Gast Geplaatst: 9 juli 2007 Geplaatst: 9 juli 2007 Ik ben in het bezit van onderstaande apparaten: Pioneer Plasma 434 met mediarevceiver (1x HDMI) Bose Lifestyle 28 systeem Pioneer Blue Ray player BPD-LX 70 (HDMI) Topfield 7700 HD satteliet ontvanger (HDMI) HDMI Octava splitter van 1 naar 3 Wie kan en wil mij tips geven om deze apparaten op een juiste manier aan te sluiten, kom er zelf niet meer uit. Het zou zo moeten zijn (volgens mij, maar werkt niet, geen beeld op de een geen geluid op de ander) Vanaf de Pioneer Plasma mediareceiver de HDMI kabel naar de splitter, daarvandaan een HDMI kabel naar de Topfield en naar de Pioneer Blue Ray player. Dit zou dus geluid en beeld moeten geven op de Pioneer Plasma op ingang 3 welke op HDMI is afgesteld, echter dus niet.
Melle Geplaatst: 10 juli 2007 Geplaatst: 10 juli 2007 Het geluid gaat niet via de hdmi aansluiting, dus het geluid moet ok naar de plasma of de bose geleid worden. Topfield/Pioneer blue ray op een ingang van de splitter. Uitgang splitter naar de plasma. Geluid apart meevoeren. Melle DM500HD, Funke 99cm & StabHH120 & Smart Lnb, Funke 68cm & Duo Lnb Quad.
Gast Geplaatst: 10 juli 2007 Geplaatst: 10 juli 2007 Citaat: Het geluid gaat niet via de hdmi aansluiting, dus het geluid moet ok naar de plasma of de bose geleid worden. Bose heeft optical....dus bv optical naar Pioneer Blueray speler Plasma mediareceiver heeft geen optical....dus met 2 tulpjes van Topfield naar Audio in mebiareceiver? of eerst van de Bose audio uit met 2 tulpjes naar audio in op de mediareceiver?
Melle Geplaatst: 10 juli 2007 Geplaatst: 10 juli 2007 Blue ray optisch naar Bose. Als je het geluid van de tv altijd via je Bose wil horen kun je ook optisch vanuit de Topfield naar de Bose gaan ,evt doorlussen tulp vanuit de Bose naar de mediareciever, voor als je het geluid ook wel over je tv wil kunnen horen. Nadeel kan zijn dat je dan de Bose aan moet houden om het tulp signaal door te geven naar de tv. Om dat evt te voorkomen kun je ook optisch vanuit de Topfield naar de Bose en dan gelijk vanuit de Topfield een tulp naar de mediareceiver. Melle DM500HD, Funke 99cm & StabHH120 & Smart Lnb, Funke 68cm & Duo Lnb Quad.
Gast Geplaatst: 10 juli 2007 Geplaatst: 10 juli 2007 Bedankt voor de tips zover, ga straks eea proberen. De Pioneer Plasma heeft geen speakers, alles dient dus via de Bose te lopen.
lemoi Geplaatst: 10 juli 2007 Geplaatst: 10 juli 2007 eh, HDMI bevat digital geluid en met versie 1.3 zelfs HD multichannel audio (uncompressed). En HDMI kan een probleem geven met de andere uitgangen van je apparatuur. Bij HDMI hebben ze ook communicatie (CEC) en de TV zegt de (bijv) Blu-Ray Disc speler dat ie alleen stereo aankan, dan schakelt de BD speler naar stereo uit. Heb je pech dan hebben ze in de BD speler te weinig electronica gestoken en worden de andere audio uitgangen ook stereo ( optical, coax...). Als je geluk hebt is er ergens in een menu een optie waar je dit CEC uit kan zetten. Heb je geen pech en hebben ze meer audio electronica in het apparaat gestoken dan heb je bovenstaande probleem niet. Zo maar even wat informatie, mocht je er wat aan hebben... Beter 1 sateliet in de lucht dan 10 in de hand Philips 7072, 2000, 5400 (7005) Kathrein CAS90,UAS485 + een paar andere LNB's H126 kabel, Matrix reborn, revolution, ORF
Gast Geplaatst: 10 juli 2007 Geplaatst: 10 juli 2007 Kom er nog steeds niet uit, geen beeld en geluid op de Pioneer BlueRay player. Op dit moment zit de aansluiting zo: 1. Pioneer 435 Plasma met mediareceiver--> hier gaat HDMI (zit 1 ingang op) kabel uit naar de HDMI Octava splitter (naar de ingang) 2. Vanaf de splitter gaat 1 HDMI kabel naar--> de Pioneer BDP LX 70 Blueray player en 1 naar--> de Topfield TF 7700 HSCI 3. Vanaf de Topfield TF 7700 HSCI gaat er een optical kabel naar de Bose Lifestyle 28 (dus geluid en beeld via de Topfield TF 7700 HSCI) De HDMI splitter kan 1080 aan en schakelt automatisch om (staat in de beschrijving) Haal ik de optical uit de Topfield, heb ik geen geluid meer. Zet ik de Topfield uit en de Pioneer Blueray player aan--> geen beeld en geen geluid, splitter schakelt wel om.
Melle Geplaatst: 11 juli 2007 Geplaatst: 11 juli 2007 Citaat: eh, HDMI bevat digital geluid en met versie 1.3 zelfs HD multichannel audio (uncompressed) @Lemoi, sorry,my bad ik zat er naast. Het is alleen bij mij thuis dat ik er geen geluid bij heb, is een dvi naar hdmi, vandaar. Citaat: Vanaf de Pioneer Plasma mediareceiver de HDMI kabel naar de splitter, daarvandaan een HDMI kabel naar de Topfield en naar de Pioneer Blue Ray player. Dit zou dus geluid en beeld moeten geven op de Pioneer Plasma op ingang 3 welke op HDMI is afgesteld, echter dus niet. Volgens mij op onderstaande manier. (ik heb het plaatje van de octava website gehaald, ik neem aan dat je deze hebt) De Plasma monitor op de uitgang van de splitter en de blueray en topfield op de ingang. Het geluid moet wel apart omdat je zei dat je pioneer geen speakers heeft, dus die zou ik dan optisch naar de bose voeren. Melle DM500HD, Funke 99cm & StabHH120 & Smart Lnb, Funke 68cm & Duo Lnb Quad.
lemoi Geplaatst: 11 juli 2007 Geplaatst: 11 juli 2007 ...en misschien eerst eens alle apparaten zonder switch op je plasma aansluiten en je bose om te kijken of alles goed is. Kanhet zijn dat de BD player niet op HDMI uit is ingesteld. De eerste BD spelers hebben nogal wat tekort komingen (SONY in de USA kon geen CD spelen, Samsung had niet de optimale audio decoders en dus hebben die een optie ingebouwd dat je de HDMI CEC kan uitschakelen....) Dus eerst even zonder de switch en direct aansluiten. Als het dan nog niet werkt (zoals geen beeld op de Pana) dan eerst even kijken of er instellingen zijn voor video uit (Pana BD) digital audio uit etc. Kan zijn dat je digital audio uit ook raw audio data uitgeeft, geen idee. Probeer dan eerst de Pana BD met SCART of CVBS aan te sluiten en analoog audio. En dan kijken of je beeld hebt, en dan eens kijken naar de instellingen. Misschien een stom vraagje maar ik ken de Pana plasma niet, is dit een ouderscherm? Zo ja, ondersteund de HDMI HDCP copy protection? Als HDCP niet ondersteund wordt zal de TV nooit beeld uit de Pana BD player krijgen. Hopelijk helpt dit en ben ik niet te technisch en onduidelijk Beter 1 sateliet in de lucht dan 10 in de hand Philips 7072, 2000, 5400 (7005) Kathrein CAS90,UAS485 + een paar andere LNB's H126 kabel, Matrix reborn, revolution, ORF
Gast Geplaatst: 11 juli 2007 Geplaatst: 11 juli 2007 Heb een Pioneer plasma (435) en als ik de Pioneer Blueray player rechtstreeks aanskluit is alles perfect.
lemoi Geplaatst: 12 juli 2007 Geplaatst: 12 juli 2007 en zodra je de switch ertussen zet is het over en uit? Welk type switch? Degene die hierboven op het plaatje in een posting hier ergens boven? Je HDMI kabels zijn alle ok (effe allemaal op de DB en TV aansluiten). En als je eerst alleen de BD speler en de TV op de switch aansluit, werkt het dan ja of nee? Beter 1 sateliet in de lucht dan 10 in de hand Philips 7072, 2000, 5400 (7005) Kathrein CAS90,UAS485 + een paar andere LNB's H126 kabel, Matrix reborn, revolution, ORF
Gast Geplaatst: 12 juli 2007 Geplaatst: 12 juli 2007 Citaat: en zodra je de switch ertussen zet is het over en uit? Welk type switch? Degene die hierboven op het plaatje in een posting hier ergens boven? Je HDMI kabels zijn alle ok (effe allemaal op de DB en TV aansluiten). En als je eerst alleen de BD speler en de TV op de switch aansluit, werkt het dan ja of nee? 1. Ja, Topfield loopt wel maar Pioneer Bluwray dus niet via de switch 2. Kabels zijn allemaal van hetzelfde merk en ok 3. ja, werkt. Begin echt al een beetje gek te worden hier:)
lemoi Geplaatst: 13 juli 2007 Geplaatst: 13 juli 2007 En als je op de switch de HDMI kabel van topfield en BD player omdraait werkt de topfield nog wel en de BD nog steeds niet? KAn je kijken welke resolutie je op de topfiled hebt ingesteld en welke op de BD? Probeer de resolutie van de BD hetzelfde te maken als die van de Topfield. Zal eens op internet kijken naar die HDMI switch Beter 1 sateliet in de lucht dan 10 in de hand Philips 7072, 2000, 5400 (7005) Kathrein CAS90,UAS485 + een paar andere LNB's H126 kabel, Matrix reborn, revolution, ORF
lemoi Geplaatst: 13 juli 2007 Geplaatst: 13 juli 2007 Het is dus de HDS3 switch als ik het goed heb. Kan je eens in het boekje (handleiding) van de DB player, topfield en switch kijken welek versie van HDMI deze apparaten ondersteunen V1.1, V1.2 of V1.3 Beter 1 sateliet in de lucht dan 10 in de hand Philips 7072, 2000, 5400 (7005) Kathrein CAS90,UAS485 + een paar andere LNB's H126 kabel, Matrix reborn, revolution, ORF
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen