Ga naar inhoud


Prijs verhooging basis pakket


dennisnlk

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: ceesv
Bedenk, dat er ook mensen zijn die geen kabel hebben, omdat ze in een buitengebied wonen. Dan is de keuze tussen schotel of digitenne snel gemaakt. Zeker wanneer je een grootbeeld scherm hebt.

..........

Conclusie: we leven in een niet ideale wereld, en... het leven is veel te kort om je te ergeren. Geniet ervan.


Helemaal eens. Ik gebruik een 46 inch en ben zeer tevreden over het beeld wat ik met CD binnen krijg. Zit erg weinig kwaliteits verschil tusen de schotel, en het afspelen van DVD's.

Bovendien: Ik kan niks anders krijgen. Kabel komt hier niet, en ik mag al blij zijn dat ik ADSL heb, maar omdat ik bijna op de maximale afstand van de centrale zit kan ik dat niet in de hogere snelheden krijgen.

Misschien is het moeilijk om een keus te maken tussen iets betere kwaliteit op de digitale kabel, en de meerprijs die je daarvoor moet betalen, óf de digitale schotelontvangst, maar voor mij, en een paar 100.000 andere Nederlanders (en niet te vergeten de Nederlanders in het buitenland) is die keus er gewoon niet. Ik hoop dus dat CD nog lang blijft bestaan, én vind dat ik eigenlijk nog niet eens zo duur uit ben.

T B
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 108
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik sluit me bij de laatste twee sprekers aan. Ik heb vorige maand de kabel (UPC) opgezegd en ben helemaal overgestapt op schotel. De beeldkwaliteit is uitstekend via CDS op mijn JVC 66cm LCD TV.

Philips DSR8121PVR, Visiosat Bisat G3C (Astra 1-2-3), CDS Familie HD pakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Johan45
Met zo'n beeldschermpje is zelfs Digitenne nog goed te noemen.
En is ook nog eens makkelijk voor op de camping, de schotel hou ik er overigens gewoon bij ......



Ik kijk nog op een philips 28pw9527 en heb cds en digitenne,maar dat verschil zie ik toch echt wel.Zou trouwens nog geen andere tv (of lcd) willen heben momenteel.

Grt Rudie

 

Rebox 9000.

Logitech Harmony 900.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet hoe Digitenne er uit ziet op een CRT tvtje.

 

Op mijn Philips 26PFL 5522D TVtje zit Digitenne ingebouwd.

Kabel (analoog), Digitenne of schotel, er is geen schokkend verschil als ik het aan mijn huisgenoten vraag.

Dus komt er een Digitenne kaartje in, kunnen de meisjes hier het zelf installeren in het zomerhuis en kan ik mijn tijd aan nuttiger zaken wijden. wink

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is afzeiken. Kijk is uw eigen moestuin voordat u oordeelt over een ander zijn of haar tv. Respectloos nem ik dat! zal wel een ban worden maar dan geeft u gelijk toe dat ik gelijk heb wat ik in dit geval zowiezo heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vind het ook niet zo'n heel geweldige opmerking.

Maar volgens mij is het niet op die manier bedoelt. Johan heeft het over digitenne, niet over de tv, als ik het goed lees.

 

Zelf heb ik nog een ouderwetse beeldbuis, en dat ding blijft rustig staan totdat ie kapot is. Hij is nou ongeveer 7 jaar oud, dus nog een jaartje of 2,3 zal ie t nog wel redden. (JVC)

De beeldkwaliteit overigens, wordt door menig lcd'je niet gehaald.

Maar ik ben niet zo kieskeurig. Zolang ik fatsoenlijk ruisvrij beeld heb, geloof ik t wel.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Johan heeft het over digitenne, niet over de tv, als ik het goed lees.

 

Ik laat die opmerking van 'Brains' maar voor wat die is en plaats hem daar waar die hoort.

 

Voor mij is het simpel en wint Digitenne het ditmaal vanwege het gebruikers gemak.

Wat dus niet wil zeggen dat de schotel er uit gaat, ik maak gebruik van de verschillende platforms zoals die voor MIJ het beste uitkomt.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik maak eigenlijk zelf dezelfde fout, maar ik bedoelde te zeggen dat je opmerking op 2 manieren gelezen kan worden.

Over digitenne heb ik geen mening, heb ik zelf niet.

Maar iedereen moet lekker tv kijken zoals ie dat zelf prettig vindt.

On-topic:

Zelf vind ik de prijsverhoging redelijk normaal. Het kon gewoon niet uitblijven. Maar ze kunnen niet ongestraft doorgaan, dat is ook duidelijk.Dan verliezen ze waarschijnlijk toch wel wat klanten.

Maar als CD bv failliet zou gaan, is daar helemaal niemand mee gediend. Velen hebben geen alternatief. Dus wat mij betreft mogen ze gerust 8.95 voor het basispakket vragen. Persoonlijk vind ik dat een heel redelijke prijs. Ik vergelijk het dan toch het liefst met het analoge pakket op kabel, dat ongeveer 15 euro kost. En dan heb je voor ongeveer de helft een gelijkwaardig pakket in een betere kwaliteit, plus alle FTA kanalen.

Zo slecht is dat niet.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: jacobus
Ik maak eigenlijk zelf dezelfde fout, maar ik bedoelde te zeggen dat je opmerking op 2 manieren gelezen kan worden.
Over digitenne heb ik geen mening, heb ik zelf niet.
Maar iedereen moet lekker tv kijken zoals ie dat zelf prettig vindt.
On-topic:
Zelf vind ik de prijsverhoging redelijk normaal. Het kon gewoon niet uitblijven. Maar ze kunnen niet ongestraft doorgaan, dat is ook duidelijk.Dan verliezen ze waarschijnlijk toch wel wat klanten.
Maar als CD bv failliet zou gaan, is daar helemaal niemand mee gediend. Velen hebben geen alternatief. Dus wat mij betreft mogen ze gerust 8.95 voor het basispakket vragen. Persoonlijk vind ik dat een heel redelijke prijs. Ik vergelijk het dan toch het liefst met het analoge pakket op kabel, dat ongeveer 15 euro kost. En dan heb je voor ongeveer de helft een gelijkwaardig pakket in een betere kwaliteit, plus alle FTA kanalen.
Zo slecht is dat niet.

Op zich is met de prijs niets mis, maar wat er ècht aan scheelt is de (on)mogelijkheid om op meerdere televisies te kijken. Zonder relatief dure en niet ondersteunde share-apparatuur. En dat settopbox op de 2de kaart is al helemaal een giller.

De 2 extra kaarten die je bij Digitenne krijgt maken naar mijn mening een groter verschil dan de 2 euro per maand die het goedkoper is. En bij analoge kabel kan je onbeperkt TV's aansluiten (met ruis, maar toch).

Wil je bij CDS een normaal pakket zonder speciale apparatuur op 3 TV's ontvangen, dan moet je 3x het basispakket (of eigenlijk 3x familie vanwege de VRT) nemen. Dan kost het opeens €26,85/maand (€38,85/maand familie) en dàt is natuurlijk veel te duur.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wil je bij CDS een normaal pakket zonder speciale apparatuur op 3 TV's ontvangen, dan moet je 3x het basispakket (of eigenlijk 3x familie vanwege de VRT) nemen. Dan kost het opeens €26,85/maand (€38,85/maand familie) en dàt is natuurlijk veel te duur.

 

Of je koopt een Smartwi set en je kunt naar hartelust uitbreiden, misschien nog wel met de buren. cool

Link naar reactie
Delen op andere sites

Simpel weg stellen dat de één goedkoper of duurder is kan niet.

De persoonlijke omstandigheden als woonplaats, gezin zamenstelling, behoefte aan Tv en welke zenders zijn te variabel.

 

Alleen kiesen voor één platform is voor mij niet slim, ik denk ook dat je dan jezelf te kort doet.

Alleen jammer als je afhankelijk van CDS bent, dan heb je geen keus of je moet al aan verhuizen denken.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: wanderer
smartwi toepassen, 1 abbo, meerder tv's kijken tot wel 7 (praktijk meestal max 4)!!
is eenmalige investering

Origineel bericht van: Brains
Of je koopt een Smartwi set en je kunt naar hartelust uitbreiden cool

Ik ken de SmartWi, ik heb er zelfs een gehad. Dat is dus de dure en niet-ondersteunde share-apparatuur waar ik het over had.

De SmartWi kost 130 euro, en bij Digitenne of analoge kabel heb je een dergelijk duur ding niet nodig. En hoe groot de kans erop is valt niet te zeggen, maar als er een keer iets zou veranderen in de codering waardoor de SmartWi het niet meer doet dan heb je opeens op 2 TV's geen Nederlandse zenders meer.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...