Coliseo Geplaatst: 20 juni 2007 Geplaatst: 20 juni 2007 Opeens verscheen op het scherm een grijs tekstkader met de melding "Current Overload", met een OK-vinkje. Klikt men op het vinkje, dan verschijnt het tekstkader onmiddellijk terug. Geen beeld te zien en het symbool met de doorstreepte schotel is eveneens aanwezig. Een reboot (de 10 seconden stroomloos) geeft evenmin resultaat. Ontvangst (LNB, schotel,...)is er wel degelijk, want ik ben onmiddellijk op een andere ontvanger overgeschakeld en daar werkt alles normaal. Iemand een idee ?
Coliseo Geplaatst: 20 juni 2007 Auteur Geplaatst: 20 juni 2007 Een uurtje de stroom eraf en nu doet hij terug normaal, wat het ook geweest moge zijn.
Gast Geplaatst: 20 juni 2007 Geplaatst: 20 juni 2007 En met welke versie werk je op je Inverno, als ik vragen mag?
Coliseo Geplaatst: 21 juni 2007 Auteur Geplaatst: 21 juni 2007 De laatste versie die uit de hemel is komen te vallen, de 212. Tot nog toe draaide hij hiermee zowat perfect.
Gast Geplaatst: 21 juni 2007 Geplaatst: 21 juni 2007 Citaat: De laatste versie die uit de hemel is komen te vallen, de 212. Tot nog toe draaide hij hiermee zowat perfect. Okay Die versie gebruik ik niet, ik dacht als je met 1.4 draait. Is dat een reden te meer om 1.4 er niet op te zetten bij me zelf!
Gast Geplaatst: 21 juni 2007 Geplaatst: 21 juni 2007 Citaat: Okay Die versie gebruik ik niet, ik dacht als je met 1.4 draait. Is dat een reden te meer om 1.4 er niet op te zetten bij me zelf! Begrijp die redenering niet. Lijkt mij dan juist wel een rede om 1.4 erop te kwakken.
Gast Geplaatst: 21 juni 2007 Geplaatst: 21 juni 2007 De 1.4 heeft betrekkelijk weinig problemen (maar is ook nog niet volmaakt!).
Gast Geplaatst: 21 juni 2007 Geplaatst: 21 juni 2007 Citaat: De 1.4 heeft betrekkelijk weinig problemen (maar is ook nog niet volmaakt!). De 1.4 OTA versie toch wel (althans dat lijkt me toch wel eindelijk eens). Wanneer komt ie eigenlijk OTA?
Murdock Geplaatst: 21 juni 2007 Geplaatst: 21 juni 2007 Zullen we even on-topic gaan? Current overload wil zeggen dat de ontvanger denkt dat er door de LNB te veel stroom wordt afgenomen. Wat je eens moet controleren is of er geen vocht in de kabel is gekomen bij de antenneplug. Haal de plug uit de LNB en kijk erin. Als het witte schuim donder of zwart is gekleurd heb je je probleem gevonden. Aangezien er spanning op staat krijg je daar een koolstofvorming door kleine vonkjes veroorzaakt. Dit heeft een bepaalde weerstand, hoe lager de weerstand hoe groter het stroomverbruik. Receiver: VU+ Solo 4K Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)
Coliseo Geplaatst: 21 juni 2007 Auteur Geplaatst: 21 juni 2007 Ik heb een week of 3 geleden een nieuwe LNB geplaatst (quad). De uitleg van Murdock lijkt mij heel plausibel. Als het zaterdag niet (te hard) regent, klauter ik de ladder op. Een beetje meer uitleg : Voor de Inverto gebruik ik 2 uitgangen van de LNB, voor de Emu-box eentje. De vierde LNB-uigang heb ik afgestopt met een F-connector, volgespoten met siliconen. @ Murdock Wanneer je zegt : "haal de plug uit de LNB en kijk erin", dan vermoed ik dat je bedoelt dat je in de plug moet kijken.
Gast Geplaatst: 21 juni 2007 Geplaatst: 21 juni 2007 Citaat: De vierde LNB-uigang heb ik afgestopt met een F-connector, volgespoten met siliconen. Je kan daar gewoon eind connectors voor kopen, dat heb ik ook gedaan. [Of hoe die dingen ook heten]
Coliseo Geplaatst: 21 juni 2007 Auteur Geplaatst: 21 juni 2007 Heb ik naar gevraagd, maar de Satboer scheen dit niet te kennen...
Gast Geplaatst: 22 juni 2007 Geplaatst: 22 juni 2007 Ik heb een week of 3 geleden een nieuwe LNB geplaatst (quad). De uitleg van Murdock lijkt mij heel plausibel. Als het zaterdag niet (te hard) regent, klauter ik de ladder op. Een beetje meer uitleg : Voor de Inverto gebruik ik 2 uitgangen van de LNB, voor de Emu-box eentje. De vierde LNB-uigang heb ik afgestopt met een F-connector, volgespoten met siliconen. @ Murdock ik heb twee uitgangen ingebruik,de twee andere heb ik al jaren gewoon open niks erop of erin. De wind doet prima zijn werk niks geen vochtproblemen. Grt Rudie
Gast Geplaatst: 23 juni 2007 Geplaatst: 23 juni 2007 Citaat: Heb ik naar gevraagd, maar de Satboer scheen dit niet te kennen... Nou dit lees ik op internet Citaat: F-Connector afsluiter weerstand sluit niet in gebruik zijnde f-connector aansluitingen op bijvoorbeeld uw LNB of DiSEqC switch af met deze 75 Ohms weerstand En ze kosten 95 eurocent per stuk!
Coliseo Geplaatst: 23 juni 2007 Auteur Geplaatst: 23 juni 2007 Citaat: Citaat: Heb ik naar gevraagd, maar de Satboer scheen dit niet te kennen... Nou dit lees ik op internet Citaat: F-Connector afsluiter weerstand sluit niet in gebruik zijnde f-connector aansluitingen op bijvoorbeeld uw LNB of DiSEqC switch af met deze 75 Ohms weerstand En ze kosten 95 eurocent per stuk! Weet ik, er is trouwens uitvoering over gesproken in een andere draad. De satboer deed of zijn neus bloedde. Ik vrees dat ik een beginnende verkoper tegenover mij had. En zoveel sat-winkels zijn er hier niet hoor.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen