Ptje Geplaatst: 24 juni 2007 Geplaatst: 24 juni 2007 Mijn Zwager heeft een Dm7020 en neemd dagelijks meerdere programma`s op. Dat is eigenlijk altijd goed gegaan. Hiervoor had hij Garnet als image erin. Nu heeft hij Helenite erin en heeft hij het volgende probleem. Iedere keer als ie met een lege schijf begint, dan neemt hij een hele tijd prima op en werkt de recordings.epl netjes bij. Op een gegeven ogenblik word die niet meer bijgewerkt. In het begin denk je, dat hij niets opneemt, maar browse je terug, staan de opnames er wel degelijk op en zijn ook te bekijken. Het is alleen lastig, dat deze niet in de recordings.epl komen. Je kunt wel zelf een lijst genereren steeds, maar dat is lastig en dat maakt er zo`n rommeltje van. Het lijkt of die file een maximale grote heeft. Iemand enig idee, wat dit kan veroorzaken ?
robbieuutgrunn Geplaatst: 24 juni 2007 Geplaatst: 24 juni 2007 Welke Image gebruik je?, in pli weet ik dat je een aantal zaken kunt instellen. greetz... As'n joe niks te daun hebn, dou dat den nait bie ons. 500 + 7000 + 7020 = a lot of fun
Ptje Geplaatst: 24 juni 2007 Auteur Geplaatst: 24 juni 2007 Had ik er niet bijstaan inderdaad, Helenite is een PLI image. Ik denk dat het een bug is van Helenite. Hij heeft er nooit eerder last van gehad. Er is ook iets veranderd rondom die recordings.epl want die is nu door meerdere tuners te sharen. Dus is denk dat het daar iets mee te maken heeft. Dit is de 2e keer dat ik de tuner opnieuw installeer en na een kleine 2 weken gebruik is het verhaal weer hetzelfde. Ik heb nu de lijst opnieuwe gegenereerd en dan klopt ie weer, maar zoals ik zag, word ie nog steeds niet bijgewerkt als je een opname hebt gemaakt.
Kowalski Geplaatst: 24 juni 2007 Geplaatst: 24 juni 2007 Ik had hetzelfde probleem met PLi Helenite. De opnames gingen altijd goed tot een bepaald moment. Dan werd de lijst niet meer bijgewerkt maar de opname stond wel op de harddisk. Bij mij bleek het te liggen aan een lange naam van een herhaal timer waar het blijkbaar steeds fout ging. Wellicht een bugje, maar ik heb die bewuste timer eruit gegooid en opnieuw aangemaakt. Daarna bleef het wel goed gaan. Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E
Ptje Geplaatst: 24 juni 2007 Auteur Geplaatst: 24 juni 2007 Hoi Frank, Bedankt voor je reactie. Daar zeg ik niet van dat het niet zou kunnen. Er stonden eerst timers in, vanuit de epg die beetje knullig afgekort waren. Die heb ik netjes met webinterface langer gemaakt. Ik heb alleen niet het idee, dat het op dat moment gelijk is begonnen, maar zeg nooit, nooit. Ik heb nu de timers aangepast en namen ingekort. Heb jij verders nog iets gedaan met bijvoorbeeld de oudere opnames ? Die hebben natuurlijk ook allemaal die lange naam.
Kowalski Geplaatst: 24 juni 2007 Geplaatst: 24 juni 2007 De opname waar het bij mij fout ging, had bij mij een zeer lange filenaam op de harddisk (naam van het programma plus het begin van de lange EPG omschrijving). Eerst heb ik de file recordings.epl handmatig verwijderd. Daarna heb ik de via de functie "Lijst opnieuw genereren" ervoor gezorgd dat de opname weer in de lijst van opgenomen videobestanden verscheen. Daarna heb ik alle namen in de lijst via het webinterface korter gemaakt/opnieuw hernoemd omdat ik er anders niet meer wijs uit werd. Als laatste heb ik de timer van de foute opname verwijderd en gewoon opnieuw aangemaakt. Hopelijk is zo iets duidelijker, succes... Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E
Ptje Geplaatst: 24 juni 2007 Auteur Geplaatst: 24 juni 2007 Hallo Frank, Ik denk dat je gelijk hebt. Dit mag opgenomen worden in de buglist van Helenite. Ik hoop dat het nu wegblijft. Ik heb een opname gemaakt en de recordings.epl word weer geupdate. Heb wel een hele klus gehad met rename na de lijst opnieuw gegenereerd te hebben. Als ik dit nog 1 keer mee maak, ga ik mijn zwager snel terug zetten naar Garnet. Mijn zuster neemt dagelijks alle mogelijke series op en valt dat rename niet mee. Bijna alles heeft de zelfde naam. Bedankt voor je waardevolle tip.
Gast Geplaatst: 25 juni 2007 Geplaatst: 25 juni 2007 We hebben dit issue opgenomen in onze bugtracker.
Ptje Geplaatst: 25 juni 2007 Auteur Geplaatst: 25 juni 2007 Wat me opgevallen is, dat die lange naam erin gekomen is, door een timer die dagelijks "Buren" in de lijst zet, maar op de dag dat het fout gegaan is, stond er inderdaad een stuk uit de epg bij. Dus kan goed zijn, dat probleem niet zo zeer in de recordings.epl zit, maar meer in de aantal karacters die door de epg in de ts gezet kunnen worden. Maar wat ik al zei, dit was bij Garnet niet en jullie weten beter dan wie ook, wat er allemaal gewijzigt is.
hemertje Geplaatst: 25 juni 2007 Geplaatst: 25 juni 2007 bedankt voor je info DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs Hemertje.Dreambox Webmaster Sat-nerds Moderator Plinux Member
Gast Geplaatst: 25 juni 2007 Geplaatst: 25 juni 2007 Ik heb even mijn recordings.epl er op na geslagen, want opnames van bv SKY of Film4 hebben ook van die filenamen waaraan een stuk EPG hangt. De langste entry bij mij is 171 karakters, inclusief de .ts extensie. En zo te zien worden die filenamen keurig ingekort/afgekapt, maar de logica er achter ontgaat me een beetje. Ik heb bv staan: Code: #SERVICE: 1:0:1:122c:968:2:11a0000:0:0:0:/var/media/movie/Sky_Prem_1-24_06_2007-23_44-<86>Lucky_Number_Slevin<87>_-_A_case_of_mistaken_identity_lands_Josh_Hartnet.ts#DESCRIPTION: <86>Lucky Number Slevin<87> - A case of mistaken identity lands Josh Hartnett in hot water with rival crime lords Morgan Freeman and Ben Kingsley. Tarantino-esque crime thriller with Bruce Willis. (2006)(106 mins)#TYPE 16385/var/media/movie/Sky_Prem_1-24_06_2007-23_44-<86>Lucky_Number_Slevin<87>_-_A_case_of_mistaken_identity_lands_Josh_Hartnet.ts Wat me wel opvalt is dat daar rare karakter in staan (vi maakt daar <86> en <87> van, met een ls -l zie ik die als ?). Misschien zijn er nog meer van die rare karakters mogelijk, en worden sommige niet gevreten? Misschien maakt 't nog uit welk filesystem er onder hangt, of zo'n filename gevreten wordt of niet?
Ptje Geplaatst: 25 juni 2007 Auteur Geplaatst: 25 juni 2007 Mocht ie er nu weer mee stoppen, kan ik wel de recordings.epl posten ? Misschien dat je dan ziet wat er aan fout gaat. Het gekke is als ie niet meer bijgewerkt word en je doet een rebuild met de hand, dat de opnames er dan wel allemaal bijstaan.
Gast Geplaatst: 25 juni 2007 Geplaatst: 25 juni 2007 De files staan fysiek op schijf, een rebuild doet niks anders dan alle .ts files opzoeken, kijken of die in de recordings.epl staan, en zo niet, deze toevoegen. Probleem zit 'm waarschijnlijk in de timer code, die zodra deze een update wilt doen, zich verslikt in iets wat in de file staat. Dus, ja, graag. Wellicht worden we daar wat wijzer van.
Tonskidutch Geplaatst: 26 juni 2007 Geplaatst: 26 juni 2007 kennen jullie deze? BIGMOVIELIST generator v0.3 klasse tool gewoon recordings.epl wissen de plugin laden en aansturen per menu een mooie lijst laten genereren. zum installen bml.tar.bz2 nach /tmp kopieren - blaue taste (Blue Panel) - taste 2 (Addons) - Manuell installieren - im Dialog bml.tar.bz2 auswählen -> grüne Taste zoek of kijk in de bijlage Mercy Mercy Me Robert Palmer
Ptje Geplaatst: 27 juni 2007 Auteur Geplaatst: 27 juni 2007 In de timer staat 2x een serie ingesteld met de naam "The Bold" Nu heeft ie alweer opgenomen dan noemt ie 1 tje "The Bold" en de 2e "The Bold (herhaling) Dat deed ie eerst ook, dat is prima. Nu heeft ie met diezelfde timer, de volgende regel in de movielist gezet. The bold - Amerikaanse (USA) soap. Bridget bekent wat haar dwars zit. Deacon nodigt Paige uit voor een diner in Cafe Russe. Nick besluit daar dezelfavond ook heen te gaan met Jackie. Ik weet niet waarom hij dat doet, maar met zo`n soort gelijke regel van dat zelfde programma, ging het fout. Hij update nu nog wel de .epl, maar ben benieuwd hoelang. Op zich al vreemd dat ie em anders noemt dan in de timer staat.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen