SatBaron Geplaatst: 8 juli 2007 Geplaatst: 8 juli 2007 Hier heb ik een externe USB harde schijf die door mijn PC plotseling niet meer herkend wordt. Deze is van het merk DATAFAB Type: MD3N-USB In deze behuizing zit een 80 GB HD en heb daar ook met een andere, een 20 GB HD getest of het soms aan de HD ligt, maar dat is niet het geval. Het zit hem in de elektronkaprint voor de connectie met de USB Deze heb ik al hier en daar gemeten met een unimeter zonder iets te hebben gevonden. Ik kan er helemaal naast zitten, maar heb het vermoeden dat het in de SK8051S ( TO220 P5 ). [color:"red"] Betreft: een SK8051 S - behuizing TO 220 P5 [/color] Mijn vraag is of dat een spanningsregulator is of iets anders ? Zou het toch leuk vinden om er weer nieuw leven in te krijgen. Wie kan mij helpen ? ? Bij voorbaat mijn vriendelijke dank ! Groet, [color:"blue"] SatBaron. [/color]
SatBaron Geplaatst: 15 juli 2007 Auteur Geplaatst: 15 juli 2007 Mogelijk met een foto-tje erbij, dat het meer aanspreekt ? De [color:"red"] SK8051 S [/color] schijnt in orde, meet daar op de pinnen bijna 12 Volt respectievelijk 5 Volt. De twee diodes zijn ook in orde, wat kan er nog aan haperen? Groet, SatBaron
arnoldl Geplaatst: 16 juli 2007 Geplaatst: 16 juli 2007 buiten dat je het leuk kan vinden hem te herstellen.. je weet dat die behuizingen bijna niks kosten he??? grtx , arnold
SatBaron Geplaatst: 19 juli 2007 Auteur Geplaatst: 19 juli 2007 [color:"blue"]arnoldl, [/color] Bedankt voor je reaktie. Ja, ik weet dat je momenteel voor rond de 15 euro een mobile HDD-behuizing kan kopen. Maar aangezien ik voor dat ding héél veel geld heb uitgegeven zo'n vijf jaar geleden, wou ik hem daarom niet weggooien maar nog repareren. Weggooien kan dan altijd nog. Maar ik weet nog steeds niet wat er aan defect is. Meten en nog eens meten, totdat ik het zat wordt. Met vriendelijke groet, SatBaron
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen