Ga naar inhoud


Kwaliteit Kpn Digitenne


Gast rachidos

Aanbevolen berichten

Ik heb sindskort kpn digitenne ingebouwd via een conax cam module in mijn sony 40u2000 lcd scherm maar ik ben zeer ontevreden over de kwaliteit van digitenne het beeld is geeft gewoon mpeg kwaliteit die ik ook ziet in een youtube filmpje als je dichtbij gaat kijken is helemaal een ramp mijn vraag is of dit gewoon normaal is dat het digitenne signaal niet optimaal doorkomt?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 44
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

40" aan het modelnummer te zien? Tja, erg hoog is de bitrate van Digitenne natuurlijk niet, en ik hoor mensen met kleinere schermen al klagen over Canal Digitaal, dus ik sta er niet van te kijken dat Digitenne op 40" je niet bevalt.

 

Neem meer afstand van het je scherm of koop een kleiner scherm. Ik snap niet dat mensen zulke gigantische schermen kopen als SD nog steeds de norm is. SD (en al helemaal Digitenne met redelijk lage bitrate) ziet er op zo'n scherm meestal alleen goed uit als je een flinke afstand ervan neemt.

 

Probeer Nederland 1/2/3 eens, die zouden een iets hogere bitrate moeten hebben.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt ned 1,2,3 zien er wel beter uit maar wat is dan de bitrate van een digitenne signaal?trouwens toen ik een analoge signaal had van upc was niet eens zo erg als dit is upc digitaal trouwens beter dan digitenne?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je die analoge kabel op dezelfde TV getest?

 

UPC digitaal heeft wel een hogere bitrate dan Digitenne, maar het kastje (waarin je geen keuze in kwaliteit hebt) om het te ontvangen is hoogstwaarschijlijk weer van mindere kwaliteit dan de in je TV ingebouwde DVB-T ontvanger, dus het valt moeilijk te zeggen of dat veel beter uit zal komen op je TV uiteindelijk.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

De totale bitrate van de kanalen is 14,93 Mbit/s (publieke mux, en de mux met RTL4/RTL5, etc) of 19,91 Mbit/s (mux met MTV/TMF etc en mux met Veronica, Disvcovery, VRT, etc).

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee want ik heb geen anologe actieve signaal dus dat kan ik niets eens controleren ik maak me borst nu al nat wanneer ik een voetbalwedstrijd straks wil gaan kijken dat zal ik weer belaberd zijn...trouwens ik denk dat er geen cam module bestaat voor de lcd tv's om gebruik te kunnen maken van upc digitaal

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
en nu in het nederlands???mux???

Multiplexer. (stapellaar van tv signalen)

Op een mux zit een Bouquet. En dit is weer een aantal tv kanalen. bv. In Bouquet 1 zitten de zenders Nederland 1, Nederland 2, Nederland 3, Regionale TV. Deze worden naar één signaal teruggebracht en dat gaat de zender in.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb precies dezelfde tv en ik vind het ook verschrikkelijk slecht. Had na een paar uur kijken zere ogen. Het beeld is via mijn KPN/Topfield PVR80 een stukje beter, maar sinds kort heb ik een Humax HDCI 2000 satellietontvanger en die geeft via de HDMI ingang van de Sony LCD tv een superscherp beeld, ook de standaard zenders. Die worden upgescaled naar 1080i. Digitenne is prima voor een CRT breedbeeld of een klein (66cm) lcd scherm. Groeten Dunhans.

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat de bitrates betreft weet ik het niet, maar als ik mijn, in Frankrijk gekochte digidoosje -29 euro- hier in Nederland aansluit, heb ik zeer zeker slechter beeld dan in Frankrijk. TV Flevoland bijvoorbeeld is hier om te huilen zo slecht beeld.

In Frankrijk zit ik 60 km onder Toulouse en ontvang 16 (!) digitale kanalen, gratis, met een kamerantennetje in een beeldje om aan te zuigen.

Dus waar zit het probleem?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben nieuw hier, maar ik heb hetzelfde probleem.

Idd ! Kwaliteit van een youtube filmpje ! Om te HUILEN !

 

Echt bagger... En dan ook nog eens de zeggen dat de kwaliteit beter zou zijn dan analoge tv... Nou, als ik toch via de normale coax kabel kijk, heb ik betere kwaliteit.

Ik zelf heb geen 40" scherm, maar een 32" HD Scherm.

Beneden staat een oude LCD TV, 30" een van de eerste LCD-TV's, waar het beeld wel OK is maar de ontvangst minder...

 

Maar hier bij mij boven is het 3x niks...

De ontvangssterkte is 90%, mijn ontvanger is een KPN rebox re-1150co en heb een binnen antenne.

Is er echt niets aan te doen ?

 

Bvd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...