Ga naar inhoud


[all/Geen DM7025] PLi® Helenite Final Images Suite 20070709 Rev.3223


hemertje

Aanbevolen berichten

Ik zal wel iets over het hoofd zien maar ik krijg een dvd niet aan de praat.

Mijn situatie: dm 7000 met pli helenite final. cifs naar een linksys nas. opnemen en afspelen werkt perfect ook mpegs en foto's, prima.

 

Nu heb ik dreamdvd uit de downloads geinstalleerd. Maar hoe nu verder.

Als ik via bestand naar een map ga waar vob files in staan dan kan ik niets kiezen(play dvd of zo)

Ook kan ik helemaal geen iso bestanden zien.

 

wat doe ik verkeerd.

Dreambox 800 HD PLI

Dreambox 7000s (PLI)

80cm triax

Multihouder 19.2, 28.2, 23.5, 13 alps

Netwerk met Synology ds209 met 2 x 1,5 tb in raid1

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 233
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Nieuwe DreamDVD download. Voor de 600 en 7020 moet je eerst 't menu vernieuwen.

 

Ik had blijkbaar toch een oude dreamdvd op de server geplaatst. De ondertiteling gaat nu wel goed. Verder ook gefixt voor de 600 en 7020, na een reboot blijft 't werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ik zal wel iets over het hoofd zien maar ik krijg een dvd niet aan de praat.
Mijn situatie: dm 7000 met pli helenite final. cifs naar een linksys nas. opnemen en afspelen werkt perfect ook mpegs en foto's, prima.

Nu heb ik dreamdvd uit de downloads geinstalleerd. Maar hoe nu verder.
Als ik via bestand naar een map ga waar vob files in staan dan kan ik niets kiezen(play dvd of zo)
Ook kan ik helemaal geen iso bestanden zien.

wat doe ik verkeerd.


gereboot?
en je moet niet naar de map gaan waar de vob files staan.
maar naar de map waar de video_ts directory (met daarin de vob's) staat..
Link naar reactie
Delen op andere sites

Reboot heb ik gedaan, de video ts map heb ik ook geprobeerd. Dat werk niet. En ik zie natuurlijk nog steeds de iso files niet.

Dreambox 800 HD PLI

Dreambox 7000s (PLI)

80cm triax

Multihouder 19.2, 28.2, 23.5, 13 alps

Netwerk met Synology ds209 met 2 x 1,5 tb in raid1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ik zal wel iets over het hoofd zien maar ik krijg een dvd niet aan de praat.
Mijn situatie: dm 7000 met pli helenite final. cifs naar een linksys nas. opnemen en afspelen werkt perfect ook mpegs en foto's, prima.

Nu heb ik dreamdvd uit de downloads geinstalleerd. Maar hoe nu verder.
Als ik via bestand naar een map ga waar vob files in staan dan kan ik niets kiezen(play dvd of zo)
Ook kan ik helemaal geen iso bestanden zien.

wat doe ik verkeerd.


Geld voor mij hetzelfde, ik krijg het ook niet aan de praat.
Ik heb een map DVD aangemaakt op de harde schijf in de Dreambox waar ik de vob files in heb gezet.
De film wil wel afspelen maar geen ondertiteling of een keuze menu en geluid.

Rudy
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Citaat:
Ik zal wel iets over het hoofd zien maar ik krijg een dvd niet aan de praat.
Mijn situatie: dm 7000 met pli helenite final. cifs naar een linksys nas. opnemen en afspelen werkt perfect ook mpegs en foto's, prima.

Nu heb ik dreamdvd uit de downloads geinstalleerd. Maar hoe nu verder.
Als ik via bestand naar een map ga waar vob files in staan dan kan ik niets kiezen(play dvd of zo)
Ook kan ik helemaal geen iso bestanden zien.

wat doe ik verkeerd.


Geld voor mij hetzelfde, ik krijg het ook niet aan de praat.
Ik heb een map DVD aangemaakt op de harde schijf in de Dreambox waar ik de vob files in heb gezet.
De film wil wel afspelen maar geen ondertiteling of een keuze menu en geluid.

Rudy



Alle vob bestanden moeten bv staan in de map /hdd/dvd/donaldduck/video_ts
en zo verder /hdd/dvd/jamesbond/video_ts, dus video_ts is een vereiste voor vob bestanden.

Let op dat je Dir struktuur niet te lang word, bv /hdd/dvd/filmpje/filpje/video_ts, dat was geloof ik een beperking van dreamdvd, dat hij maar 3 mappen diep kan werken.
Dit kan misschien de oorzaak zijn dat daarom mensen hun *.iso files niet kunnen zien.

Grtz RGG


1395627-osdshot.png

post-593-1318259285,4577_thumb.png

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet wel weten waar je wat moet zien.

Als je een dvd netjes een naam gegeven hebt en in deze directory heb je een video_ts directory aangemaakt, dan zie je behalve deze video_ts dir een "bestand" start player. Kies deze en de dvd player start.

 

Zie je een iso file, dan klik je op de iso. Sommige iso's doen het niet. Soms kan je een img hernoemen naar iso, maar het wil niet altijd.

 

Als de film speelt, kan je met de menuknop het dvd menu oproepen en met de knop hieronder het player menu. Hierin geef je PAL/NTSC en AC3 mode aan.

Gtz. Martje B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk wel. In dvd.cfg staat welk bestandspatroon herkend wordt als dvd. Als je hier .ifo oid aan toevoegt zou dat moeten werken. Daarna moet je ws wel enigma even herstarten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

per .cfg kan je maar 1 pattern hebben (of eigenlijk 1 pattern plus 1 dirpattern), dus als je wat toe wilt voegen moet je even een copietje maken van dvd.cfg, met een andere naam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Je moet wel weten waar je wat moet zien.
Als je een dvd netjes een naam gegeven hebt en in deze directory heb je een video_ts directory aangemaakt, dan zie je behalve deze video_ts dir een "bestand" start player. Kies deze en de dvd player start.

Zie je een iso file, dan klik je op de iso. Sommige iso's doen het niet. Soms kan je een img hernoemen naar iso, maar het wil niet altijd.

Als de film speelt, kan je met de menuknop het dvd menu oproepen en met de knop hieronder het player menu. Hierin geef je PAL/NTSC en AC3 mode aan.
jij hebt helemaal gelijk, stom dat ik dat niet heb gezien.
zowel de iso als video ts speelt nu af.

Alleen heb ik op het moment dat de ondertitel verschijn een wit beeld met daarin zwarte letters(helemaal wit beeld)

net ff opnieyw de dreamdvd plugin geinstalleerd en nu werkt het allemaal perfect.
Dit is echt een super tool. dank aan de makers.

Dreambox 800 HD PLI

Dreambox 7000s (PLI)

80cm triax

Multihouder 19.2, 28.2, 23.5, 13 alps

Netwerk met Synology ds209 met 2 x 1,5 tb in raid1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Maar gaat dat werken ivm plugin id? Oftewel kan dezelfde plugin 2x (weliswaar met andere config) geladen worden?


ja, alle patterns uit verschillende type 5 plugins worden aan hetzelfde id gekoppeld.
De beperking is alleen momenteel dat er per cfg file maar 1 pattern geparsed wordt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist dvd_vob.cfg aangemaakt met de volgende info:

type=5

pattern=.vob

command=/var/dvd/dreamdvd

needrc=1

needlcd=1

needfb=1

 

Nu heb ik alle vob files 2x in mijn directory staan. Ik had eigenlijk gehoopt een optie start player tussen de vob files te krijgen.

Gtz. Martje B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...