Gast Henri Aalten Geplaatst: 21 juni 2007 Geplaatst: 21 juni 2007 Ik ben bij BudgetPhone, op de nieuwe server aangesloten. Heb een Draytek 2700 Annex A Modem router VOIP adapter. Probleem: Als ik iemand bel, of als ik wordt gebeld, ben ik niet te verstaan, ruis gekraak, en een zeer laag vollume. Wel kan ik de tegenpartij zeer goed, en helder verstaan. Wat heb ik tot nu toe geprobeerd. Volumme van zowel de micro en luidspreker hoger gezet, in de modem Verschillende telefoons geprobeerd. en verschilende instellingen nagelopen. De internet verbinding is goed, en stabiel. bij een aantal metingen, bleven de waarde nagenoeg gelijk. zie hieronder. Download Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 301.2 KByte/sec (=2410 kbps) Upload Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 48.0 KByte/sec (=384 kbps) Ook is men bij BudgetPhone bezig, maar zij hebben tot nu toe niets fout gevonden. BudgetPhone, gaat ook contact opnemen met Draytek. Maar mogelijk herkend iemand het probleem, en heeft een oplossing. Graag hoor ik dat.
Gast Henri Aalten Geplaatst: 22 juni 2007 Geplaatst: 22 juni 2007 Nog even ter aanvulling. Ook vallen er kleine stukjes van mijn gepsrek weg Volumme verhogen in de modem, doet bijna niets. De nieuwste firmware zit in de modem Telefoon direct op de modem aansluiten, maakt ook niet uit. Deze modem valt mij erg tegen, zeker voor deze prijs. Ik ben volgens mij niet de enige met deze Draytek Vigor 2700 Annex A moden Voip adapter. De kwaliteit, is tot op heden ver te zoeken.
Gast Geplaatst: 22 juni 2007 Geplaatst: 22 juni 2007 Het enige probleem wat ik nu nog heb met de 2800 is dat ik niet de voorgeprogrammeerde nummers in de telefoon kan gebruiken.Het gebeurt dan vaak bij dubbele cijfers bijvoorbeeld 2 keer een 3 achter elkaar dat er dan 1 van de 2 niet doorkomt.Als ik handmatig de toetsen te snel indruk werkt het ook niet geheel goed dus rustig aan........ de nummertjes intoetsen dan gaat het goed.Nu maar meer gebruik gaan maken van het dialplan in de draytek dan is het nog wel te doen.Hadden we misschien toch maar voor die Fritzbox moeten gaan.
borsjea Geplaatst: 24 juni 2007 Geplaatst: 24 juni 2007 Ik ken de draytek niet, had een soortgelijk probleem in het verleden wel met een sipura 3000. Daar was de oplossing de waarde van SPA To PSTN Gain: en/og PSTN To SPA gain aanpassen. Wellicht dat de draytek ook zo'n soort instelling kent
Gast Henri Aalten Geplaatst: 4 juli 2007 Geplaatst: 4 juli 2007 Mijn Draytek is inmiddels terug naar de dealer, om geheel nagekeken te worden. Ook bij de fabrikant had men zoiets, er moet iets niet goed met de modem VOIP adapter zijn. Als ik deze weer terug krijg, laat ik even weten wat er aan gedaan is. maar dit kan natuurlijk wel 2 weken duren.
Gast Geplaatst: 4 juli 2007 Geplaatst: 4 juli 2007 Ik ben in ieder geval zeer benieuwd naar de resultaten.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen