Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Daar ik helemaal geen kenner ben, volgende eenvoudige situatie :

Telenet kabel via kabelmodem naar nieuw geinstalleerde wireless router (met security key) USRobotics 5461 (?) en UTP kabel naar mijn vaste PC.

Internet op de vaste PC werkte direct = OK

Internet op de laptop werkt niet desondanks dat men op de laptop weergeeft secure connection + CONNECTED + voldoende signaalsterkte.

Sluit ik de laptop aan ipv mijn vaste PC dan heb ik direct internet = OK

Dus terug opnieuw wireless geprobeerd en de LAN instellingen 100 % overgenomen van mijn vaste PC = en toch niet OK !

Nu de eenvoudige vraag als de sleutel niet klopt tussen wireless router en laptop kan de laptop dan toch connected weergeven ? Ik vermoed van niet. Wat zou dan wel de oplossing zijn ? Ben namelijk teneinde raad.

NB de laptop heeft al draadloos gewerkt (firma). Kan namelijk het icoontje zien, uiteraard not connected. Kan het zijn dat er toch bepaalde instellingen worden overgenomen (default) van dit netwerk ?

Misschien nog een detail : het is een ACER vrij nieuwe laptop uit Thailand (visite)

Geplaatst:

Paar dingetjes:

- Je Telenet modem is een bridge, is het wel mogelijk (dit moet in je abo zitten) daar direct twee computers op aan te sluiten?

Zo nee dan moet je zowel je vaste computer als je laptop op de router aansluiten.

- Welk IP-adres krijgt je computer nu? Dit moet in de reeksen 192.168.*.*, 172.1*.*.* of 10.*.*.* zijn, is het wat anders dan krijgt hij niet het juiste adres, mogelijk krijgt hij dan geen adres van het modem. Je kunt zien welk IP-adres je hebt bij de status van de LAN verbinding, vervolgens ga je naar het tabblad ondersteuning.

- In dit zelfde tabblad kun je ook zien of je een IP-adres via DHCP ontvangt, of dat het statisch staat ingesteld. Wanneer dit laatste het geval is, verander dat dan terug naar automatisch een adres verkrijgen (tabblad algemeen, eigenschappen, tcp/ip instellingen).

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Geplaatst:

El Piño, bedankt voor je snelle antwoord. Ben momenteel op het werk, maar zal vanavond eens nazien (zoals ik al zei ben ik geen kenner). Vroeger, met een andere router werkte het wel met een laptop. Toen deed mijn zoon alle instellingen. Aan telenet zal het wel niet liggen.

mvg, dany

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen