Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik wou graag willen weten wat de huidige softwareversie is van zowel de Dsr 7005 als de Aston CI Dual.

Tevens ben ik benieuwd van waar de decorder de nieuwe software update.

Van de module weet ik het.

Nog een andere vraag is dat in de info banner vermeld staat Irdeto terwijl ik met seca werk.

Was ook op mijn voomalige CD module.

Zapdos

Geplaatst:

Huidige Software versie van de Philips dsr 7005 is: 1.2 Er komt zeer binnenkort een nieuwe versie! De Aston module heeft nu versie 2.1800 Ik werk ook met seca codering voor de NL zenders en bij mij geeft hij ook aan Irdeto. Groeten dunhans.

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Geplaatst:

Hallo dunhans,

Bedankt voor je reactie.

Ik heb echter nog steeds geen update ontvangen voor de aston .. staat bij mij nog op 2.17..

Weet je ook welke frequentie voor de update voor de dsr 7005 wordt gebruikt??

Een andere vraag..

Ik heb alle kanalen gewist en opnieuw ingelezen.

Alle zenders staan nu door elkaar.. Op mijn 6073 kon je altijd een CD volgorde opgeven. Is dat niet op deze ontvanger mogelijk ?

Grtz Zapdos

Geplaatst:

Om de Aston module te updaten, moet je het kanaal "STB comag" opzetten. Ik merkte niets van de update maar na tien minuutjes stond hij op 2.1800. Ik dacht dat de smartcard eruit moet.

De Philips update staat onder Instellingen/Systeeminformatie/Software update. Helaas heeft deze versie nog géén canaldigitaal volgorde. Je zult alles zelf in een favorietenlijstje moeten sorteren. De komende update (1.40) heeft wel die CD volgorde, en zelfs fastscan. Suc6 Dunhans!

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Geplaatst:

Hallo dunhans,

Bedankt voor je reactie ....

Waar haal je die wijsheid toch allemaal vandaan? (^_^)

Werk je mee met een softwareteam voor dit apparaat

Grtz, Zapdos

Geplaatst:

@Dunhans,

Ik ben o.a. 1 van de mensen geweest die het bug&wishlist onderwerp hier heeft aangesneden.

We zijn in conclave geweest met mensen bij Philips die redelijk dicht bij het vuur zitten.

Van hun heb ik nog steeds geen oplossing gehoord voor de bugs die nog in de ontvanger zitten.

Op wat voor termijn kunnen we de 1.4 update verwachten ?? Dit zou een grote doorbraak voor deze ontvanger betekenen.

Overigens wil ik ook nog kwijt dat deze ontvanger het best werkt met de Canal Digital module met laatste software release. Ik heb zelf gebruik gemaakt van de Aston module, maar vond deze niet stabiel in deze ontvanger.

Zolang mijn baas denkt dat hij goed betaalt, doe ik net alsof ik hard werk.

Geplaatst:

Volgens www.tvsatellite.nl zou dit binnenkort via de satelliet beschikbaar zijn. Ik ga het ook eens proberen met een Canaldigitaal module. Ik heb mijn 7005 sinds kort aangesloten op een Multytenne, werkt perfect! En als je wat hoort van die Philips mensen, laat het hier weten, want veel mensen zitten te wachten op een beter werkende ontvanger. Ik ben het ook al spuugzat om elke keer die favorietenlijst aan te maken, na een kanalen-reset en scan. Groeten Dunhans.

Geplaatst:

Hoi

Ik heb hier geen beeld meer met de Aston CI dual in de DSR 7005.

Dit is alleen de gecodeerde zenders,met de axas module wel beeld.

Als ik de Aston in de ID Digital ontvanger doe heb ik ook wel beeld.

Wat kan de oorzaak zijn? dit is nu ongeveer 2 weken.

Bert

Geplaatst:

Welkom Depitse op ons forum !

De Aston Ci module moet goed werken op deze ontvanger. Wel heb je kans op vastlopers met deze module.

Wanneer de module niet werkt, zou ik de schakelaar aan de achterkant van de Philips even helemaal uitzetten, en vervolgens de Aston module plaatsen, smartcard erin, en dan de stroom opnieuw aanzetten.

Kijk eens of je probleem dan opgelost is, vaak werkt het dan allemaal weer wel.

Succes !

Geplaatst:

Hallo...

Nogmaals een vraagje die in me op kwam..

Ik heb nu mijn software geupdate naar 2.18 maar

waar kun je nu lezen wat deze update in houdt?

Wat moet het veschil of verbetering zijn tussen de vorige versie(s)

Ik zou het wel fijn vinden om hierover op de hoogte

gehouden te worden.

Hetzelfde geld voor de DSR 7005 wat levert mij zo'n update op.

Er zal dan wel gezegt worden dat het apparaat dan beter werkt ??????

of meer kan ??

Ik moet zeggen dat ik meer geinformeerd wordt door de hobbyisten firmware bouwers dan de eigenlijke producent.

Grtz.

Zapdos

Geplaatst:
Citaat:
Hallo...

Nogmaals een vraagje die in me op kwam..
Ik heb nu mijn software geupdate naar 2.18 maar
waar kun je nu lezen wat deze update in houdt?
Wat moet het veschil of verbetering zijn tussen de vorige versie(s)

Ik zou het wel fijn vinden om hierover op de hoogte
gehouden te worden.

Hetzelfde geld voor de DSR 7005 wat levert mij zo'n update op.

Er zal dan wel gezegt worden dat het apparaat dan beter werkt ??????
of meer kan ??

Ik moet zeggen dat ik meer geinformeerd wordt door de hobbyisten firmware bouwers dan de eigenlijke producent.

Grtz.

Zapdos

Een heel groot voordeel gaat worden de EPG van canal digitaal. Deze heeft een veel groter bereik dan de now/next EPG die in de philips gebruikt word.
Tevens kun je er vanuit gaan dat de ontvanger met zijn opnames aanmerkelijk stabieler wordt, en de decodering achteraf zal aanmerkelijk beter verlopen.

Geplaatst:
Citaat:
Hallo...

Grtz.

Zapdos

Dat komt omdat hobbyisten geen gearntie hoeven te geven dat het werkt. Firma's moeten lang testen zodat de klant niet gaat zeuren en blijft zeiken als ie een bug vindt. Dan verliest die fabrikant zijn klant. Normaal zal een fabrikant dus ook niet een aankondiging doen voor een nieuwe firmaware als voordat hij klaar is of er moeten graverende problemen in de huidige software zitten

Beter 1 sateliet in de lucht dan 10 in de hand

Philips 7072, 2000, 5400 (7005)

Kathrein CAS90,UAS485 + een paar andere LNB's

H126 kabel, Matrix reborn, revolution, ORF

Geplaatst:

Hallo Lemoi,

Slechts een opmerking .. Als je een nieuw apparaat op de markt brengt moet deze goed werken en dien je rekening te houden met de voorhanden zijnde apparatuur van derden.

Als een bepaald type niet werkt moet je de consument hier vooraf op wijzen.

Middels de gebruiksaanwijzing .. bv ondersteund alleen CD modules van het type blabla.

Nu hebben ze het er maar heel summier over in hun gebruiksaanwijzing.

Trouwens knap stom om een (single) CD module te gebruiken in een twin ontvanger. Ik heb dus meteen voor de aston dual gekozen .... maar wel dankzij opmerkingen geplaatst op deze site..en niet dankzij Philips..

Een gemiste kans ...

Grtz,

Zapdos

Geplaatst:

Ja heb je gelijk in.

Alleen kan ik me niet voorstellen dat een fabrikant het apparaat 100% kan testen. bijv. CAM's komen ook met software updates tussendoor.Geloof jij dat zij hun nieuwe software met alle sat receivers op de markt testen?

Beter 1 sateliet in de lucht dan 10 in de hand

Philips 7072, 2000, 5400 (7005)

Kathrein CAS90,UAS485 + een paar andere LNB's

H126 kabel, Matrix reborn, revolution, ORF

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen