Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik ben bezig een eprom te branden voor de ombouw van een play station.<BR>Ik weet niet goed hoe ik dat moet doen.<BR>heeft iemand tips!<BR>Ik bezit drie verschillende kaart en eprom lezers.<BR>Dus ik denk dat het wel moet gaan.<BR>Ik wil graag een eprom lezen en dan een lege eprom laaden. Wie helpt me op weg!!!!! a.u.b

Geplaatst:

het zal je tegenvallen om z'n chip (pic12c508)<BR>uit telezen de meeste zijn tegen lezen beveiligd maar je hebt in ieder geval een<BR>picprogrammer nodig zelf gebruik ik de <A HREF="http://www.ic-prog.com/index1.htm" TARGET=_blank>Jdm</A> dit bevalt goed heb er al z'n<BR>1300 mee geprogd waarvan 61 fout<p>[ 02-06-2001: Message edited by: 666Software ]

Geplaatst:

Ja ik bezit een jmd maar als ik uitlees gaat het volgens het boekje.<BR>Maar ik weet niet of hij dan werkelijk wel doet wat hij belooft.<BR>En de juiste gegevens dan weer weg schrijft.<BR>Ik zie als ik hem uitleest ook geen getallen staan maar enkel fff een ooo<BR>Ik begrijp dat ik het maar eens moet probeeren en zien wat hij dan presteerd.

Geplaatst:

hallo reptor<P>je kan beter een compleet geprogrammeerde controller kopen aangzien deze goedkoper zijn dan de pic12c508/9<BR>de pic heeft als nadeel dat deze maar één malig te programmeren is.<BR>tevens moet je er op letten dat je syngronisatie byte niet overschrijft.<BR>dit doe je als volgt lees de pic uit,<BR>onthoud wat er op adres 01ff (voor de 508) en (03ff voor de 509) staat<BR>laad nu hex file en schrijf de waarde weer terug. <BR>nu kan je de pic programmeren<P>suc6

Geplaatst:

Ja ik begrijp dat als ik er maar een wil hebben ik maar beter er een kan kopen maar.<BR>Het is mogelijk dus wil ik het graag zelf doen en het gaat me lukken denk ik!<BR>Maar ik wil wel graag de hex files voor de ps one en als het even kan zonder die boot disc we zien wel hoe ver ik dan kom.<BR>Ik denk dat ik er al 4 stuk heb maar ik blijf lachen

Geplaatst:

Doe ff je mail adres dan stuur ik die hex<BR>ff inc. schema's

Geplaatst:

Vraagje is het ook mogelijk om met een mastercard programmer de chip te beschrijven.<BR>Door bv. een piccard waarin je losse chips kan plaatsen??<P>Greetz<BR>MrR bounce.gif

Geplaatst:

Ik ben er in geslaagd met een zelfgemaakte JDM-programmer een 12c508a te proggen met een psone.hex-file.<BR>Het rare is dat ik de neo2-hexfile NIET kan proggen. Ik krijg een cheksum error.... mad.gif" border="0 <P>Het is me opgevallen dat als ik een lege chip uitlees naar een hex-file die file 2.939 bytes groot is.<P>De psone.hex-file is 1.336 dus geen probleem<BR>De neo2hex daarentegen is 2.956 !!!<BR>Dus naar mijn redeneren is de neo2hex te groot om in de 12c508 te bakken en ik daardoor de error krijg...<P>Wie helpt me hier even uit ? confused.gif" border="0

Geplaatst:

hep hier geen probleemen mee hep je de juiste hex ?<BR>of gebruik een 509 hier gaat meer in

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.