Ga naar inhoud


[7000S] sky digibox doorgelust vanaf dreambox?


tajvdz

Aanbevolen berichten

Hoi,

Ik heb een 2e handse sky digibox gekocht en die wilde ik op de lnb out van de dreambox aansluiten. Ik was een beetje bang dat dat niet samen zou gaan met my diseqc rotor maar het is juist de dreambox die in de problemen komt. Sluit ik de lnb (met of zonder diseqc rotor ertussen) rechstreeks op de digibox aan dan werkt dat gewoon. Lus ik hem door vanaf de dreambox (met rotor ertussen) dan zakt het signaal van de dreambox in en is er geen ontvangst meer, de digibox geeft nog wel beeld. Koppel ik de digibox los van de uitgang op de dreambox dan gaat het ook weer goed..

Is hier een oplossing voor?

Dus schotel met diseqc rotor op de dreambox en digibox op de lnb out van de dreambox.. Op 1 van de 2 apparaten zal wel een instelling veranderd moeten worden..lijkt nu net of de digibox het signaal van de dreambox verstoord..en ik had eigenlijk andersom gedacht.

Het is trouwens een dreambox 7000s en de digibox is een van de nieuwere pace types

 

Groetjes

Twan

Link naar reactie
Delen op andere sites


of de dreambox aan of uitstaat maakt niet uit bij mij. dreambox werkt alleen niet zo lang de kabel vanaf de dreambox in de digibox zit.... als ik die kabel los haal dan komt er weer beeld op de dreambox.

ik heb zo'n vermoeden dat de rotor er toch invloed op heeft

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Citaat:
ik denk dan ook port 80 moet geopend worden in de Router,, en de firewall uit


Heeft er niets mee te maken !!

Met vriendelijke groet, paardengek


nee natuurlijk heeft dat er niets mee te maken... dat weet die persoon zelf natuurlijk ook.

Ik heb trouwens ook nog een kleine schotel en lnb hier liggen. Is het misschien verstandiger om die te gebruiken of weet iemand nog een oplossing hoe het via de dreambox kan worden doorgelust?
Link naar reactie
Delen op andere sites

De digibox is natuurlijk ongeschikt voor een rotor. De enige mogelijkheid is bij doorlussen dat je of slechts één vaste opstelling hebt of dat je een vaste diseqc opstelling gebruikt waarbij op LNB1 de Astra2 positie zit.

 

Je kan voor alle zekerheid dit testen door je schotel naar de astra2 te draaien en daarna de Dreambox instellen zonder diseqc.

 

In ieder geval gaat jouw combi niet het gewenste resultaat opleveren, helaas...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...