boort Geplaatst: 1 juli 2007 Geplaatst: 1 juli 2007 De HDD van mijn DM7025 is mounted via Samba op mijn Debian server. Ik wil de media bestanden (MP3,JPG,MPEG) synchroniseren vanaf deze machine. Voor gebruik op de DM en als back-up. Met rsync vanaf de Debian server naar smbfs mount op de DM geeft problemen (rsync: writefd_unbuffered failed to write). Google op deze melding biedt geen soelaas. Ik gebruik rsync_2.6.9-3 op een Debian Etch AMD64 kernel. Op de DM heb ik geen rsync geinstalleerd. Hoe krijg ik dit werkend? Is er een rsync package voor de DM, zodat ik ssh kan gebruiken?
Vullisbak Geplaatst: 25 maart 2009 Geplaatst: 25 maart 2009 Mag ik dit haast antieke topic een schopje geven? Ook ik ben op zoek naar een rsync (server) package voor de Dreambox. In mijn geval een DM800. Ik wil bestanden synchroniseren vanaf mijn PC naar de DM en vervolgens weer via internet sync'en met een Synology DS-106e, die alleen maar met rsync automatisch kan sync-en. Het zijn flinke bestanden, die nogal wat tijd in beslag nemen, dus vandaar dat ik dit aan de DM wil overlaten. Helaas heb ik niet genoeg verstand van zaken om zelf rsync op de DM te builden, wellicht een van jullie wel?
Nuci Geplaatst: 16 mei 2009 Geplaatst: 16 mei 2009 Ik doe ook nog even een poging om dit onder de aandacht te brengen. Heeft iemand rsync draaiend op zijn dreambox? DM800, moteck, 500GB Fujitsu 4200RPM
Nuci Geplaatst: 16 mei 2009 Geplaatst: 16 mei 2009 ben nu bezig met unison, binnen de DM800 heb een test-sync kunnen uitvoeren...ik ga hier verder mee experimenteren met als einddoel syncen van remote db's. Laat het hier wel weten! zie voor meer info en link naar .ipk: http://www.i-have-a-dreambox.com/wbb2/thread.php?postid=588146#post588146 DM800, moteck, 500GB Fujitsu 4200RPM
Gast MiLo Geplaatst: 16 mei 2009 Geplaatst: 16 mei 2009 Origineel bericht van: Vullisbak Helaas heb ik niet genoeg verstand van zaken om zelf rsync op de DM te builden, wellicht een van jullie wel? Ikke wel. Ik heb rsync even voor je gebakken en aangehecht, was toch bezig met een nieuwe release te maken.rsync_3.0.0-r1_mipsel.zip
Gast MiLo Geplaatst: 16 mei 2009 Geplaatst: 16 mei 2009 Garantie tot aan de deur, ik heb geen idee of hij ook maar iets doet want ik heb 'm niet getest.
Gast M4RTiN Geplaatst: 17 mei 2009 Geplaatst: 17 mei 2009 thanx, rsync kan mij ook nog wel eens te pas komen, installatie is gelukt en rsync wil ook wel starten!
Nuci Geplaatst: 17 mei 2009 Geplaatst: 17 mei 2009 nou, ik krijg een installatiefout: root@dm800:/tmp# ipkg install rsync_3.0.0-r1_mipsel.ipk Installing rsync (3.0.0-r1) to root... Nothing to be done An error ocurred, return value: 1. Collected errors: ERROR: Cannot satisfy the following dependencies for rsync: libpopt0 (>= 1.7) welk image gebruik jij? ik draai hier op gemini... DM800, moteck, 500GB Fujitsu 4200RPM
Gast M4RTiN Geplaatst: 17 mei 2009 Geplaatst: 17 mei 2009 newenigma2 2.5, en die library werd hier wel automatische via hun feed geinstalleerd!
Gast MiLo Geplaatst: 17 mei 2009 Geplaatst: 17 mei 2009 Je hebt blijkbaar een vrij nieuwe distributie nodig. Werkt waarschijnlijk wel met PLI en newnigma. En uiteraard MiLo, daar is hij tenslotte tegenaan gebouwd.
Nuci Geplaatst: 17 mei 2009 Geplaatst: 17 mei 2009 heb de library libpopt0 kunnen installeren na een ipkg update en ipkg install libpopt0. Hierna was rsync installeren mogelijk. nu heeft de remote DM7000 hetzelfde probleem, bovengenoemde werkt daar niet...Iemand een idee? DM800, moteck, 500GB Fujitsu 4200RPM
Nuci Geplaatst: 18 mei 2009 Geplaatst: 18 mei 2009 Wellicht moet ik wat duidelijker zijn: Om rsync te kunnen laten werken heeft de remote dreambox (in dit geval een 7000) ook rsync nodig. Op deze doos draait ook gemini, maar kan ik bovenstaande niet uitvoeren (ipkg). Ik zal deze doos eerst gaan updaten, maar heeft iemand misschien een rsync voor de 7000 (enigma 1)? DM800, moteck, 500GB Fujitsu 4200RPM
Nuci Geplaatst: 20 mei 2009 Geplaatst: 20 mei 2009 Heb het nu zelf aan de praat via rsync, belangrijk is dat beide boxen (in mijn geval een 800 en een 7000) een versie van rsync moeten draaien (ook onder ssh). De bestanden zal ik toevoegen aan deze post. Overigens was het logisch dat ipkg niet op de 7000 werkte (was alweer een tijdje geleden dat ik met deze doos had gespeeld) Korte toelichting van mijn setup: ik draai rsync over ssh (dus gaatje in de firewall maken voor remote connecties) en geef bij het uitvoeren van het command aan waar rsync op de remote box staat (staat op de 7000 gewoon op de hdd namelijk). Verder eigenlijk vrij eenvoudig. Tot slot ben ik er niet in geslaagd om op de DM7000 met bijgevoegd bestand de rsync-daemon te draaien, maar dat is met bovengenoemde opzet via ssh ook niet nodig. De .ipk voor enigma2 heb ik alleen op de dm800 getest. rsync.tar.gz DM800, moteck, 500GB Fujitsu 4200RPM
Nuci Geplaatst: 22 mei 2009 Geplaatst: 22 mei 2009 okee, volgend probleem: de bedoeling van bovengenoemde rsync backup was (uiteraard) een unattended backup script via cron. Aangezien ik de daemon niet aan de praat krijg op de DM7000, moet de connectie wel via ssh laten verlopen. Bij rsync via ssh wordt na het rsync commando alleen om een password gevraagd, dit maakt unattended vrij lastig... Een mogelijkheid om toch unattended het rsync script uit te kunnen voeren, is authenticeren via public keys. Nu heb ik op basis vd volgende pagina's: http://minimalinux.org/ttylinux/DocumentsV7.0/user_multi/node23.html en http://www.milosoftware.com/dreambox/nl/index.php?body=dropbear (Mike, wederom bedankt!) een nieuwe pki combi gegenereerd op de DM800 dmv dropbearkey, het publieke gedeelte van deze sleutel vervolgens in ~/.ssh/authorized_keys op de DM7000 gezet en de box herstart. Helaas zonder resultaat. Vervolgens dropbear op de DM7000 gedwongen geen root logins meer toe te laten staan met passwords (en dus public key authentication af te dwingen) en....nu kan ik niet meer (remote) inloggen :-( Heeft iemand een idee waar dit fout gaat? DM800, moteck, 500GB Fujitsu 4200RPM
Gast MiLo Geplaatst: 22 mei 2009 Geplaatst: 22 mei 2009 Je moet het zo opzetten dat SSH niet meer om een wachtwoord vraagt, dan zit je goed. Dus vanuit de ene box "ssh anderebox" moet hij niet meer om een password vragen. Daarna kun je met dezelfde instellingen rsync wel overtuigen. Het private keyfiletje dat SSH leest en opstuurt naar gene zijde is normaal gesproken "~/.ssh/id_rsa". Die laatste zet (geen password login meer toestaan) was nog even geen goeie, hoewel die wel bijdraagt aan de veiligheid als je een port forward gebruikt. Met een gewone telnet kun je dat wel terugdraaien (waarschijnlijk heb je /etc/defaults/dropbear aangepast, gooi die file weg en dan is het weer goed). NB: Hou er wel rekening mee dat SSH verbindingen ge-encrypt worden, en dat kost wat CPU. Dat kan dropbear vrij snel, maar kopieren via SSH gaat een stuk trager dan met FTP. (Ik heb voor de gein wel eens video over SSH gestreamd, dat ging prima). Om movies over een LAN te kopieren is dat niet het snelst...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen