Gast Geplaatst: 28 juni 2007 Geplaatst: 28 juni 2007 Mijn decoder vertoont vreemde eigenschappen. 1. De satelliet decoder valt af en toe uit en start daarna weer op. Erg vervelend als je naar een programma zit te kijken of te luisteren. Deze storing komt wisselend voor en vertoont geen vaste frequentie. 2. De bovenkant van de decoder wordt erg heet, ca 40 graden celsius als hij aanstaat, dat lijkt me erg warm. Deze hitte wordt nabij het voeding gedeelte opgewekt. Is dit andere tf6000 gebruikers ook opgevallen? 3. De communicatie tussen pc en de decoder mbv usb krijg ik nog steeds niet aan de gang. De nieuwste drivers werken ook niet, heb inmiddels de moed maar opgegeven. Wel erg jammmer, want het was wel een van de redenen waarvoor ik voor dit model gekozen heb. Heeft iemand nog tips en truuks voor me, of moet ik de decoder maar retourneren? gtjs Ruud
Melle Geplaatst: 28 juni 2007 Geplaatst: 28 juni 2007 Citaat: 1. De satelliet decoder valt af en toe uit en start daarna weer op. Erg vervelend als je naar een programma zit te kijken of te luisteren. Deze storing komt wisselend voor en vertoont geen vaste frequentie. Dat is niet normaal, is het zo ineens begonnen? Citaat: 2. De bovenkant van de decoder wordt erg heet, ca 40 graden celsius als hij aanstaat, dat lijkt me erg warm. Deze hitte wordt nabij het voeding gedeelte opgewekt. Is dit andere tf6000 gebruikers ook opgevallen? Mijn 5510 en 5000's worden ook wel handwarm, moet geen probleem zijn. Citaat: 3. De communicatie tussen pc en de decoder mbv usb krijg ik nog steeds niet aan de gang. De nieuwste drivers werken ook niet, heb inmiddels de moed maar opgegeven. Wel erg jammmer, want het was wel een van de redenen waarvoor ik voor dit model gekozen heb. Welke kabel gebruik je, zit er een repeater in en hoelang is de kabel? Melle DM500HD, Funke 99cm & StabHH120 & Smart Lnb, Funke 68cm & Duo Lnb Quad.
Gast Geplaatst: 2 juli 2007 Geplaatst: 2 juli 2007 Sorry voor de late reactie, was ff weggeweest. Inderdaad het is zo maar ineens begonnen, weet niet waarom. 40 graden zou ik haast bestempelen als hand heet, moet ik je eerlijk zeggen. Ik ben toch echt benieuwd of andere tf6000 gebruikers dit ook hebben. Voor wat betreft de kabel het volgende als ik een gewone usb kabel gebruik en de decoder bij mn pc zet, dus met een korte kabel, dan werkt het ook niet. Heb je nog tips? mvg Ruud
Melle Geplaatst: 2 juli 2007 Geplaatst: 2 juli 2007 Citaat: Voor wat betreft de kabel het volgende als ik een gewone usb kabel gebruik en de decoder bij mn pc zet, dus met een korte kabel, dan werkt het ook niet. Heb je het programma wel op compatible staan met windows 95/98? Voor wat betreft het uitvallen zou ik er mee heengaan mocht je nog garantie hebben, of een handige harrie zoeken, of eeen vragen in rokende soldeerbout forum evt. Melle DM500HD, Funke 99cm & StabHH120 & Smart Lnb, Funke 68cm & Duo Lnb Quad.
Gast Geplaatst: 2 juli 2007 Geplaatst: 2 juli 2007 hallo 1 heb je er soms een tap op draaien de 6000 draait niet zo goed met taps en wil dan nog wel eens opnieuw opstarten endan de melding geven dat de bestanden en mappen zijn bijgewerkt 2 de temperatuur lijkt me geen probleem ,de 6000 is bij mijn ook wat warmer als mijn hand 3 was bij mijn geen probleem een keer een update uigevoerd met mijn laptop die draait op windows 98 wel even de driver goed instaleren maar als ik data van en naar de harde schijf wil hebben gebruik ik de WLAN functie dat werkt prima grt brinky
Gast Geplaatst: 5 juli 2007 Geplaatst: 5 juli 2007 ik draai met XP en niet met 95/98. moet ik het prog altair op windows 95/98 zetten? hoe doe je dat dan? het gebruik van de w-lan functie heeft als nadeel dat je file-tje voor file-tje over moet zetten. Als je meerdere bestanden over wilt zetten schiet dat niet op. USB heeft dan de voorkeur en de wlan functie is voor dat doeleind een drama. Tenzij er andere taps voor handen zijn die ik blijkbaar niet heb. Maar goed de taps werken blijkbaar ook niet jofel op dit apparaat. Begint toch nu al aardig op een miskoop te lijken. beetje jammer voor zoeen duur apparaat. Er moet toch een oplossing zijn voor deze problemen? Je gaat als consument toch niet accepteren dat zaken niet werken op een apparaat. Daar heb ik het juist voor gekocht!!!! grtjs Ruud
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen