Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

was maschine maakt veel lawaai en denk vermoedelijk het lager.

heeft iemand een idee of dit gemakelijk te vervangen is?

mvg swa

Geplaatst:

Merk en type?? Wanneer is dat lawaai?

Kijk eens op klusidee.nl

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Geplaatst:

Ik denk dat één van de veren waaraan de trommel hangt is losgeschoten, waardoor de trommel nog maar aan drie veren hangt en onstabiel wordt. Even bovenklep los halen en veer weer vastzetten.

Geplaatst:

Lager vervangen is bij sommige maschines vrij simpel, bij andere zoals mijn huidige (klein model bovenlader) een flinke klus.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Geplaatst:

heb net een operatie van de rug gehad zodra ik beter ben zal ik hem maar eens zijn jasje uit doen

bedankt allen

mvg swa

Geplaatst:
Citaat:
heb net een operatie van de rug gehad zodra ik beter ben zal ik hem maar eens zijn jasje uit doen
bedankt allen
mvg swa

Als je met een defect lager te lang doorwast, loop je het risico dat de as van je trommel dusdanig beschadigd dat de trommel ook vervangen moet worden.

CU

Lambik

VU+ DUO2, Triax88, 13E,19E,23E,28E

Geplaatst:

ja bedankt had ook een vermoeden maar moet toch even opasen wil ook niet dat de operatie voor niets heeft geweest.

mvg swa

Geplaatst:

heb de plaat aan achterzijde losgemaakt en zie maar 3 veren 2 rechts voor en achter.

links 1 in de midden.

het aandrijf rad waar het riem overzit naar de motor zit geen beweging in zodus is dan het lager goed.

heb dit alleen tijdens het centrifugeren dat lawaai(best verveelend)

het is een siemens typ:H3583S000

mvg swa

Geplaatst:

Citaat:
het aandrijf rad waar het riem overzit naar de motor zit geen beweging in zodus is dan het lager goed.

Was bij mij ook zo, alleen het was toch wel het lager wat kaduuk was.

Ook dezelfde symptomen, bij centrifugeren een kabaal en dat werd steeds luider.

Lagers uiteindelijk vervangen twee stuks en een nieuw stukje rubber ertussen naar de trommel ivm lekkage.

Lagers zaten vast, heb poelietrekker gebruikt.

Melle
DM500HD, Funke 99cm & StabHH120 & Smart Lnb, Funke 68cm & Duo Lnb Quad.

Geplaatst:

Vaak, zijn lager geluiden te horen als je de punt van een schroevendraaier oid zo dicht mogelijk op het lager zet en het handvat tegen je oor zet ter hoogte van je trommelvlies.

Als het lager kapot is, hoor je een lage bromtoon tijdens het ronddraaien van de trommel.

Meestal moet je eerst een (snaar)aandrijfwiel demonteren om de punt van de schroevendraaier dicht tegen het lager te plaatsen.

Laat bijv een 2de persoon rustig aan de trommel draaien.

grtz arie

Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi

Geplaatst:

Hallo

Toch heel simpel te kontoroleren hoor

doe gewoon de deur open van de machiene en probeer de binnekuip op te heffen gaat dit lager slecht niet veel kracht op zetten dan voel je de speling op de trommel heel goed

gr boma

Geplaatst:

heb aandrijf riem eraf gedaan en draait nu heel goed zonder weerstand

lichtjes de trommel opgetild van voor en geen beweging te voelen.

rare geluiden niet te horen denk dat lager toch ok is

nu afwachten of die de volgende maal nog die geluiden heeft

mvg swa

Geplaatst:

Het gebeurt ook wel eens dat 1 van de vrouw haar walvissendinges uit de corsé of de bh komen en dan zo tussen trommel en kuip sukkellen, met de irriterenste muziekjes tot gevolg.

Johnny.

P.S. kan ook een motorlager zijn dat defect is, en het is niet altijd zo dat wanneer er geen spelling op het lager zit, dat het dan ook geen lawaai kan maken.

TV kijken ....daar hebben wij géén tijd voor hoor !!!

Mijn thuis is waar mijn Channelmaster staat....(stond :P)

Geplaatst:

Citaat:
P.S. kan ook een motorlager zijn dat defect is, en het is niet altijd zo dat wanneer er geen spelling op het lager zit, dat het dan ook geen lawaai kan maken.

Yep , riem eraf halen en met de hand de trommel draaien geeft uitsluitsel (wel flink draaien)

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen