Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Worden jullie in amsterdam ook niet moe van dat betaald parkeren??<BR>Heeft iemand hier iets voor om je kaart weer te vullen oid

Geplaatst:

Zal wel net als telefoonkaarten niet te herschrijven zijn....

Geplaatst:

Er zit geen lock op ik heb er namelijk 1 aangeschaft en ze hebben de bestaande kaart aangepast en ik kan hem zelf opladen door de kaart 3 keer in een chipkaart lezer te doen en dan staat het bedrag er weer op.<P>ben erg benieuwd wat ze gadaan hebben als iemand dit weet !!<P>scanny

Geplaatst:

Kun je wat meer details geven van wat je precies gedaan hebt?

Geplaatst:

@ Bigfoot:<P>Je bedoelt waarschijnlijk: "waar heb je het vandaan cq. gekocht"<P>Scanny post immers dat hij zelf benieuwd is wat er mee gedaan is.<P>c-ya !

Geplaatst:

Klopt ik had verkeerd gelezen. Waarschijnlijk heeft ie em op laten laden op het postkantoor of waar ze die kaarten dan ook verkopen?

Geplaatst:

Nope,<P>Dit is het meest interessante gedeelte uit de posting:<P>"en ze hebben de bestaande kaart aangepast"<P>c-ya.

Geplaatst:

Hallo,<P>Ik zal even uitleggen wat ik gedaan heb.<BR>Ik heb bij parkeerbeheer een parkadammer gekocht 250,- met een kart waarop 100,- staat<BR>Toen ben ik naar een vriend gegaan en die heeft de kaart aangepast en iets in de parkadammer en nu kan ik de kaart steeds opladen via een chiplezer zoeen die waar je mee kan zien hoeveel geld er nog op je chipcard staat.<BR>Die "vriend" wil mij niet zeggen wat hij heeft gedaan/aangepast en met welk programma hij het gedaan heeft.<P>Scanny

Geplaatst:

Heb de kaartschrijver in handen gehad, weet hetvolgende te vertellen:<P>volle kaart in programmer; kaart gebruiken kaart leeg? 10 seconden in programmer kaart weer vol geen aanpassingen aan kaart/parkadammer.<P>schrijver opengehaald:<P>1x IC (serienr uitgeschuurd) 9v batterij diode transistor weerstanden en 2x led<BR> <BR>weerstanden en tor voor 5v voeding van kaart rode led voor voedingspanning, groen voor programeren<P>ic is 4 potig (denk een pic) <P>penbezetting ic > kaart<P>nc data clock gnd<BR>8 7 6 5 <P>1 2 3 4 <BR>vcc nc reset nc<P>geen xtal!<P>ik vermoed type 12cxx pic maar durf hem niet uit te lezen (apparaat is niet van mij sleechts een dagje geleend)

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.