Ga naar inhoud


[7000] hoe Externe HD 500 GB - NDAS mounten


kkkkk

Aanbevolen berichten

ik heb 500GB NDAS hhd gekocht en 3 part. van gemaakt ieder omgeveer 150GB en nu wil ik een part. voor de dreambox 7000 gaan gebruiken voor opnamens als voor multiboot is het mogelijk ?? ik heb wat over de 7025 gezien niet gelezen omdat het in duits is , weet iemand wat meer ??

Link naar reactie
Delen op andere sites


Is het een externe harddisk die zelf een netwerk aansluiting heeft of, zo nee, via bijv. een NSLU2 in het netwerk kan worden gehangen? Zo ja, dan kun je in de meeste gevallen een 'share' aanmaken. Een share is niets anders dan voor een bepaalde user een bepaalde schijf of deel van een schijf toe te wijzen.

 

Je kunt vervolgens via CIFS de dreambox naar deze share verwijzen. Een uitgebreide installatie handleiding kun je vinden op de site van Barabas (gebruiker hier; even zoeken).

 

Als het een USB-schijf zonder netwerk aansluiting is dan denk ik dat het lastiger gaat worden. Je zou hem dan bijvoorbeeld aan je PC kunnen koppelen en dan moet je ook een specifieke gebruiker configueren, dacht ik. Zoek even in dit forum. Het zal vast al eens behandeld zijn.

 

Suc6!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor NDAS heb je windows drivers nodig om je LAN hd aan te spreken, hetzelfde geldt voor je dreambox. Daarvoor heb je ook aangepaste drivers nodig. Voor zover ik weet bestaan die wel voor de 7025.

 

Het is dus geen echte NAS die volledig zelfstandig draait.

Dreambox 8000 HD- 1TB HD - OpenPli Image

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...