Ga naar inhoud

Satellietontvanger en kalbel tv

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Is het mogelijk om met een satellietontvanger ook het kabel tv signaal te ontvangen? Ik wil hiermee zonder tv het kabel signaal doorsturen naar mijn projector. Of weet iemand waar ik dit soort info kan vinden. Alvast dank!!

Geplaatst:

Bedankt voor je reactie, dus als ik het goed begrijp is dit dus niet zo maar mogelijk. Ik heb ook geprobeerd met een Pinnacle PCTV tv kaart (de juiste manier) maar hiermee krijg ik slecht beeld en geluid. Weet iemand een site waar ik info hierover kan vinden?

Geplaatst:

Volgens mij, correct me if I'm wrong, moet je dit met een twin tuner box kunnen oplossen. Eén kabel tuner erin, één satelliet tuner erin, en veel plezier.

In ieder geval sommige Dreamboxen kunnen op deze manier opgebouwd worden.

Meer info vind je waarschijnlijk wel in het dreambox gedeelte van het forum

T90 28.2, 23.5, 19.2, 13.0, -0.8

DM800, DM600, DM500

Geplaatst:

Tenzij je gehecht bent aan een 1-apparaat-oplossing, moet je met een videorecorder toch ook een heel eind kunnen komen (kabel in; RGB, S-video of composiet uit). @Guillaume65: is een dreambox niet uitsluitend geschikt voor digitaal kabelsignaal (DVB-C)?

Groeten van de zolder.

Geplaatst:

Dreambox heeft zowel DVB-C als DVB-S. De meeste mensen gebruiken hun Dreambox in combinatie met een schotel.

Maar ik heb in het DB forum volgens mij de combinatie C en S ook voorbij zien komen.

T90 28.2, 23.5, 19.2, 13.0, -0.8

DM800, DM600, DM500

Geplaatst:
Citaat:
Dreambox heeft zowel DVB-C als DVB-S. De meeste mensen gebruiken hun Dreambox in combinatie met een schotel.
Maar ik heb in het DB forum volgens mij de combinatie C en S ook voorbij zien komen.

Ik dacht dat je die toekomstige 8000 van Dream kan uitrusten met 2 verschillende tuners, dus bijv. DVB-C en DVB-S (maar dan kan je wel niet opnemen op 1 sat zender en naar een andere sat zender kijken op een andere transponder).
Geplaatst:

In de db8000 kunnen 4 tuners, en je kan wel opnemen en naar een andere zender kijken, sterker nog je kunt meer dan 1 zender opnemen en naar een andere zender kijken.

De dreambox 7025 heeft 2 tuners je kunt er tuners naar keuze in zetten C, T en S tuners zo ook gecombineerd, met de 7025 kun je tot 7 zenders ongecodeerd opnemen en de 8e nog bekijken.

VU+ Ultimo 4K - DVB-C FBC - DVB-S FBC Tuners - VTI Image.

Dreambox 8000HD PVR - 2x DVB-C 2x DVB-S Tuners - OpenATV, Image.
Multi Focus Dish E85, 28,2E - 23,5E - 19,2E - 13E - 9E

Geplaatst:

We praten langs elkaar heen. Als aquarius72 toevallig het analoge kabelsignaal wil doorsturen, heeft hij volgens mij weinig aan een dreambox. Dat is wat ik probeerde te zeggen. En daarop heb ik nog geen tegenargument gelezen. (Daarmee doe ik niks af aan de fantastische digitale mogelijkheden van een dreambox.)

Groeten van de zolder.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen