Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Volgt een bericht van TVSatellite:

De Zwijndrechtse woningbouwvereniging Forta gaat schotels van flatgebouwen weren. Het verbod komt na een uitspraak in een proefproces bij de kantonrechter in Dordrecht.

Forta stapte na de rechter nadat enkele huurders van flatwoningen geen gehoor gaven aan de oproep van de verhuurder om schotelantennes te verwijderen. De schotels zijn volgens de woningbouwvereniging zonder toestemming aan de gevel, op het balkon of zelfs op daken van de flatwoningen geplaatst. Volgens Forta raken gevels hierdoor beschadigd en wordt het straatbeeld negatief beïnvloed door wildgroei van schotelantennes.

Bewoners die nu alsnog een verzoek tot het verwijderen van de schotelantenne naast zich neerleggen, kunnen rekenen op een boete van 50 euro per dag. De kantonrechter in Dordrecht kende deze sanctiemogelijkheid toe aan Forta voor huurders die niet willen ingaan op herhaaldelijke verzoeken van de verhuurder .

Forta wil overigens het gebruik van de schotel niet geheel verbieden. Bewoners mogen volgens de woningbouwvereniging de schotel wel gewoon middels een statief op het eigen balkon plaatsen. Ze kunnen de schotel volgens de woningbouwvereniging dan ’s avonds naar binnenhalen. Dit alternatief van Forta is in de praktijk bijna onuitvoerbaar, gezien de precieze uitrichting van de schotelantenne die noodzakelijk is voor een goede ontvangst.

De kantonrechter in Dordrecht kwam in het proefproces tot zijn oordeel nadat hij het beroep op vrije nieuwsgaring niet langer van toepassing acht. Er zouden intussen voldoende alternatieven zijn, zoals het internet, tijdschriften, digitale televisie en radio.

Bron: www.TVSatellite.nl

Groetjes Jan (Meijelsat)

Ik ben gehandicapt met slechthorend, moeilijk praten/lopen/bewegen/leren en 100% geestelijke goed. ik weet alles over satelliet-tv en DVD/BLU-RAY

DM7020HD TRIAX 90cm LNB`S

Geplaatst:

Tsja EEN alternatief voor de schotel is er inderdaad met dat verschil dat je ipv 6000 zenders er maar een stuk of 35 hebt.Dat is een klein verschil en aangezien je toch maar naar 1 zender kan kijken dan is het niet zo'n probleem.

TENZIJ HET JE HOBBY IS!!!!!!

Ik lees wel s vaker van dit soort berichten en ik vind het echt te zot voor woorden.Ok het gezicht wordt er niet beter op maar zet dan meerdere schotels gericht naar verschillende satellieten centraal voor iedereen zodat iedereen die dat wil toch gewoon via de schotel kan kijken.

Moet toch geen probleem zijn met die HUREN van tegenwoordig.

Succes daar in Zwijdrecht

DM500HD | DM7020HD | DM800HD se | DM8000

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.