Jürgen Geplaatst: 27 juni 2007 Geplaatst: 27 juni 2007 In mijn laptop IBM Thinkpad T30 zit een 2,5" harddisk van 20Gb en de opslagcapaciteit wordt nu zó krap dat de laptop nog nauwelijks vooruit te branden is. Ik overweeg nu een nieuwe harddisk te kopen met een opslag van minimaal 60Gb. Ik kan nu echter uit de wirwar van massale aanbiedingen 2,5" harddisken geen wijs uit worden, m.n. de verschillende ATA mogelijkheden maken het er niet gemakkelijker op. Verder vraag ik me ook af of ik elke 2,5" harddisk ook daadwerkelijk kan gebruiken, het lijkt me van niet. Ik hoop althans niet dat ik nu persé een harddisk bij IBM moet kopen. Op dit moment zit in mijn laptop de volgende harddisk: Merk : Travelstar IBM (waarschijnlijk Hitachi) Model : IC25020ATCS04-4 Afmetingen : (DxBxH) 100x70x9,5mm Graag jullie advies en bij voorkeur opgave van een alternatief. Jürgen MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021
Thomas2000 Geplaatst: 27 juni 2007 Geplaatst: 27 juni 2007 Ik had denk ik dezelfde hd (iig een ibm travelstar van 20 gb) en heb er nu een samsung inzitten. Gewone standaard ata aansluiting. Groeten Thomas Rule #1 Good computers don't go down. Rule #2 There is no such thing as a good computer.
Gast Geplaatst: 27 juni 2007 Geplaatst: 27 juni 2007 Je kan volgens de manual tot 60 GB HD IDE erin plaatsen .Manual : ftp://ftp.software.ibm.com/pc/pccbbs/mobiles_pdf/92p1840.pdf
Tonskidutch Geplaatst: 27 juni 2007 Geplaatst: 27 juni 2007 Jürgen, ze (de "laptop merken") zijn niet zo scheutig met de informatie daaromtrend ik moest er ook een vervangen, weliswaar een hp laptop heb voor de zekerheid een dik uur aan de telefoon gehangen totdat ik met een aanvullende schriftelijke bevestiging per e-mail heel zeker wist dat het kan met het desbetreffende type harddisk en veelal is een nieuwere hdd downward compatible met de laptops (op die enkele uitzondering die er altijd is) wat blijkt; dat toen ik die 2,5" hdd ging halen in de winkel de verkoper mij garandeerde en op de bon noteerde dat zijn disk ook zonder pardon omgewisseld werd of geld terug indien het niet zou werken. had ik een dik uur telefoonkosten kunnen besparen cheers The Crying Cowboys Aaron Rux
Jürgen Geplaatst: 28 juni 2007 Auteur Geplaatst: 28 juni 2007 Allen bedankt voor de tips, heb weer en hoop geleerd. Jürgen MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen