Ga naar inhoud


[TF5500pvr] Pikt niet alle frequenties van Astra 1 op.


Gast

Aanbevolen berichten

sinds korte tijd ben ik de eigenaar van een topfield 5500 pvr. Helaas pikt hij de zenders van de Astra 1 met een frequentie groter dan 12.200 Mhz niet op. Alle zenders van Astra 1 krijg ik wel te zien als ik met een andere satelliet ontvanger ga zoeken, dus kan er m.i. niets mis zijn met de stand van de schotel of de kabels. Ik heb op de Topfield al meerdere instellingen (voor de LNB ) geprobeerd en heb hem ook al teruggezet naar de fabrieksinstellingen maar niets lijkt te helpen. Het is een lastig euvel want eigenlijk slaat hij zo alle nederlandse zenders over waar ik nu juist een Canal + kaart voor wilde kopen

Graag hoor ik of iemand hier een oplossing voor weet ( of dat ik het apparaat gewoon moet laten repareren....)

Link naar reactie
Delen op andere sites


welkom op dit board

 

kun je ons iets meer info geven over de geschiedenis van deze tuner heeft of had de vorige eigennaar dit probleem ook.

 

welke firmware staat er in de tuner.

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de tuner tweedehands overgenomen van iemand

Ik heb uitgebreid gecontroleerd of hij goed werkte ( opnames ,MP3's afspelen en kon ook zonder problemen toen alle Nederlandse zenders bekijken) De fantastische beeldkwaliteit en het gemak waarmee dat allemaal ging overtuigde me dat het een goede aankoop zou zijn. Pas thuis bleek het probleem met de Astra zenders

Ik heb twee weken geleden de laatste firmware erop gezet (want ik dacht dat het misschien daar aan lag, dat was overigens een beta versie)In de menu's geeft hij overigens aan dat de firmware die ik gebruik goed is en dat er geen nieuwe updates zijn

 

met vr gr

MaxB

Link naar reactie
Delen op andere sites

werkte de nederlandse zender toen wel?

 

dan moet het haast in jou schotel of kabel of LNB zitten

 

als je in het menu de zender lijst op vraagt staan dan de frequenties van de nederlandse zenders er wel bij voorbeeld 12515

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou dat nu geen warmteprobleem (nu 28 graden in de kamer) zijn. Ik heb namelijk nu met mijn 5500 opeens sinds een dag of 3 last van dezelfde verschijnselen. Als hij aanstaan is het moeilijk om hem op een andere zender te krijgen. De kanalen zijn identiek op beide tuners.

 

Ook een Xcam die normaal sneller zapt dan de Aston premium maakt niets uit als je de een met de ander wisselt.

 

Ben benieuwd od anderen hier ook last van hebben.

Reptovis

Dreambox 7000S + Maxtor 300GB + Quattro 0.3dB Lnb + Triax 110 + Sg2100/Topfield 5500 + Maxtor 300GB + Dual Lnb + Triax 90 + Sg2100 + Aston 1.07 + Xcam/Humax 5400 + MM/Reptielen/Vissen/Honden

Link naar reactie
Delen op andere sites

-Het probleem doet zich al een paar weken voor (ook toen het dus wat minder warm was. En alle zenders op ASTRA 2 doen het wel

-De LNB instellingen zijn op dit moment voor ASTRA 1 9750-10750 ( ik heb verscheidene LNB instellinmgen al geprobeerd)

- de firmware is up to date

- In de zenderlijst staan geen Nederlandse zenders en als ik handmatig op 12515 zoek krijg geen enkele zender (ook geen radio)

 

Iedere tip om dit op te lossen is welkom!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit heb ik met mijn TF5000 ook. Bleek aan de lengte van mijn coax TF <-> LNB te liggen. Met een kortere kabel - op een andere plek - werkt het wel.

De TF4000 doet het aan deze lange kabel wel helemaal goed. Heel raar en frustrerend.

De TF5000 had ook problemen om signaal te krijgen op bepaalde kanalen op de Hotbird (o.a. ESP dutch/Eurosport). Dit bleek aan mijn Diseqc switch te liggen. Wederom werkt mijn TF4000 in dezelfde configuratie wel!

 

Bovenstaande heb ik met meerdere TF5000s getest, allemaal hetzelfde.

 

Misschien heb je wat aan deze info.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn wel testen geweest hier op het forum met diverse kabels.

Maar wat ik lees

Citaat:
Bleek aan de lengte van mijn coax TF <-> LNB te liggen
vind ik vreemd.

Er waren kabels bij die tot zo tot 140 meter probleemloos werkten, zonder versterker ertussen.

Dat het bij jou aan de kabel zou liggen lijkt mij dan eerder een installatie probleem. Losse F connector, beetje aanslag en meer van die dingen.

En de ene ontvanger kan daar wel net iets gevoeliger voor zijn dan de andere.

Melle
DM500HD, Funke 99cm & StabHH120 & Smart Lnb, Funke 68cm & Duo Lnb Quad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef alleen de feiten zoals ik ze ben tegengekomen weer. Voor zover het kon heb ik het getest. Waarom de TF4000 (en tegenwoordig ook een Echostar 5020) het wel steeds deed/doet en de TF5000s (meerdere!) niet, dat snap ik ook niet.

Dat probleem met de disecq heb ik ook bij iemand anders - geheel andere spullen - meegemaakt.

Misschien ligt het aan het type kabel of disecq, de schotel en LNB zijn tussentijds 2x vervangen (stormschade e.d.)

De TF5000 gebruik ik nog steeds, alleen op een andere plaats. Prima ding verder.

 

Ik wil alleen deze info meegeven, zodat MAXB eens een ander type of korter kabeltje of andere/zonder disecq kan proberen. Ben benieuwd wat dat eventueel oplevert!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Sorry dat mijn antwoord zo lang op zich liet wachten

Ik heb inmiddels een nieuwe kabel geprobeerd, het is helaas nog steeds hetzelfde probleem. Ik kan de kabel wel wat korter maken (tot ongeveer 10 meter) ,maar ik ga eerst volgende week een andere LNB proberen in de hoop dat dat helpt

 

MaxB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

het probleem is opgelost:

Ik heb een nieuwe LNB op de Astra gericht en nu ontvang ik alle zenders wel goed

Bedankt iedereen voor alle adviezem

 

MaxB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...