Quassi Geplaatst: 18 juni 2007 Geplaatst: 18 juni 2007 de laptop van m'n buurvrouw wil niet meer aan. als ik op de aan/uit knop druk gaan alle lampjes op de laptop aan, maar na een seconde gaan ze weer uit. de laptop is zo'n 9 jaar oud. de lader doet 't nog wel (lampje brandt), en zonder batterij er in met lader geeft hetzelfde probleem. iemand een idee wat de oorzaak kan zijn en of het simpel op te lossen is?
theparasol Geplaatst: 18 juni 2007 Geplaatst: 18 juni 2007 Gokje: de connector op mainboard waar de netspanning in moet heeft los contact. Die "ledjes" aan actie werkt die alleen als de accu er ook inzit?
Quassi Geplaatst: 18 juni 2007 Auteur Geplaatst: 18 juni 2007 nee de lampjes gaan ook aan als de accu er 'uit' is, met de lader er in natuurlijk
theparasol Geplaatst: 18 juni 2007 Geplaatst: 18 juni 2007 Er vraagt iets enorm veel stroom... Al geprobeerd harddisk / cdrom en diskdrive eruit te sleutelen en nogmaals proberen te starten? Voltage adapter nagemeten? In jouw geval zou ik niet op de klemspanning durven vertrouwen...
Quassi Geplaatst: 18 juni 2007 Auteur Geplaatst: 18 juni 2007 ok, ik ga 't eens nameten, alvast bedankt !
adam76 Geplaatst: 28 juni 2007 Geplaatst: 28 juni 2007 ruk de backlight inverter van het scherm eens los en gebruik een extern scherm. kijk ook even de koeling na. Dreambox 7000 / DM500 / Samsung9500 VIA CI / 0.3 lnb / 85 cm schotel ( 20"west to 45 east ) z=z^2 +c
lemoi Geplaatst: 29 juni 2007 Geplaatst: 29 juni 2007 hoort zich een beetje aan als wat ik met mijn laptop op het werk had. Alleen als ik daar een goede klap op gaf deed ie het weer (zal wel een breuk op het moederboard geweest zijn wat ze wilden hem niet meer repareren). Zou haast willen zeggen: geef er eens een paar klappen op tijdens het opstarten maar dit is je eigen laptop dus is het niet een erg goed advies van mij (doet me weer denken aan die oude K12 philips TV met z'n losse kontakten. effe een flinke klap erop geven en kijken wat ie dan doet. Wist je meteen of het een los kontakt was of niet.) Succes Beter 1 sateliet in de lucht dan 10 in de hand Philips 7072, 2000, 5400 (7005) Kathrein CAS90,UAS485 + een paar andere LNB's H126 kabel, Matrix reborn, revolution, ORF
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen