scarfaces Geplaatst: 1 juli 2007 Geplaatst: 1 juli 2007 Sinds gisteren ben ik in bezit van een nieuwe laptop van hp waarop vista premium geinstalleerd staat. Nu kan ik met deze laptop vie ftp gewoon inloggen op de dreambox 500 en de dreambox 7020. Vul ik in internet explorer of firefox het ip adres in ziet hij de dreambox wel maar het laden van de webinterface gaat fout duurt veel te lang en dan krijg je een time out. Als test op de Dreambox 7020 de inlog procedure aangezet en jawel hoor ik moet de inlognaam en paswoord ingeven maar wederom het laden van de webinterface gaat niet goed. de ip adressen heb ik ook als proef in de trusted zone gezet maar geen resultaat. Als ik de dreamboxen benader vanuit de oude laptop met windows xp erop geen probleem alles wordt goed en snel geladen. Software is allemaal legaal. Wat kan het zijn in vista dat de webinterface niet goed geladen kan worden? Dreambox DM500S / PLI Jade 2 Dreambox DM7020 / PLI Jade 2 Philips DSR8121HD DVR Smart Quad DUO LNB Triax 64 Smart quad LNB Moteck SG-2100-A Triax 78
marco24 Geplaatst: 3 juli 2007 Geplaatst: 3 juli 2007 bij mij gaat het prima vista ultimate pli image dreambox 7020
arnoldl Geplaatst: 3 juli 2007 Geplaatst: 3 juli 2007 ook ik heb in zowel vista ultimate als vista home basic hier geen probleem mee.
scarfaces Geplaatst: 6 juli 2007 Auteur Geplaatst: 6 juli 2007 Citaat: ook ik heb in zowel vista ultimate als vista home basic hier geen probleem mee. Ik geef het op alle beveiligings instellingen op laag gezet. Proxy staat ook uit. Het ip adres geprobeerd bij vertrouwd gezet. Alle popup, fishing,firewall uit en de UAC uit gezet. Dit alles op een orginele voor geinstalleerde laptop van hp. Dit alles zonder resultaat !!! Op een andere pc een iets minder legale versie van vista opgezet en helaas daar ook hetzelfde probleem. Alle beveilgingen op standaard. Mensen die ook vista hebben, hebben jullie iets in de beveiliging of zo moeten instellen om het werkend te krijgen. Zo nee, dan ga ik denk ik toch de router verdenken een thomson WL780 Dreambox DM500S / PLI Jade 2 Dreambox DM7020 / PLI Jade 2 Philips DSR8121HD DVR Smart Quad DUO LNB Triax 64 Smart quad LNB Moteck SG-2100-A Triax 78
jeevanhoof Geplaatst: 6 juli 2007 Geplaatst: 6 juli 2007 hoi, ik heb niets moeten wijzigen of anders instellen. De web interface werkt zonder problemen onder Vista. mvg dreambox two , BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra VU+ solo2 met defecte tuners
johndegr Geplaatst: 8 juli 2007 Geplaatst: 8 juli 2007 Bij werkt het ook zonder problemen, alleen als ik het draadloos wil lukt het mij niet en dat is wel jammer als je je notebok ergens anders wil plaatsen. Vreemde is onder XP lukt dat wel echter onder vista ultimate niet. Overigens heb ik nog een vraag wellicht dat iemand hier mij meer over vertellen hoe ik samba als workgroup gezien kan krijgen op mijn notebook. Vraag stond al onder dreambox! Ik kan met mijn archos 704 wifi, via wifi, films van de dreambox ts-files bekijken op mijn pc (XP-vista) via workgroup en gedeelde map. Ik moet dan wel de films downloaden naar de gedeelde workgroup op mijn pc. Ook de enigma krijg ik op mijn scherm en kan de dreambox via htp aansturen. Helaas kan de archos geen vlc uitvoeren, doch alleen maar film laten zien. Anders zou ik webxtv hebben kunnen gebruiken. Iemand advies hierover? vriendelijke groet, John
scarfaces Geplaatst: 9 juli 2007 Auteur Geplaatst: 9 juli 2007 Citaat: Bij werkt het ook zonder problemen, alleen als ik het draadloos wil lukt het mij niet en dat is wel jammer als je je notebok ergens anders wil plaatsen. Vreemde is onder XP lukt dat wel echter onder vista ultimate niet. Het klopt !!! Ik heb windows vista premium en heb de laptop als test bedraad aangesloten en de webinterface wordt zonder problemen geladen. Het euvel zit hem dus in de wireless. Zijn er instellingen die dit euvel kunnen veroorzaken? Dreambox DM500S / PLI Jade 2 Dreambox DM7020 / PLI Jade 2 Philips DSR8121HD DVR Smart Quad DUO LNB Triax 64 Smart quad LNB Moteck SG-2100-A Triax 78
-= [ Appien ] =- Geplaatst: 9 juli 2007 Geplaatst: 9 juli 2007 Kun je wireless wel verbinding maken maken met een andere pc? Ik heb het wel eens meegemaakt dat het wireless gedeelte op een adsl modem in een prive lan zat (hierdoor kon je wel internetten, maar niet op het lokale netwerk komen)
scarfaces Geplaatst: 9 juli 2007 Auteur Geplaatst: 9 juli 2007 Citaat: Kun je wireless wel verbinding maken maken met een andere pc? Ik heb het wel eens meegemaakt dat het wireless gedeelte op een adsl modem in een prive lan zat (hierdoor kon je wel internetten, maar niet op het lokale netwerk komen) Dat is het probleem niet want als ik mijn oude laptop pak die met enig geluk wil opstarten werkt het perfect. Als ik de live cd pak van ubuntu heb ik gelijk internet verbinden en ook local, en als ik in ubuntu gewwon het ip adres intik van de dreambox krijg ik gewoon de webinterface te zien dus het ligt niet aan de modem. Zit echt iets in vista wireless. Ik zal eens informeren bij de computerzaak of microsoft gewoon eens bellen. Dreambox DM500S / PLI Jade 2 Dreambox DM7020 / PLI Jade 2 Philips DSR8121HD DVR Smart Quad DUO LNB Triax 64 Smart quad LNB Moteck SG-2100-A Triax 78
scarfaces Geplaatst: 10 juli 2007 Auteur Geplaatst: 10 juli 2007 Helaas het schijnt een driver probleem te zien we kunnen dus alleen maar afwachten. Wat wel leuk is dat Linux op dit moment wel een goede driver heeft. Dreambox DM500S / PLI Jade 2 Dreambox DM7020 / PLI Jade 2 Philips DSR8121HD DVR Smart Quad DUO LNB Triax 64 Smart quad LNB Moteck SG-2100-A Triax 78
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen