Ga naar inhoud


Schotel met gaten


Bonanza

Aanbevolen berichten

Beste satters,

wegens een verhuis ben ik verplicht om een ouderwetse mast van 20 meter hoog in mijn tuin te plaatsen.

De beton is al gestort, en de mast ligt klaar om geplaatst te worden.

Ik vrees echter dat de wind mijn schotel niet met rust gaat laten.

Nu heb ik ooit eens een schotel gezien waar allemaal gaatjes in zaten. Ik weet echter niet meer waar.

Ik heb met google zitten zoeken achter zo'n schotel, maar kan nergens niets vinden.

Ik vermoed zelfs dat het een soort kunststof schotel was.

Heeft er iemand ervaring met zulke schotels?

Ik heb op dit ogenblik een Triax van 1.20 meter met een motor.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Vergeet het maar. Zelfs een 60CM schotel met gaatjes gaat niet werken op een paal/mast van 20 meter, behalve eventueel als je hem ernstig gaat tuien.

De schotel die jij bedoeld is gewoon van metaal met allemaal kleine gaatjes. Het rendament van zo'n schotel is per definitie al slechter vanwege het water dat in de gaatjes gaat zitten en daarmee de goede reflectie van het signaal verlechterd bij (juist lichte) regenval.

Bij het minste geringste beetje wind (eventueel gecombioneerd met regen) zul je geen enkel signaal meer overhouden.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

valt wel mee, ik heb zo'n raven scorpio óók met gaatjes alleen met heel veel regen beelduitval

 

MVG. Gerard

If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience.

 

-George Bernard Shaw

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ik met momenten geen beeld heb, daar kan ik mee leven. Mijn schotel staat nu op een paal van twee meter. Bij harde wind, of storm heb ik ook geen beeld. Dus das niks nieuws.

Maar ik zie de eiken bomen bij het minste windje heen en weer wiegen.

Vandaar de vraag naar een schotel met gaatjes erin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom niet gewoon tuien?

 

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...