Marc put Geplaatst: 16 juni 2007 Geplaatst: 16 juni 2007 Sedert kort bezit ik een laptop met dvi uitgang. Ik wil mijn laptop aansluiten aan de hdmi aansluiting van mijn tv dmv een dvi-hdmi kabel. Moet ik dan nog audio kabels bijkopen of komt het geluid ook door de dvi-hdmi kabel ? Graag antwoord. Marc DM800PVR - met OpenPLI. Vu+Duo2 - met OpenPLI
grunnsat Geplaatst: 16 juni 2007 Geplaatst: 16 juni 2007 Neen, door DVI komt alleen maar beeld. Je moet er dus een audio stereo kabel bij gebruiken
prutsie Geplaatst: 17 juni 2007 Geplaatst: 17 juni 2007 Het ligt er nogal aan waar je je DVI kabeltje op aansluit. Ook ligt het eraan of je notebook geluid over de DVI poort kan sturen of niet. Ik heb hier net zo'n situatie. AM 690G chipset met VGA uit en HDMI uit. Bij deze chipset zit een driver voor MS-Windows XP waar geluid over de HDMI kan worden gestuurd. Gebruik ik deze driver, en sluit ik mijn monitor via een HDMI-->DVI kabeltje aan dan heb ik ook geluid op mijn monitor via deze verbinding. Echter, start ik in Vista op dan is er geen driver beschikbaar die ook geluid over HDMI doet. Ik moet dan dus terug naar een extra kabeltje van de geluidskaart naar mijn monitor. Je zal dus eerst moeten kijken of je laptop wel geluid via de HDMI kan weergeven, en als dat al zo is of de weergever (monitor, plasma of LCD tv) hier ook nog wat mee kan. Echt een eenduidig antwoord is er dus niet. Kijk eerst maar eens welke grafische kaart er in je lappie wordt gebruikt, en dan op zoek naar de nieuwste drivers. In de readme files staat vaak wel hoe en wat. groeten, Peter. Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.
Gast Geplaatst: 21 juni 2007 Geplaatst: 21 juni 2007 Jij hebt een HDMI aansluiting op je moederbord, wat geen DVI aansluiting is... DVI heeft geen geluid, HDMI wel. Er zijn echter sinds een paar weken ATI videokaarten bekend waarmee je toch geluid via een dvi naar HDMI adapter kunt versturen.. Of ze al te koop zijn weet ik niet eens, dus je zult audio apart mee moeten sturen.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen