Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een probleem met mijn kiss Dp500 speler en dat is dat ik hem niet in het netwerk kan krijgen.

Ik heb de volgende opstelling:

ADSL komt binnen op mijn Zyxel modem en gaat vandaar naar mijn Sweex 4-poorts router.

Mijn pc zit aangesloten op 1 van de 4 poorten van mijn router evenals de pc van mijn vrouw

De Kiss Dp500 heb ik met een standaard netwerk kabel op 1 van de overgebleven poorten van mijn router aangesloten.

De Kiss PC-link software heb ik geinstalleerd en het IP addres wat daar gegeven wordt heb ik in mijn Kiss ingevoerd, vervolgens op "het netwerk scannen voor PC-Link hosts"gedrukt maar krijg telkens de melding dat hij niets vind.

In de firewall van windows staat de pc_link al bij de uitzonderingen en de firewall van mijn router staat af.

DHCP client staat aan in zowel de router als de Kiss.

Weet iemand hier een oplossing voor???

Live life to the Max(loader)

Geplaatst:

Geef de Kiss eens een vast ip adres in de range die je normaal gebruikt

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

Ik heb de kiss een ip uit de range gegeven die in de router staat, maar geen resultaat.

Zie ik iets over het hoofd qua instellingen?? heb voor de rest nog niet met thuisnetwerken gewerkt.

Max

Geplaatst:

Ben je niet toevallig vergeten om het subnet/gateway in te vullen.

Bij de meeste routers is het subnet 255.255.255.0 en de gateway het ip adres van de router zelf, maar dat kan natuurlijk anders zijn.

Geplaatst:

Kun je wel internet radio afspelen???

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

Ik heb wel Web-Radio, maar ik krijg geen contact met mijn pc

Ik heb in mijn router gekeken bij Active DHCP Client en daar staat het ip van mijn pc en van de kiss in.

• 5 weken later...
Geplaatst:

Als ik het me herinner komt dit soort dingen vaak voor omdat je nog een poort in je firewall (PC) moet vrijmaken en dan de map waar je bestanden in staan op je PC moet delen.

In de KISS moet je díe poort aangeven (even uit mijn hoofd, ik heb de KISS niet meer)én het IP adres van je PC.

Verder werkte het bij mij beter bij een alternatieve software, dan die van KISS.

Ik had een 200G HDD volledig gedeeld en dat werkte.

Todays dummy is tomorrows expert!
Geplaatst:

De hardware waarmee je je kiss wilt connecten is al niet hoe het moet zijn.

Vervang je Sweex router voor een goede switch en je probleem is opgelost.

De Zyxel geeft al een DHCP range uit en heeft een firewall dus een router is overbodig en nadelig aangezien je nu over een dubbele firewall loopt en tweemaal over LAN loopt.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen