Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

wireless access solutions

nu weet ik niet hoe ik hem installeren moet

ik heb hem aangesloten op de computer maar krijgt geen contact met de wireless dus wie heeft hier ervaring mee

ik zal er 2 foto's bij doen

post-27881-1318259277,9779_thumb.jpg

Geplaatst:

Ik ken die dingen... Dat is een antenne met ingebouwde ethernetaansluiting, primair bedoeld om uit te zenden over grote gebieden (denk aan een camping). Mijn werkgever gebruikte het voor de verre buitengebieden rond Breda en Tilburg, richting de Belgische grens waar geen kabel en nauwelijks ADSL mogelijk was.

Via de ethernetaansluiting ga je er net mee kunnen ontvangen, normaliter zit er echter ook een BNC aansluiting op (rond stekkertje). Die kun je op je draadloze netwerkkaart of router aansluiten.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Geplaatst:

Bedankt voor je informatie

Hier zit geen rond stekkertje op de bovenste foto daar kan je zien aan de rechterkant daar zit dus een netwerk stekkertje op aan de achterkant daar zit de antenne aansluiting aan ik hoop dat je mijn verder kunt helpen want verder heb ik hier niks bij alleen de antenne

volgens mijn moet hier tussen de netwerk kabel ook een voeding tussen maar weet dus ook niet hoeveel volt

als je aan een beschrijving kunt komen van dit apparaat zou heel leuk zijn

Geplaatst:

Als er alleen een netwerkkabel op zit dan kun je er helaas niets mee ontvangen (althans, als je niet gaat modificeren), dan is het een model puur gericht op verzenden. Er zit een access point ingebouwd, daar steek je de netwerkkabel in. Via power-over-ethernet (stroom door je netwerkkabel) worden zowel antenne als AP gevoed.

Documentatie heb ik er helaas niet van, mijn werkgever had het beheer al uitbesteed aan een andere partij en die hebben het hele zaakje (omdat het te storingsgevoelig was en meer kostte dan het opbracht) eind vorig jaar overgenomen.

Je kan wel eens kijken op de site van de fabrikant. Zo te zien heb je deze (bij ons werd die 'de stoeptegel' genoemd).

Geplaatst:

BreezeNET B is a family of wireless point-to-point bridging solutions that operate in the ----- 5GHz band -----

kun je niet veel met de meeste routers zitten inde 2.5 ghz band

moet al toevalig wezen dat er iemand zit met een singaaltje in dat gebied bij jou

is geschikt voor point to point

The BreezeNET B is a high performance wireless bridge system that provides high-capacity, high-speed point-to-point connectivity.

Rienk

Geplaatst:

Dat is erg jammer dat ik hier weinig mee kan

als iemand wel een wireless heeft voor in de Mas

dan hoor ik dit graag

Als iemand ook interesse in deze heeft laat maar weten

Geplaatst:

tja je kunt hem wel gebruiken maar dan moet je router ook een 5ghz singaaltje af geven

en die zijn er weinig of helemaal niet

mmm zijn er wel zie ik

Rienk

Geplaatst:

Er zijn er ook die wèl 2,4GHz zijn, die zien er net zo uit.. Dus het hóéft niet per se 5GHz te zijn.

Even goed kijken op de antenne zelf, moet er bijna wel op staan.

Geplaatst:

Hallo allemaal

fijn dat jullie mijn wil helpen

Op de antenne kan ik dit nog lezen verder is het niet meer te lezen

Dit staat er dus nog op

T-2400

2.400 2500MHZ

Ik heb ook even de kap van de wireless afgehaald daar stond nog wel een plaatje met beschrijving op

aan de zijkant stond dit nog op MAC=0010e7f5eb80

ik zal er een fotootje bij doen

ook heb ik hier geen voeding bij dus hoe kan ik dit oplossen

hopelijk kunnen jullie hier wat mee

post-27881-1318259278,0024_thumb.jpg

Geplaatst:

volgens mij werden die dingen ook gebruikt door een internetprovider hier uit het oosten, heeft ze de kop gekost trouwens..

zij gaven aan dat die op 2,5 Ghz liepen, ik heb nog wel ergens zo'n usb client liggen..

ripwave modem dacht ik.

Ik heb bij een klant nog een set op het dak staan, een panelantenne en een ontvanger ( utp client waar ook breezenet op staat )

Diverse meuk... maar dat boeit niemand toch.. ;)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen