B

Geplaatst:

Citaat:
of heeft iemand nog een beter idee

Ja, als je er niet echt veel verstand van hebt niet open schroeven en onze Steve vragen of je even bij hem langs mag komen .

• Moderator
Geplaatst:

ik heb een tijdje geleden ook zo'n " killer-mem" gehad. Dat ding heeft ook een laptop gemold. Zelfs het interne geheugen is gedeelteijk kapot gegaan. Omdat de laptop in mijn geval wel met minder geheugen opstart maar iedere keer een BSOD geeft en de mem wel spanning krijgt (gemeten) is me vermoeden dat er iets mis is met de chipset en dus niet meer te maken. Of je moet zin hebben om met BGA solderen te spelen.

Lijkt ook erg veel op jouw probleem met je laptop.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Geplaatst:

Triest maar het lijkt mij idd ook een defecte memorycontroller door fout geheugen of ESD.

Tja het is natuurlijk ook geen lego en hopelijk is dit wederom (voor anderen) een waarschuwing om geheugen te controleren op compatibility voordat deze aangeschaft en geplaatst wordt.

Laptops:

Altijd spanning eraf en accu eruit voordat je de schroefendraaier hanteert!

Overigens, heb je niet in de haast vergeten de tweede keer de accu te verwijderen toen het geheugen niet werkte?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen