Ga naar inhoud


Prijs verhooging basis pakket


dennisnlk

Aanbevolen berichten

Daar moet je dan wel bij zeggen dat digitale kabel om naar de publieke nn commerciële omroepen in 8 Mbits te kunnen kijken minimaal 4 keer zo duur is als het settopbox pakket (waarin dez kanalen zitten) bij CanalDigitaal.

 

Betere beeldkwaliteit brengt dus wel een hogere prijs met zich mee.

 

Voor mij waard om het te betalen maar ik denk dat uit diverse onderzoeken is gebleken dat rond de drie kwart van de Nederlanders die digitale televisie in huis heeft dit niet het geval is.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 108
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Koop je toch een hybride ontvanger met DVB-S en DBV-T erin. zeg het contract wat je hebt helemaal op en neem een Abbootje op KPN voor 6,95 En de rest pakje via de Schotel...

 

Over de kwaliteit van het beeld moet je niet gaan zeuren als je het voor de centjes doet.....

 

Mazlzlz

Avalon

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Rob út Fryslân

Al die gratis kanalen die je via de schotel gratis kan ontvangen, kan je nog steeds ontvangen als je digitale kabel kijkt.

Het gaat hier om het verschil in aanbod/kwaliteit/prijs tussen kabel en CDS.

Dan wint digitale kabel met grote voorsprong.

Hou je daarnaast de schotel erbij voor het FTA aanbod, dan heb je het beste van 2 werelden.

 

CDS zelf is ondanks hun inspanningen van de laatste tijd behoorlijk achterhaald.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Satwatcher
Daar moet je dan wel bij zeggen dat digitale kabel om naar de publieke nn commerciële omroepen in 8 Mbits te kunnen kijken minimaal 4 keer zo duur is als het settopbox pakket (waarin dez kanalen zitten) bij CanalDigitaal.

Ach, er van uitgaande dat je ook wel eens discovery e.d. wilt kijken, zijn de prijzen van de paketten bijna gelijk, waarbij je de meest bekeken zenders in een veel betere kwaliteit krijgt.
En "minimaal" 4 keer zo duur? Hou het maar op BIJNA 4 keer wink

Citaat:

Betere beeldkwaliteit brengt dus wel een hogere prijs met zich mee.

Klopt. Kwaliteit kost nou eenmaal geld. Voor mij ook geen probleem ;-)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al heb ik het dan ook niet goed gelezen, dit is echt Nederlands om over een paar dubbeltjes te zeuren. Jullie willen wel kijken naar de sateliet zenders maar hier een paar euro voor betalen ho maar. Wat kost zo'n ding daar wel niet die op 36000 km staat. Wat kost het canalplus wel niet om de transponders vrij te krijgen. Ik vind het gewoon gezift. Ik heb bassis pakket en ben tevreden, ook qwa kosten. prijs kabel 15 euro(analoog) wil je digitaal 10 euro meer, en wat krijg je er voor, juist precies het zelfde als wat jij nu krijgt met het bassis pakket. Alleen met dien verstande dat je nog veel meer zenders hebt. En ja ik heb een wave frontier met ontzettend veel lnbtjes erop nog meer zenders, ik kom als ik al die zenders moet bekijken niet aan gewone dingen toe. sick

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lastig he nu "de kabel" betere kwaliteit heeft op sommige zenders... En die sommige zenders zijn nu dan ook nog de meest bekeken(!) Ook jammer dat de meeste op de kabel een analoog pakketje hebben en teveel betalen, zodat ze dat ook mogelijk kunnen maken. Maar uuuuh waarom zou je daar nu niet van mee profiteren...

 

Maar een basispakket bij CDS is nog altijd 9 Euro per maand... Je krijgt er hierbij alleen al als je alleen maar Astra 1 hebt een heleboel gratis buitelandse kanalen bij..

 

Bij de kabel kost dit basispakket minstends 16 Euro... Bij sommige kabelaars is het digi pakket dan ook gratis tot zo', maximaal 60 kanalen...

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: tfh

En "minimaal" 4 keer zo duur? Hou het maar op BIJNA 4 keer wink

[


Digitale kabel bij bijvoorbeeld UPC is dacht ik nu bijna 20 euro voor het standaardpakket (analoog tarief + start abonnement digitaal).

Dat is dus meer dan 4 keer zo duur als de maandlasten voor het settopbox pakket van CanalDigitaal.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

lol..

voor mij is de Sat juist een uitkomst de 'meest bekeken zenders' nou eens NIET te hoeven bekijken smile

Talg, talg, onzin en meer van die zin.

Heerlijk dat je gewoon een avondje 'cultuur' kunt kijken, of de vele prachtige pakketten 'educatief'.

Duss. Niet voor iedereen is die 4Mbit per zender extra zo belangrijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de oudere flatscreens met slechte upscalers is die 8 Mbit een uitkomst. Echter met de meeste nieuwere TVs met betere upscalers is het verschil tussen die 3-3.5 Mbit en 8 Mbit zeker tov een "normale" afstand van je TV "praktisch" niet te zien.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Rob út Fryslân
Origineel bericht van: Littlesat
Maar een basispakket bij CDS is nog altijd 9 Euro per maand... Je krijgt er hierbij alleen al als je alleen maar Astra 1 hebt een heleboel gratis buitelandse kanalen bij..

Bij de kabel kost dit basispakket minstends 16 Euro... Bij sommige kabelaars is het digi pakket dan ook gratis tot zo', maximaal 60 kanalen...


Voordeel van de kabel is dan ook dat je analoog zonder extra kosten meerdere televisie's kan aansluiten.
Daartegen heb je met de schotel veel meer vrijheid van ontvangst.

Wat een stomme discussie weer. smile
Elke standaard heeft zijn eigen voor en nadelen.
Om van de nadelen af te komen kan men toch combineren.
Link naar reactie
Delen op andere sites

KPN biedt voor 6,95 een uitgebreider zenderaanbod CD voor die 4,16 in het goedkoopste pakket. En de laatste prijsverhoging van CD hebben we nog niet gehad... Zo helpen ze zichzelf naar de bliksem.

 

Daarnaast wordt dat snelle internet + bellen + tv interessant.

 

Zal wel nederlands zijn, zoals hierboven al gezegd, maar als ik een goedkoper en beter alternatief heb, gaat CD eruit!

 

En ja, FTA en zo blijft wel interessant, want die NL zenders zijn nou ook weer niet zo geweldig.

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Voordeel van de kabel is dan ook dat je analoog zonder extra kosten meerdere televisie's kan aansluiten.
Daartegen heb je met de schotel veel meer vrijheid van ontvangst.


Zolang het analoge duurt is dat waar... Nog 4 jaar en dan wordt volgens een Europesche richtlijn ook de kabel volledig digitaal... en dan geldt dit niet meer... Tja als je aan het Basispakket genoeg hebt dan is dat nog altijd (voor 1 TV(!)) 7 Euro goedkoper. En de Kwaliteit is dan zelfs in vergelijking met de analoge kabel bij de satelliet beter. Ben je met ietsje minder tevreden dan is het SetTop pakket bijna 12 Euro goedkoper.... En kijk eens hoeveel zenders je er dan gratis bij krijgt... Zelfs zenders die bij de digitale kabel in pluspaketten zitten... En zelfs Duitse zenders in veel betere kwaliteit dan op de kabel... Tja er zijn voor- en nadelen. Maar in ieder geval voor de niet veeleisende TV-kijker is Digitenne een goede optie en heeft de Schotel zeker voor 2 Euro per maand veel meer te bieden dan Digitenne en blijft de schotel nog altijd een goedkope optie.
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Spijtig dat dat misverstand (doelbewust verkeerd geïnterpreteerd door veel digitale TV verkopers) maar blijft duren.

Europa heeft nooit gedecreteerd dat analoge TV in zijn geheel weg moest, het gaat enkel over analoge TV via de ether.

Ze willen die frequenties die dan vrijkomen gewoon voor andere doeleinden gebruiken.

Wat maatschappijen dan privé over hun kabels sturen zal Europa worst wezen.

Maar de kabelaars en andere aanbieders van digitale TV gebruiken het graag in hun FUD campagne tegen analoge TV.

Ik zeg niet dat analoge TV eeuwig zal blijven bestaan, maar als het afgeschaft wordt, zal het puur een beslissing zijn vanwege de kabelaars zelf, en niets te maken hebben met wat Europa wil !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan dadelijk voor € 4,16 per maand zien :

 

- De 10 belangrijkste Nederlandse zenders

- De regionale zenders

- Ruim 50 Engelse zenders

- Ruim 50 Duitse zenders

- Honderden andere internationale FTA zenders

 

En dat allemaal in een goede (ruim voldoende) beeldkwaliteit.

 

Ik mis dadelijk :

- BBC Prime (geen probleem dus als je Astra 2 kan ontvangen)

- de MTV zenders (er zijn talloze andere FTA muziekzenders)

- RNN 7 (goh, wat jammer nu...)

- een paar zenders van de Discovery groep (er zijn ook FTA documentaire zenders)

- Eurosport (nog wel te volgen in het Duits)

 

De enigste zender die we dus wel gaan missen is Nickelodeon, maar die kunnen de kinderen ook via hun PC volgen.

 

Het gaat mij erom dat ik een aantal jaren geleden ben ingegaan op een aantrekkelijk tarief van € 5,95 en dat men dat in een paar jaar tijd met 50% heeft verhoogd naar € 8,95. En dat ook nog is -tot vorig jaar via een digitale nieuwsbrief- zonder enige aankondiging naar mij toe.

 

En nu kun je wel b.v. hier gaan klagen daarover, maar dat is zinloos.

En zeker nu het voetbal weer terug komt bij de NOS ben ik tevreden met het Set-Top-Box aanbod via de satelliet.

En O Ja : Digitenne is leuk voor erbij, maar niet voor in de huiskamer.

Wat betreft de kabel : Dat zijn helemaal boeven......

 

 

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

De kabel is er in die 5 jaar tijd meer omhoog gegaan... Die zat hier toen op 9.95 en nu bijna 16 euro... dus zo slecht is CDS nog niet....Beide zo'n 50%... Tja prima als je een stapje terug doet...

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...