Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Omdat ik geen antwoord heb bij mijn topic binnen de multytenne-discussie, hier de volgende algemene vraag :

Maakt het wat uit op welke zender (gecodeerd of ongecodeerd) ik mijn receiver heb staan bij het uitrichten van een schotel middels een satfinder ?

Ik ben geneigd te zeggen dat dit niet uitmaakt?

Wie o wie ?

DM800, 2 keer echostar 808 2cimet MR 1.07, Multytenne+Astra apart, 2 keer originele seca3 CD

Geplaatst:
Citaat:
Omdat ik geen antwoord heb bij mijn topic binnen de multytenne-discussie, hier de volgende algemene vraag :

Maakt het wat uit op welke zender (gecodeerd of ongecodeerd) ik mijn receiver heb staan bij het uitrichten van een schotel middels een satfinder ?
Ik ben geneigd te zeggen dat dit niet uitmaakt?

Wie o wie ?

-----------------------------------------------------
Mijn ervaring hiermee is, dat je de schotel op de Astra satelliet uitricht, en de ontvanger op 'n FTA zender b.v.b BVN zet.

Gr. Wiel.

Door kennis delen, wordt men wijzer.

Dreamb720-Gibertini-125-MTI AP82-XT2N twin FTE DiMo 120+ Diseqc mot.

Philips HD ontvanger twin Duo lnb Triax 80 cm

Kathrein . Signaalmeter en Inp.reflectometer

Geplaatst:

Opgepast want BVN zit ook op de Hotbird (13 graden).Als je de frequentie manueel invoert zal je geen probleem hebben.Als de schotel goed staat op BVN zal je met de andere transponders zeker geen problemen hebben want BVN is normaal het zwakke broertje.

Geplaatst:

Ik heb dus op alle zenders op astra 1 prima beeld. Alleen Nl 1 2 en 3 staan blijkbaar op het randje. Ik heb een multytenne, dus 4 lnb's.

Astra 2, astra 3 en hotbird : allemaal prima. Zucht. Omdat die allemaal goed staan, moet ik mn multytenne wel goed uitgericht hebben op Astra 1.( als ik het al niet had vanwege mn satfinder).

Weet ook dat de 3 NL-zenders op een zwakke transponder zitten...Maar dit is gewoon zwaar klote.

DM800, 2 keer echostar 808 2cimet MR 1.07, Multytenne+Astra apart, 2 keer originele seca3 CD

Geplaatst:

Kennelijk is BVN kritischer dan je satfinder. Dus moet je je schotel nog gaan fijnafstellen terwijl je ontvanger op BVN staat afgesteld. Als je ontvanger de mogelijkheid heeft, moet je de signaalkwaliteit continu in beeld hebben en zorgen dat die zo hoog mogelijk wordt.

Groeten van de zolder.

Geplaatst:

Ben er inmiddels achter....Mijn connector in de receiver zat niet helemaal lekker...Draadje kan dicht.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen