Ga naar inhoud

[tf5010] waarom 'harde schijf geluid' bij overschakelen?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb net een tf5010 gekocht en aangesloten. Het valt mij op dat als ik een poosje naar bijvoorbeeld SBS6 kijk en dan overschakel naar RTL7, het net even langer duurt voor hij overschakelt en uit de TF een geluid komt alsof de harde schijf opstart. (ik heb timeshifting trouwens UITgeschakeld)

Wat zou dit zijn?

Als ik daarna doorschakel, gaat het met de normale zapsnelheid; het is dus alleen de eerste keer nadat je een poos niet heb geschakeld.

Ik vind trouwens dat de schakeltijden t.o.v. de TF4000 die ik hiervoor had, langer zijn bij de 5010. Mooi apparaat maar dat valt een beetje tegen.

Geplaatst:

Ik heb dit ook met de 5510.

Ik denk dat dit de data ophalen is voor de EPG.

Als ik de (in ieder geval in de 5510)Mediaguard EPG uitzet hoor ik dat niet meer.

Renso

Geplaatst:

Je hebt waarschijnlijk de MHW-epg aan staan, of een TAP. Als je dan van kanalen wisselt dan zoekt de topfield de zenderinfo op van de harde schijf, maar die staat uit. Omdat timeshift is uitgeschakeld schakelt de TF de harde schijf uit na 5 minuten. De harde schijf moet dus iedere keer opgestart worden als je van kanalen wisselt om zenderinfo te kunnen lezen.

Oplossing: MHW uitzetten (voor harde schijf uit) of timeshift aanzetten. (dan staat je harde schijf altijd aan)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen