satmad Geplaatst: 24 juni 2007 Geplaatst: 24 juni 2007 Ik wil een Nokia 9500 kopen, is het mogelijk om met 1 schotel van 80cm de Astra + Hotbird te ontvangen?
Rekordc Geplaatst: 24 juni 2007 Geplaatst: 24 juni 2007 Ja zeker, je hebt dan een schakelkastje nodig (Diseqc switch) en meerdere ontvangst koppen (LNB's). Je kunt dan ook nog een LNB bij plaatsen voor bv 23.5, voor de regionale zenders en voor 28.x voor de Engelse zenders. Martin Easyvdr based VDR 1.7.29 server met als clients S100 & Kreatel vip 1710 / 1960 en hopelijk snel een Raspberry Pi
Alventali Geplaatst: 24 juni 2007 Geplaatst: 24 juni 2007 Als je alleen Astra hotbird wenst te ontvangen. Zou ik dit doen met een monoblock. Dit is een dubbele LNB die onderling onder een hoek staan.( juist precies de hoek tussen de astra en hotbird) En daar zit de switch al in gebouwd. Lijkt me de meest makkelijke oplossing voor je Groetjes AlvVisiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluitingVU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C
Gast Geplaatst: 25 juni 2007 Geplaatst: 25 juni 2007 Hoi!, de antwoorden van Rekordc en Alventali zijn uiteraard correct. Maar mijn suggestie is om een stab rotor te plaatsen; Dan heb je alle sats. Kijk maar naar mijn handtekening, mijn qlnbf heeft een ruisgetal van 0,6 (dus wel ouderwets) maar ik heb alle sats die ik wil bekijken; Heb je vragen omtrent de afstelling en de sat-marks, kan je die altijd aan mij stellen -als het maar over de D-box en Rotorsat die ik ook heb gaat- van de andere systemen heb ik geen idee (zeker van usals niet). Veel succes! Tom. P.s. ook met de zware regenval van de afgelopen dagen had ik gewoon beeld, dit komt uiteraard omdat ik d.m.v de D-box mijn schotel direct op de sat aanstuur en dus staat mijn qlnbf altijd direct in het brandpunt van mijn schotel. (heb je meer lnbfs op een vaste schotel dan heb je bijna altijd signaal verlies)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen