marc73 Geplaatst: 23 juni 2007 Geplaatst: 23 juni 2007 Ik vraag mij al heel lang af wat mounten of unmounten is lees er veel over maar wat het nu precies inhoud is mij nog steeds een raadsel Wie kan mij eens uitleggen wat dat is heb al gekeken bij de zoek funktie maar nergens geen uitleg Alvast bedankt
druup Geplaatst: 23 juni 2007 Geplaatst: 23 juni 2007 Mounten wil zeggen dat je b.v. een hardeschijf (of cd, floppy, usb stick enz) softwarenmatig koppelt aan je dreambox b.v. (kan ook een computer of ander apparaat zijn) zodat deze toegankelijk wordt. Unmounten is het omgekeerde. VU+ DUO (VTi 5.1.0)DM500HD (Openpli)Maximum E85 met | 28,2E | 23,5E | 19,2E | 13,0E |
Lucky_Luke Geplaatst: 23 juni 2007 Geplaatst: 23 juni 2007 De Linux file structuur bestaat uit knooppunten/nodes. Het belangrijkste/eerste/begin knooppunt is de 'root' ofwel de '/' Vanuit de root zijn verschillende directories bereikbaar. De root vertakt zich als het ware. Deze directories kunnen andere bestanden/directories bevatten, of als knooppunt dienen door harddisks, netwerk-based filesystem protocols, etc, te koppelen/mounten aan zo'n knooppunt/node Je moet er verder eigenlijk niet teveel achterzoeken.
Barabas Geplaatst: 24 juni 2007 Geplaatst: 24 juni 2007 Citaat: Ik vraag mij al heel lang af wat mounten of unmounten is lees er veel over maar wat het nu precies inhoud is mij nog steeds een raadsel Wie kan mij eens uitleggen wat dat is heb al gekeken bij de zoek funktie maar nergens geen uitleg Alvast bedankt Je kunt een prima Nederlandse uitleg vinden op: http://nl.wikipedia.org/wiki/Mounten en http://nl.wikipedia.org/wiki/Mountpoint Dat zeg ik... lezen!
marc73 Geplaatst: 24 juni 2007 Auteur Geplaatst: 24 juni 2007 Ok ben ik weer wat wijzer hahahaah thx all
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen