Ga naar inhoud

vdr sc, SuSE-10.2 - geen live beeld

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hallo allemaal

Heb op mijn SuSE 9.3 de vdr perfect draaien maar ik acht het tijd om up te graden naar SuSE 10.2 om diverse redenen, nu kan ik op de SuSE 10.2 installatie gecodeerde kanalen wel opnemen en dus ook afspelen maar live tv kijken is er niet bij, de free to air kanalen wel weer.

Heb in eerste instantie de vdr software van de 9.3 naar de 10.2 gekopieerd en de benodige partitie voor /video en dergelijke hetzelfde gelaten, zou het in theorie moeten werken maar helaas, toen de meest recente vdr en benodigde plugins gecompileerd maar op de 10.2 installatie gewoon geen live beeld, weet er iemand raad?

Groetjes

Roel

Geplaatst:

Heb het gevonden, had de dvb kaarten in yast2 geconfigureerd, echter de ff kaart was niet device 0, maar een budget kaart, de kaarten uit yast2 verwijderd het systeem schoon opstarten, de ff kaart is nu wel device 0 en ja, nu wel live beeld.

Groetjes

Roel

• 2 weken later...
Geplaatst:

Bovenstaande was misschien wel een mede oorzaak maar niet de hoofd oorzaak, toen ik later nog een keer wilde test draaien bleef het beeld alsnog op zwart, als de ff kaart device 0 is dan rest er nog één mogelijkheid en dat er iets is met de firmware, in SuSe 9.3 staat dat in /usr/lib/hotplug/firmware, gecontroleerd of daar wel de gepatchde versie stond en dat klopte, even googlelen en blijk dat in SuSE 10.2 het ook in /lib/firmware kan staan en daar stond een ongepatchde versie. Nu in beide locaties de gepatchde firmware staan en heb nu wel live beeld op gecodeerde kanalen.

Groetjes

Roel

Geplaatst:

Heb nog even proef gedraaid maar de firmware MOET bij SuSE 10.2 in /lib/firmware staan, had de firmware op deze locatie bij wijze van test verwijderd en alleen de firmware in /usr/lib/hotplug/firmware staan, maar dan doet de VDR in SuSE 10.2 het helemaal niet, de firmware terug gezet in /lib/firmware en de modules herladen en de VDR doet het naar behoren.

Groetjes

Roel

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen