Ga naar inhoud


Prijs verhooging basis pakket


dennisnlk

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Littlesat
Voor de oudere flatscreens met slechte upscalers is die 8 Mbit een uitkomst. Echter met de meeste nieuwere TVs met betere upscalers is het verschil tussen die 3-3.5 Mbit en 8 Mbit zeker tov een "normale" afstand van je TV "praktisch" niet te zien.

Ben ik niet met je eens. Zet maar eens een voetbal wedstrijd op en bekijk deze eens via de schotel of via de Casema digitale kabel.
Bij CDS is het veld een groene waas, en bij snelle bewegingen het publiek een wazige massa. Bij Casema kan je "bij wijze van spreken" de grassprietjes tellen (ok, ok, da's wat overdreven).
Als ik hier op het scherm beiden naast elkaar zet dmv PAP, 1:1 is het verschil wel erg goed te zien.
3,5mbit is afdoende voor de gemiddelde kijker, maar het verschil is echt wel goed te zien, maar... voor lang niet iedereen boeiend.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 108
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Citaat:
Ik kan dadelijk voor € 4,16 per maand zien :

 

- De 10 belangrijkste Nederlandse zenders

- De regionale zenders

- Ruim 50 Engelse zenders

- Ruim 50 Duitse zenders

- Honderden andere internationale FTA zenders

 

Uhhh werk jij voor CD ofzo?

 

Je betaald alleen voor de 10 "belangrijkste" nederlandse zenders. De rest is gratis.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: tfh
Origineel bericht van: Littlesat
Voor de oudere flatscreens met slechte upscalers is die 8 Mbit een uitkomst. Echter met de meeste nieuwere TVs met betere upscalers is het verschil tussen die 3-3.5 Mbit en 8 Mbit zeker tov een "normale" afstand van je TV "praktisch" niet te zien.

Ben ik niet met je eens. Zet maar eens een voetbal wedstrijd op en bekijk deze eens via de schotel of via de Casema digitale kabel.
Bij CDS is het veld een groene waas, en bij snelle bewegingen het publiek een wazige massa. Bij Casema kan je "bij wijze van spreken" de grassprietjes tellen (ok, ok, da's wat overdreven).
Als ik hier op het scherm beiden naast elkaar zet dmv PAP, 1:1 is het verschil wel erg goed te zien.
3,5mbit is afdoende voor de gemiddelde kijker, maar het verschil is echt wel goed te zien, maar... voor lang niet iedereen boeiend.


Zelfs voor mij als veeleisende kijker niet. Voor een serieuze verbetering in de beeldkwaliteit ben je aangewezen op HDTV; SD met 8 Mbit blijft SD. En de kwaliteit van de scaler speelt dus wel degelijk een belangrijke rol in de kwaliteitsindruk van een SD signaal.


DM8000HD-SSCT & Kathrein UFS910, Triax 88 cm Astra1/Astra2/Astra3/Hotbird 4xtwin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Mojo
Citaat:
Ik kan dadelijk voor € 4,16 per maand zien :

- De 10 belangrijkste Nederlandse zenders
- De regionale zenders
- Ruim 50 Engelse zenders
- Ruim 50 Duitse zenders
- Honderden andere internationale FTA zenders


Uhhh werk jij voor CD ofzo?

Je betaald alleen voor de 10 "belangrijkste" nederlandse zenders. De rest is gratis.


Zo gratis, dat je er bij de kabel fors voor moet betalen? Je kunt nu wel stellen dat dat geen verdienste is van CD, en dan heb je op zich gelijk, maar anderzijds heb je via satelliet wel degelijk voor een klein bedrag veel meer keuze dan bij de kabel.

DM8000HD-SSCT & Kathrein UFS910, Triax 88 cm Astra1/Astra2/Astra3/Hotbird 4xtwin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zo'n voorgevoel dat er veel CDers in dit topic mee praten om een verhoging goed te praten.

 

CD vliegt er bij mij uit als ze duurder worden dan Digitenne. Inmiddels hebben ze de rand bereikt.

 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die meer keuze dan de kabel, is geen argument vóór CD. Die keuze blijft op het moment dat je CD eruit gooit. Die sat uitrusting blijft, digitenne dan voor de NL zenders (waarmee je ook ruim meer zenders hebt dan met het set top pakket) en de rest FTA via satelliet.

 

Ik heb het al vaker gezegd, maar ik vind dat CD zichzelf uit de markt aan het prijzen is!!!

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: jalu
Origineel bericht van: tfh
Origineel bericht van: Littlesat
Voor de oudere flatscreens met slechte upscalers is die 8 Mbit een uitkomst. Echter met de meeste nieuwere TVs met betere upscalers is het verschil tussen die 3-3.5 Mbit en 8 Mbit zeker tov een "normale" afstand van je TV "praktisch" niet te zien.

Ben ik niet met je eens. Zet maar eens een voetbal wedstrijd op en bekijk deze eens via de schotel of via de Casema digitale kabel.
Bij CDS is het veld een groene waas, en bij snelle bewegingen het publiek een wazige massa. Bij Casema kan je "bij wijze van spreken" de grassprietjes tellen (ok, ok, da's wat overdreven).
Als ik hier op het scherm beiden naast elkaar zet dmv PAP, 1:1 is het verschil wel erg goed te zien.
3,5mbit is afdoende voor de gemiddelde kijker, maar het verschil is echt wel goed te zien, maar... voor lang niet iedereen boeiend.


Zelfs voor mij als veeleisende kijker niet. Voor een serieuze verbetering in de beeldkwaliteit ben je aangewezen op HDTV; SD met 8 Mbit blijft SD. En de kwaliteit van de scaler speelt dus wel degelijk een belangrijke rol in de kwaliteitsindruk van een SD signaal.




Maar als het bronsignaal slecht is, kan een goede scaler er ook niets aan doen. Vandaar de "vergelijkende waren test" met 2 dezelfde uitzendingen naast elkaar. Overigens wel bij de test een oude DSX7072 gepakt, omdat de beelduitgang van de DM7000 sowieso niet optimaal is.
Maar feit is wel dat 8mbit zender op Casema een stuk prettiger kijken dan dezelfde zenders op 3,5mbit via CD.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: jalu

Zo gratis, dat je er bij de kabel fors voor moet betalen? Je kunt nu wel stellen dat dat geen verdienste is van CD, en dan heb je op zich gelijk, maar anderzijds heb je via satelliet wel degelijk voor een klein bedrag veel meer keuze dan bij de kabel.


Die schotel staat er toch al, dus die "gratis" zenders kan ik toch wel zien ;-)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet het blijft een eindeloze discussie...

 

Feit is in ieder geval dat de kabel nu SD aanbiedt in 8 Mbit/sec en dat dat beter is... CDS doet dat met pakweg 3.5 Mbit/sec wat uiteraard slechter is. Grassprietjes tellen dat doe je als je 30 cm van je TV afzit. Als je op een normale afstand zit van pakweg 3 meter dan zie je het verschil praktisch niet meer. Dus CDS is hierin veel praktischer. Wil CDS ook in 8 Mbit/sec dan hebben ze ongeveer het dubbele in bitrate nodig en dank kost het basispakket ook al gauw 18 Euro en Settop zal dan zeker naar 9 Euro moeten. Dan heb je weer precies ongeveer de prijs die de kabel al vraagt voor een analoog basispakket... En dan prijst CDS zich dus helemaal uit de markt want het is niet meer goedkoper...

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Ik weet het blijft een eindeloze discussie...

Feit is in ieder geval dat de kabel nu SD aanbiedt in 8 Mbit/sec en dat dat beter is... CDS doet dat met pakweg 3.5 Mbit/sec wat uiteraard slechter is. Grassprietjes tellen dat doe je als je 30 cm van je TV afzit. Als je op een normale afstand zit van pakweg 3 meter dan zie je het verschil praktisch niet meer. Dus CDS is hierin veel praktischer. Wil CDS ook in 8 Mbit/sec dan hebben ze ongeveer het dubbele in bitrate nodig en dank kost het basispakket ook al gauw 18 Euro en Settop zal dan zeker naar 9 Euro moeten. Dan heb je weer precies ongeveer de prijs die de kabel al vraagt voor een analoog basispakket... En dan prijst CDS zich dus helemaal uit de markt want het is niet meer goedkoper...


Klopt, zeker dat laatste!
Ik zeg ook niet dat als ik CD was ik het anders zou doen. CD is een commercieel bedrijf en zal continue een afweging moeten maken van kosten ten opzichte van de kwalitiet van dienstverlening. En Nederland is nou eenmaal niet zo groot dat je zomaar een paar miljoen klanten zal krijgen als schotelaanbieder. En de infrastructuur is nou eenmaal gewoon prijzig.
Maareh, als je maar ver genoeg van je TV af gaat zitten, is VCD ook prima te aanschouwen ;-)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Bacteria
Origineel bericht van: ilseonline
Ik heb zo'n voorgevoel dat er veel CDers in dit topic mee praten om een verhoging goed te praten.

CD vliegt er bij mij uit als ze duurder worden dan Digitenne. Inmiddels hebben ze de rand bereikt.


Helemaal mee eens, en natuurlijk zit Canaal Digitaal mee te praten hier...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zou mij ook niets verbazen als ik het hele verhaal zo eens lees.

In ieder geval gaat de cds kaart hier ook op zwart.

 

-= Dreambox 7000 Echostar LT8700 en SR8700,Skystar 2,Humax 5400 2 x Nokia 9500 1 x 90 cm met twin en een Channelmaster 1.2 met een quad =-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier begint ook de twijfel toe te slaan, heb via Tele 2 digitale tv 2 maanden op proef. Prima beeld en vooral "uitzending gemist" is een topper. Je hoeft gewoon niet meer aan opnemen te denken als je iets wil zien. En Video on Demand en Voetbal beiden pay per view. Kost me € 10,00 extra op mn abbo!

Het enige dat me nog tegenhoud zijn de meerdere muziekzenders op CD.

VUplus DUO / Dreambox 7025s / 500s /2x Moteck SG-2100 / 2x 1M Schotel zonder naam / 42 Oost-58 West /

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Bedenk, dat er ook mensen zijn die geen kabel hebben, omdat ze in een buitengebied wonen. Dan is de keuze tussen schotel of digitenne snel gemaakt. Zeker wanneer je een grootbeeld scherm hebt.

 

Stel je eens voor, dat Canaaldigitaal failliet gaat, en er geen keuze meer is voor deze groep.

Goed, het settop pakket is in een paar jaar van 0 naar de prijs van één hamburger-menu per maand gegaan.

Maar het enige wat in deze wereld voor niets opgaat is de zon.

 

Bij de kabelnetten heb je de programma raad die voor jou kiest waar je naar mag kijken, voor het dubbele bedrag wat je voor de schotel kwijt bent. Die klanten klagen weer over de keuze die er voor hun gemaakt wordt.

 

Conclusie: we leven in een niet ideale wereld, en... het leven is veel te kort om je te ergeren. Geniet ervan.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...