Ga naar inhoud

Geen sat signaal na multiplexer

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo beste satvrienden,

Na goed en wel mijn satelliet afgesteld te hebben dacht ik dat ik binnen het half uurtje lekker voor de tv zou liggen. Was het niet dat er een probleempje opdook! :-)

Ik woon in appartement en de aansluitingen voor DVB en SAT zijn dus gemeenschappelijk.

In de gang hebben we een kotje waar alle draden toekomen, zoook mijn sat coax kabel. Daar worden de DVB coax en SAT coax op een multiplexer aangesloten om vanaf daar slechts met 1 kabel te moeten distribueren naar alle verdiepingen.

De multiplexer is de volgende: Alcad ME-213 http://www.alcad.net/uploads/hojas/2632320.02.pdf

De aansluitingen zijn als volgt:

(indien het niet echt duidelijk is kan ik altijd wel een schema tekenen)

Code:
 SAT           DVB-antenne|                   ||                   ||              ------------|              |versterker||                   | |--------|    |------  SAT-in |    | TV-in       ----------       |  MUXER  |       -----------            | TV/SAT uit            |            |        ----------        | decoder |        ----------- 

DVB wordt eerst versterkt en dan aangesloten op TV aansluiting van multiplexer. De sat wordt rechtstreeks aangesloten op de SAT aansluiting.

Indien ik nu mijn decoder (Inverto 7000m) aansluit op de TV+SAT uitgang, dan krijg ik 0% signaalsterkte en geen beeld. Indien ik de TV ingang loskoppel, dan heb ik plots heel goede signaalsterkte en wel beeld.

Ik heb reeds geprobeerd met een andere multiplexer van hetzelfde model, maar helaas zelfde resultaat.

Wat voor mij logisch lijkt, gebeurt dus blijkbaar niet: het multiplexen van 2 signalen.

Iemand een idee?

Alvast bedankt!

Geplaatst:

Is die multiplexer door de woonbouwvereniging of heb je die zelf gekocht, het kan n.l. zijn dat dvb een andere freq gebied heeft dan het normale tv signaal. Maar er zullen vast wel mensen op dit forum zijn die dit weten.

Salu2, D.Quijote

M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

Geplaatst:

Multiplexer is inderdaad geplaatst door woonvereniging.

Op de multiplexer staat bij de TV ingang 5Mhz-862Mhz en voor sat is dat 950Mhz-2400Mhz

Geplaatst:

Ik heb nog eens bij je link gekeken, maar volgens mij heb je 2 multiplexers nodig. Een waar de 2 kabels samen komen, en een waarvan je van die ene kabel d.m.v. die andere multiplexer weer 2 kabels maakt. Dat had ik vroeger ook, ik had een klein schakelaartje op het dak waar de normale antenne en de sat ingingen, dan 40 meter coax naar beneden, en dan weer zo'n zelfde schakelaartje om er weer 2 signalen van te maken.

Salu2, D.Quijote

M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

Geplaatst:

Zoals D.Quijote ook al aangeeft, heb je in je huis wel een demultiplexer?

Heb je in je woonkamer een aansluitdoos met een speciale uitgang voor het sat signaal? In de PDF van de multiplexer zie ik nl bij de aansluiting van de TV en de sat decoder een apparte splitter, de ME214 in gebruik. Ik veronderstel dat je met het loskoppelen van de TV het afkoppelen van het TV signaal vóór de mux bedoeld. Als je geen splitter hebt komen het TV en sat signaal samen op de ingang van de decoder, misschien maskeert het TV signaal dan het sat signaal, of gaat er iets mis met de gelijkstroom overdracht of het 22KHz signaal.

Albert_H.

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Geplaatst:

Inderdaad, daar kan je gelijk in hebben. Dat zal ik vanavond eens proberen.

In mijn appartement heb ik een TV/SAT muurcontact, en dat zou normaal gezien terug de omzetting moeten doen. Maar omdat ik in mijn appartement helemal geen signaal kreeg had ik gedacht om rechtstreeks aan de multiplexer te proberen om te kunnen uitsluiten of daar het probleem lag. Duidelijk over het hoofd gezien dat het gedemultiplexed moet worden..

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen