opzolder Geplaatst: 28 juni 2007 Geplaatst: 28 juni 2007 Ik heb sinds kort een DVB-T USB-stick (Adata DT1). Ik draai Win XP Home en heb de laatste drivers voor de USB-stick geïnstalleerd. Als ik nu de stick gebruikt heb (met Presto! PVR), dan blijft de PC tijdens het afsluiten hangen tijdens "Windows is shutting down". Alleen als ik de stick uit de USB-poort trek, sluit de PC af. Het maakt niet uit of ik de stick met "Unplug of eject device" heb afgesloten (ledjes van de stick blijven dan ook aan alsof het afsluiten niet goed gebeurt). Overige USB-apparaten, zoals muis en memory-stick doen het gewoon. Wat is er aan de hand? Een kwestie van slechte drivers? Moet ik voor mijn USB-poort vrezen? Groeten van de zolder.
MagicOnline Geplaatst: 29 juni 2007 Geplaatst: 29 juni 2007 Ik denk dat USB Legacy Support uitstaat in de bios. Lees even het boekje van het moederbord en probeer deze aan te zetten. CDS: Wij bieden goede beeldkwaliteit, dat u geen goed beeld heeft ligt niet aan onze bandbreedte.
opzolder Geplaatst: 29 juni 2007 Auteur Geplaatst: 29 juni 2007 Ga ik proberen. Bedankt. Groeten van de zolder.
opzolder Geplaatst: 2 juli 2007 Auteur Geplaatst: 2 juli 2007 Ik heb alle USB legacy-instellingen in mijn BIOS geprobeerd, maar het blijft onvoorspelbaar wanneer de PC een normale shutdown uitvoert en wanneer niet. Ik vermoed toch, dat de drivers van de USB-stick niet zo best zijn maar daar valt helaas voorlopig niks aan te doen. Groeten van de zolder.
opzolder Geplaatst: 7 juli 2007 Auteur Geplaatst: 7 juli 2007 Probleem opgelost: wanneer de PC hangt in shutdown, blijkt de USB-stick wel te reageren op de bijgeleverde afstandsbediening. Even drukken op de power-knop van de AB en de shutdown van de PC wordt vervolgens normaal afgerond. Groeten van de zolder.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen