koekjedebij Geplaatst: 7 juli 2007 Geplaatst: 7 juli 2007 Hoi, Ik gebruik OpenSlug 3.10 op mijn nslu2 en i.p.v. FTP bied ik SFTP aan aan bezoekers. Voorheen gebruikte ik proftpd met een bandwidth limiter geconfigureerd. Echter, i.g.v. SFTP moet de bandwidth in de SSHD config gelimiteerd worden. Kan iemand mij aub helpen hoe en waar SSHD in OpenSlug 3.5 (nslu2) te limiten???? Wellicht dat er een extra module voor ssh nodig is. Please help!!!! thanks! Mauce
Fredo Geplaatst: 10 juli 2007 Geplaatst: 10 juli 2007 op hun site is daar al eerder over gevraagd maar ik heb geen antwoord gelezen Groeten Fred. AZbox premium , AZbox premium+ , AZbox elite Dreambox 8000 2maal SAB sky 4800 mini , DVB zelfbouw decoder.
Gast Geplaatst: 12 juli 2007 Geplaatst: 12 juli 2007 Dit vond ik op Inet maar ik weet niet of dit voor jou op gaat http://www.derkeiler.com/Mailing-Lists/securityfocus/Secure_Shell/2005-04/0026.html
koekjedebij Geplaatst: 12 juli 2007 Auteur Geplaatst: 12 juli 2007 Bedankt voor je reactie. Echter, dit is niet wat ik bedoel. Ik zoek naar een oplossing op de server kant
verkerkbr Geplaatst: 12 juli 2007 Geplaatst: 12 juli 2007 Ik begrijp je vraag niet helemaal. Maar las zojuist dit artikel: http://www.linuxtoday.com/infrastructure/2007071200726OSHLSV Mogelijk heeft dit er (zijdelings ?) mee te maken. Groet, Bram
Fredo Geplaatst: 12 juli 2007 Geplaatst: 12 juli 2007 ik denk dat we het fout lezen Citaat: Is there any way that sftp can currently limit the bandwidth ? dit is naar mijn mening de zelfde vraag het antwoord is een script maken bij je ethernet kaart die het uitgaande verkeer voor de ftp limiteerd dit zou een unix stukje moeten zijn denk ik Groeten Fred. AZbox premium , AZbox premium+ , AZbox elite Dreambox 8000 2maal SAB sky 4800 mini , DVB zelfbouw decoder.
koekjedebij Geplaatst: 12 juli 2007 Auteur Geplaatst: 12 juli 2007 Citaat: ik denk dat we het fout lezen Citaat: Is there any way that sftp can currently limit the bandwidth ? dit is naar mijn mening de zelfde vraag het antwoord is een script maken bij je ethernet kaart die het uitgaande verkeer voor de ftp limiteerd dit zou een unix stukje moeten zijn denk ik Dat is inderdaad dezelfde vraag echter, een script op je netwerkkaart is ook niet wensenlijk, dat kost te veel CPU tijd en gaat ten kosten van snelheid (hoe ironisch). Normaal gesproken doe je dat middels een modules op de intiteit die de service levert (zoals een bandwidth module op je ftp-server). Iets dergelijks zoek ik dus voor openssh, maar kan het nergens vinden (wellicht dat het dan niet bestaat)
Fredo Geplaatst: 12 juli 2007 Geplaatst: 12 juli 2007 er is wel iets dergelijks maar niet exact voor ssh novel heeft zo'n module maar die hoort bij internet opties geavanseerd en zit er in zoek op opensours naar de bron van novelethernet dan vind je denk ik wat je zoek of je het zo aan kunt passen dat het voor jou werkt weet ik natuurlijk niet Groeten Fred. AZbox premium , AZbox premium+ , AZbox elite Dreambox 8000 2maal SAB sky 4800 mini , DVB zelfbouw decoder.
Gast Geplaatst: 16 juli 2007 Geplaatst: 16 juli 2007 Je kan het ook nog door iptables heen halen, Dan krijg je een standaard rule voor alle het verkeer en als het ssh verkeer matched dan "shape" dat verkeer. de exacte syntax weet ik niet maar je kan hier ff kijken http://www.iptables.org/
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen