Ga naar inhoud


Bij onweer aardlek schakelaar uit ?


satmarc

Aanbevolen berichten

Ik denk dat ik inderdaad stront geluk heb gehad. Al mijn apparatuur lijkt nog steeds goed te werken. Vreemd blijft wel dat ik geen inslag heb gehad, maar wel een aardlek die terugslaat bij bliksem. Ook van de buren hier heb ik niets gehoord over inslag in apparatuur ofzo.

Zou het mogelijk zijn dat een aardlek terugslaat zonder dat de bliksem ergens inslaat ?? Dus zeg maar terugslaan door het grote magnetische veld vlakbij je huis ???

Zolang mijn baas denkt dat hij goed betaalt, doe ik net alsof ik hard werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Citaat:
Dit treed maar heel even op, maar kennelijk lang genoeg, en met meer stroomsterkte (meestal 30mA in een huisinstallatie) dan dat er nodig is om de aardlek te laten trippen (uitspringen).


de minimale aanspreekstroom van een 30mA is tussen de 10-14mA

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Bij ons klapt een aardlek (die een hele 380 groep beveiligt) er vaak uit bij onweer, maar de andere, verder identieke, schakelaars nooit. Volgens mij is de aardlek gewoon kapot, maar 't is zo'n gepruts om die te vervangen.


dit ligt aan de gevoeligheid van de aardlekschakelaars
deze zijn tegenwoordig beter zonder een grote marge in de foutstroom wat vroeger het geval was, daardoor schakelen de huidige aardlekschakelaars minder snel uit bij blikseminslag in de buurt...

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ik denk dat ik inderdaad stront geluk heb gehad. Al mijn apparatuur lijkt nog steeds goed te werken. Vreemd blijft wel dat ik geen inslag heb gehad, maar wel een aardlek die terugslaat bij bliksem. Ook van de buren hier heb ik niets gehoord over inslag in apparatuur ofzo.
Zou het mogelijk zijn dat een aardlek terugslaat zonder dat de bliksem ergens inslaat ?? Dus zeg maar terugslaan door het grote magnetische veld vlakbij je huis ???


toch maar eens van bovenaf goed naar beneden lezen...

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...