Ga naar inhoud

[maestro 2000 - Xsat410] Buitenaards gebroem op sattelietradio

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Gegroet

Ik gebruik mijn Maestro2000 ook zeer veel om sattelietradio te beluisteren, doch als ik hem aansluit aan mijn stereo installatie, dan bekom ik een buitanaards achtergrondgebroem. Dit verergert als ik het volume van de stereo verhoog. Dus probeer ik het volume van de Maestro te verhogen, doch dan vervormt het geluid zeer snel tot een onaanvaardbaar onverstaanbaar nivo.

Ik gebruik dus meestal een paar kleine sideboxes die ik vroeger bijgeleverd kreeg bij een desktop computer en die ik voed met een transfo en rechtstreeks inplug in de audio output van de meastro. En ik heb ook een goed geluid via de televisie zelf,maar dan moet die altijd aanstaan.

Ik heb geprobeerd dit zelf te verhelpen, doch begrijp weinig van de diverse audio-instellingen die via het menu te regelen zijn en de maestro handleiding zegt daar eenvoudig niets over. Ik had dus mijn hoop gesteld op de Xsat handleiding maar die is even onbruikbaar omdat ze veeeeel te beknopt is.

Weet iemand waarom die broem optreedt ?

En weet iemand soms waar ik een volledigereen vollediger handleiding kan vinden ?

Hartelijk dank op voorhand voor elke reactie.

Geplaatst:

Je zal dat niet in de handleiding treffen en hier heb ik nog nooit over gehoord.

Ik gebruikte hem destijds zeer dikwijls om radio te luisteren maar had hem wel via een optische glasvezel op de versterker aangesloten.

Je moet de volume op de Maestro/Xsat410 minstens half weg zetten maar jij hebt blijkbaar een aardings probleem.

Kijk eens naar de cinch connectoren of de massa niet los staat?

Heb je dat op de 2 kanalen?

Geplaatst:

Hallo,

Zoals @pipeline ook aangeeft heb je waarschijnlijk een aarding probleem, vaak wordt het gebrom veroorzaakt door het feit dat elk toestel door een verschillend "stopcontact" gevoed wordt.

Je kan beginnen met alle toestellen via een meervoudige stekkerdoos op slechts EEN, indien mogelijk geaard, "stopcontact" aan te sluiten.

Soms werkt het.

gamgra

Geplaatst:

Hartelijk dank voor beide reacties.

Na lang ge-experimenteer heb ik vatsgesteld dat de broeeem verdwijnt als ik de kabel van de radio-distributie uit de stereo-keten trek ....

Dit is nog definitief te bevestigen want grondig testen was niet mogelijk gezien slechte ontvangst wegens wind (schotel staat op paal). Maar ik denk niet dat ik er ver naast zit.

Ik geef de voorkeur aan goeie sattelietradio gezien het overweldigende aanbod van steengoeie klassiek en aktualiteiten .... maar nu moet ik, teleks in radio 1 wil hoeren, gaan foefelen achter mijn stereoketen ...

Kent iemand soms een oplossing voor dat gefoeffffffel ?

Op lange termijn versterkt dit mijn intentie de distributie af te zeggen.

Nogmaals dank en groeten

Geplaatst:

ff of topic In frasnes-lez-anvaing moet je de TNT kunen ontvangen dacht ik en dat is gratis toch een 18tal franse zenders, de 2 VRT en 3 RTBF met alle radios erbij.

on topic terug.

je bevestigd het aardingsprobleem.

Kijk eens goed naar de audio kabels, je hebt een interne kabel waar het signaal door gaat en een afscherming die ook aan de cinch connector moet aangekoppeld worden, deze zorgt ervoor dat er geen gebroem is.

Stopt het gebroem niet wanneer je aan de kabel komt?

Dan is de afscherming waarschijnlijk niet meer goed vast, solderen of nieuwe kabel erop.

Heb je de kabel en de xsat/maestro op dezelfde ingang aangesloten, doe dat niet, kies een andere.

Geplaatst:

Bedankt en sorry voor late reactie.

Ik moet inderdaad al die kabels eens met de loupe bekijken. Kom hierop terug.

Zeer verbaasd dat ik aan de franse grens (en trouwens gelijk waar in Belgie) de nederlandstalige tv zenders (vrt en canvas) op de satteliet zou kunnen krijegn (tenzij via TV Vlaanderen betaalzender).

Zou hier heel graag meer info willen want dan zal de kabel rap weg zijn.

Waar zit die TNT ? op Astra ?

Maar dan zou VRT toch moeten in mijn lijst "Alle zenders" staan en daar staat zelfs de (gecodeerde) VRT van TV Vlaanderen niet bij.

Momenteel kijk ik enkel VRT via BVN of ... via de kabel.

Nogmaals dank en beste groeten.

Geplaatst:

Télévision Numérique Térestre.

TNT is de Franse DVB-T televisie met een 18 tal FTA.

In Tournai heb je de zender van RTBF, goed voor la Une, La Deux en RTBFsat + alle radios van RTBF waaronder uitstekende Classic21.

Eveneens krijg je de VRT via de zender van West Vlaanderen daar ergens langst de autoweg Kortijk Brugge.

Dit alles met een "rateau" traditioneele antenne, geen sateliet.

Voordeel hiervan is dat alles fta is.

Geplaatst:

Bedankt voor uw reactie.

Ben TNT gaan opzoeken via Google.

Blijkbaar zou Wattrelos op 23 km van hier in de ontvangstzone liggen, maar villeneuve d'ascq (5 km verder) ligt buiten de ontvangszone ?????

Enfin ik ga eens zoeken op mijn TV zelf met een "Watson UHF - VHF- FM" High Performace - Indoor Antenna" met versterker. Volstaat een indoor antenne ?

Ik heb dus wel een digitale Televisie (Sony KV-28FX60B) - heb ik dan nog een "adaptateur" nodig ??

Ik lees verder dat het kanaal ook via Atlantic Bird 3 doorgestraald word ???

Moest iemand antwoorden weten dan hoor ik dit graag, maar zoals gezegd ik ga eens "scannen" ...

Wat betreft terrestriele ontvangst van VRT en Canvas, die is hier zeer slecht alhoewel ik redlijk hoog woon (120 meter) met zicht op Vlaanderen.

De waalse TV zenders komen er beter door en er is verder RTBF Sat waar je alle nieuwsprogrammas krijgt. Dus voor de Waalse zenders kan ik de kabel al missen - nu enkel nog de 2 vlaamse tv kanalen ...

Nogmaals dank en groeten

Geplaatst:

Ja je hebt een adaptateur nodig.

Waarom de Franse een DVB-T decoder adaptateur noemen is mij ook een raadsel.

Aangezien je toch al Worldsat minded bent zou ik gaan voor de DDream-T of De DT5100.

Indien gewenst kan ik je een kennis aanbevelen in Tourcoing, hij zal je verder alles kunnen uitleggen (in het Frans) en ook eventueel uw Maestro/Xsat kunnen herstellen indien nodig, het betreft Kimomo van het Worldsat Team beter gekend als JtagMan.

Geplaatst:

Ok bedankt

sorry voor laattijdige reactie .. nu ook computerproblemen

zucht ...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen