Optimist Geplaatst: 3 juli 2007 Geplaatst: 3 juli 2007 In de Algemene Voorwaarden van CanalDigitaal lees ik onder meer (excuses voor de lange quote): 12. CD PREMIUM/CD heeft het recht de in artikel 9 bedoelde abonnementsprijzen en kosten te wijzigen, van welke prijswijziging de Abonnee vooraf kennis zal kunnen nemen. Prijswijzigingen worden gecommuniceerd via de website www.canaldigitaal.nl. De Abonnee is gehouden de gewijzigde prijzen te voldoen. Indien ten tijde van de ingang van de prijswijziging nog geen 3 maanden zijn verlopen nadat het Abonnement is ingegaan, heeft de Abonnee, in afwijking van het bepaalde in de artikelen 5 en 6, het recht om binnen 10 dagen na de aankondiging van de prijswijziging, het Abonnement schriftelijk op te zeggen met ingang van de datum waarop de prijswijziging ingaat. Mijn vraag: is dit eigenlijk een redelijke voorwaarde? Immers, een abonnee kan tevoren niet weten welke prijsverhoging wordt toegepast, maar wordt in dit artikel gebonden aan toekomstige tariefaanpassingen! Ik dacht dat een verandering in de dienstverlening, voorwaarden en prijs bijna per definitie een goede reden zijn om een abonnement tussentijds te beëindigen. Wie kan er meer over zeggen? Optimist 2x DM800 Visiosat Bi-Sat 13.0/19.2/23.5/28.2 East Visiosat 80cm 7.0 East
Ron Geplaatst: 3 juli 2007 Geplaatst: 3 juli 2007 Indien de prijsverhoging hoger is dan door de het centraal bureau van de statistiek vastgestelde prijsindex, mag je spreken van een verhoging hoger dan redelijk en is dat een gegronde reden om het abonnement zonder verdere opzegtermijn te beeindigen. In de praktijk blijkt CDS dat echter niet te accepteren en moet je jezelf dus instellen op een brief van een deurwaarder en een mogelijke procedure, die ze overigens niet kunnen winnen. Ron
Ron Geplaatst: 3 juli 2007 Geplaatst: 3 juli 2007 http://www.sat4all.com/forums/showflat.p...rue#Post1381555
Optimist Geplaatst: 3 juli 2007 Auteur Geplaatst: 3 juli 2007 [color:"blue"]@Toxic[Q][/color]: dank voor de snelle response! Het lijkt me inderdaad redelijk als er af en toe een tariefverhoging wordt toegepast, maar de Algemene Voorwaarden begrenst deze verhoging niet. De Algemene Voorwaarden zijn erg in het voordeel van CanalDigitaal geschreven (ook dat kan ik me voorstellen), maar ik denk dat een rechter uiteindelijk ook de billijkheid van een tariefverhoging i.c.m. tussentijds beëindigen zal afwegen. Ik vraag me af of er al eens iemand geweest is die zo'n procedure heeft aangespannen/gewonnen tegen CanalDigitaal. Nogmaals dank voor je reactie, Toxic[Q] 2x DM800 Visiosat Bi-Sat 13.0/19.2/23.5/28.2 East Visiosat 80cm 7.0 East
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen