Ga naar inhoud


dvb-c pvr ontvanger met hdmi


joepadmiraal

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik ben op zoek naar een dvb-c ontvanger waarmee ik kabel tv van Multikabel kan bekijken.

Ik wil hierop een lcd-tv via hdmi/dvi aansluiten zodat ik bijvoorbeeld fotos op de native resolutie van het tv scherm kan bekijken.

Verder wil ik tv programma's kunnen opnemen op een hd.

 

Bestaat zo'n apparaat?

Ik heb hem zelf nog niet kunnen vinden.

 

Alvast bedankt,

Joep

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dit apparaat wordt al een hele poos beloofd, maar de introductie wordt steeds uitgesteld. Op zich een mooi apparaat mede omdat je er zelfs tot vier tuners in kunt plaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Na meer dan een jaar vertraging komt binnenkort de Dreambox 8000 uit die aan al deze eisen voldoet.

 

Toch niet, want de Dreambox heeft een DVI uitgang en geen HDMI uitgang. Dat betekent dus dat HDCP ontbreekt, en als de kabelboeren in de toekomst hiervan gebruik gaan maken, dan kun je een HD signaal over DVI vergeten. Inbouw van een HD-DVD c.q. Blu-ray speler kun je ook wel vergeten om dezelfde reden, DVD is het enige dat je kunt gebruiken.

 

Persoonlijk wil ik ook zo'n PVR hebben, maar ik denk daarbij aan de Reelbox Vista, of een zelf op te bouwen systeem op basis van de ReelBone. ( zie http://www.reel-multimedia.com/ ). Die zijn nog niet helemaal klaar voor DVB-C (maar dat is de Dreambox ook niet), en ik wacht ook nog op ondersteuning van de nieuwe ATI HD2400 c.q. HD2600 kaarten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

de Dreambox heeft een DVI uitgang en geen HDMI uitgang. Dat betekent dus dat HDCP ontbreekt


HDCP kan ook over dvi, alleen zit de ondersteuning nog niet in de DM8000.
Ik verwacht dat het er inderdaad wel in gaat komen..

Diverse meuk... maar dat boeit niemand toch.. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
HDCP kan ook over dvi, alleen zit de ondersteuning nog niet in de DM8000.

Ik verwacht dat het er inderdaad wel in gaat komen.

 

Waarop baseer je die verwachting? Volgens mij heeft de dreambox een DVI uitgang gekregen omdat ze geen HDMI kunnen/mogen gebruiken. HDMI heeft altijd HDCP zoals je zult weten, en voor DVI is HDCP een optie. De digitale video signalen zijn voor beide gelijk. Het is echter onlogisch om op een typisch A/V apparaat zoals de Dreambox een DVI aansluiting te plaatsen, omdat die aansluiting niet gebruikelijk is bij A/V spullen. De DVI aansluiting is bedoeld voor aansturing van computer monitors etc. Ik zou het dus heel onlogisch vinden om een DVI aansluiting (zonder audio!) met optionele HDCP te gebruiken in plaats van HDMI met standaard HDCP en audio bij zo'n apparaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Waarop baseer je die verwachting?


de grote groep software makers voor de dreambox...

Ik ben het wel met je eens dat een hdmi aansluiting beter gepast had bij het apparaat, maar jou argumenten dat je geen hdcp kan hebben zijn dus loos..

ik moet zeggen dat ik die revo er leuk uit vind zien...
ben benieuwd wat die gaat kosten..

Diverse meuk... maar dat boeit niemand toch.. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
maar jou argumenten dat je geen hdcp kan hebben zijn dus loos..

 

Ik schrijf niet dat het niet kan, maar dat de logica van een dergelijk opzet mij volledig ontgaat. De opzet die Dream volgens jou zou kiezen bestaat dus uit een DVI video uitgang met HDCP, gecombineerd met een losse S/PDIF audio uitgang zonder HDCP (ook bepaalde vormen van audio signalen kunnen HDCP nodig hebben). Dus je hebt ook nog eens twee kabels nodig bij deze opzet. In plaats daarvan zouden ze kunnen volstaan met één kleinere (en goedkopere) HDMI uitgang die wel HDCP voor audio heeft. Het zal aan mij liggen, maar ik begrijp niet waarom Dream voor zo'n rare opzet zou kiezen. Afgezien daarvan vermeldt hun (voorlopige) folder niets over HDCP. Als Dream dus wel HDCP kan/mag gebruiken, dan verwacht ik dat de Dreambox 8000 ook een HDMI uitgang zal krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het een kwestie van geld is (ik zou anders niets kunnen verzinnen)dat ze licentie kosten voor hdcp te duur vinden.

ieder redelijk merk hd ontvangers en tv hebben hdmi, en het is nu al bijna zeker dat dit de standaard gaat worden. (zeker geen dvi).

Ik vind het zeker een gemis voor deze peper duur onvanger.

 

Groetjes john

Dreambox 500s jade3 voor op de camping

Dreambox 8000 open PLI

VU+ DUO open PLI

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...