puk5600 Geplaatst: 27 juni 2007 Geplaatst: 27 juni 2007 Als ik zendoptimizer wil installeren. Krijg ik fout ./php: 1: Syntax error: "(" unexpected Ik heb de tar.gz in de root map geplaatst gunzip gedaan en daarna met comando. root@shettland:/ZendOptimizer-3.2.8-linux-glibc23-x86_64# ./install Maar hoe ik het ook went of keer ik blijf de error krijgen. root@shettland:/ZendOptimizer-3.2.8-linux-glibc23-x86_64# ./install.sh heb ik ook geprobeerd.
Gast Geplaatst: 27 juni 2007 Geplaatst: 27 juni 2007 Lees in onze linux database...hoe je zoiets aanpakt.
puk5600 Geplaatst: 28 juni 2007 Auteur Geplaatst: 28 juni 2007 als ik de map ./install comando geef moet hij toch gaan installen ook met de database kom ik er niet uit die had ik ook al door gespit.
Gast Geplaatst: 28 juni 2007 Geplaatst: 28 juni 2007 1-Je download het bestand. 2-Je pakt 't bestand uit. tar xvzf <programma-versie>.tar.gz (Voor .tar.gz) tar xvjf <programma-versie>.tar.bz2 (Voor .tar.bz2) 3-navigeer met cd /naar het betreffende uitgepakte bestand. 4-doe achtereenvolgens; ./configure make En dan sudo make install
Gast Geplaatst: 28 juni 2007 Geplaatst: 28 juni 2007 Je moet wel een compiler hebben geïnstalleerd. Voor ubuntu doe je dit zo: # apt-get update en dan: # apt-get install build-essential (dit is een all-round pakket dat alle nodige software bevat voor compileren en installeren)...waaronder dus ook gcc
puk5600 Geplaatst: 30 juni 2007 Auteur Geplaatst: 30 juni 2007 tot aan stap 3 lukt het. cd / naar de map ./configure krijg ik melding : -bash: ./configure: No such file or directory
puk5600 Geplaatst: 30 juni 2007 Auteur Geplaatst: 30 juni 2007 het zal wel aan de map gelegen hebben ik heb nu 3.0.2 gepakt en die werkt wel. Maar nou vraagt hij waar de php.ini file staat maar waar kan ik die ergens vinden.
Gast Geplaatst: 30 juni 2007 Geplaatst: 30 juni 2007 Citaat: tot aan stap 3 lukt het. cd / naar de map ./configure krijg ik melding : -bash: ./configure: No such file or directory Soms moeten bestanden op een specifieke/andere manier worden geïnstalleerd, maar dan worden de te volgen stappen meestal duidelijk in een bijgevoegd readme bestand gezet.
Gast Geplaatst: 30 juni 2007 Geplaatst: 30 juni 2007 Citaat: het zal wel aan de map gelegen hebben ik heb nu 3.0.2 gepakt en die werkt wel. Maar nou vraagt hij waar de php.ini file staat maar waar kan ik die ergens vinden. Terugvinden van bestanden kan bvb. met 'locate bestandsnaam', of 'find bestandsnaam','whereis bestandsnaam' enz... Ik werk onder fedora steeds met locate, maar ben niet zeker of Ubuntu dit ook standaard onboard heeft.Indien wel, try it out zou ik zeggen, moet je wel eerst als root een update doen van de database en dan zoeken. sudo updatedb en dan: locate blablablabla
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen