Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Nu heb ik DVBDream prima draaien, maar als ik een HD kanaal selecteer dat crasht het programma gewoon. Volgens DVBDream is er geen H.264 codec geinstalleerd, maar in DVBViewer/TransEdit kan ik Astra HD gewoon bekijken zonder problemen. Welk codec heeft DVBDream nodig en waar vind ik het ?

Geplaatst:

De enige codec die ik werkend heb (BBC HD) is CoreAVC. PureVideo is me (nog) niet gelukt.

DM8000 : DVB-C, DVB-C/T, DVD, 1TB

PC : TBS6980, TBS6680

Samsung 40" 6800 Series, UPC CI+

Big BiSat met 10 x Alps Quad, 4 x Satconn 10/1

Geplaatst:

DVBDream heb ik ondertussen aan de praat gekregen met het Astra HD kanaal, die loopt nu vlekkeloos. Tevens heb ik een H.264 codec geinstalleerd, maar weet nog niet of dat dat z'n werk goed gaat doen.

• 2 maanden later...
Geplaatst:

en ben je er al achter?

Vu+duo2 , Xtrend 4000 ontvanger met Pli4.0..,PopcornHourA-200, A-100 en AppleTV3,

CDS en Ziggo kaart...

Geplaatst:

Is Astra HD wel dezelfde soort HD als BBC HD? Volgens mij niet.

Dus kijk je naar Astra HD met je standaard codec (zoals vroeger bij Euro 1800), en vereist BBC HD een hogere codec (en een hele zware computer: 3000 Mhz dual core, of zoiets).

Installeer eens ProgDVB Elecard Edition, trial. Die heeft AVC standaard ingebouwd. (Ik kan het zelf niet aan de praat krijgen, omdat mijn trial-periode verlopen is).

Mij is het dus ook niet gelukt.

Ik heb PowerDVD (trial) geïnstalleerd, maar ProgDVB ontbeert (denk ik) een graph-bestand dat naar die codec doorwijst, en ik weet niet hoe ik dat moet fiksen. Een downloadlink op internet liep dood. Als iemand dat graph-bestand heeft, zet het dan s.v.p. hier in een bijlage.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen