Ga naar inhoud

[Strong 8000] 8000 Sinds deze week problemen met Hotbird ontvangst (Thai Global TV)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Deze week problemen gekregen met ontvangst van zenders op de Hotbird. Vooral Thai Global TV en ook fashion channel staan vaak op een rood vierkantje, zender sterkte varieert van -100% naar 26, 37% (continu anders). Bij constante zender ontvangst van 36% is Thai Global TV goed te zien.

De hotbird sterkte bij satelliet info is 3, net als de astra, ook 3 en dit is al zo sinds de installatie van het monoblock, 1.5 jaar geleden. Vh1 ook op de hotbird is continu goed te ontvangen, zender sterkte 44 a 45%.

Vandaag de schotel gecontroleerd met satelliet zoeker gecontroleerd op signaal sterkte, licht aangepast voor iets meer Hotbird ontvangst. Geen verandering is signaal sterktes.

Verder heb ik nu ook sinds gisteren problemen met teletekst ontvangst op Ned zenders op de Astra. Teletekst niet aanwezig.

Kan iemand mij helpen?

mvrgr

Hendrik.

Thai TV: Hotbird, Transponder 41, freq.12207000, 27500, 3/4, H.

Geplaatst:

ik denk dat je schotel niet meer helemaal goed is uitgericht. maar omdat je zegt dat je dat al hebt gecontroleerd, zal je je kabel mischien ook even moeten controleren net als de F connectoren etc. bijvoorbeeld als je buiten een paar stukken kabel hebt verbonden dat ook controlleren omdat dat nogal eens wil gaan oxideren. dus gewoon als je dat hebt een stukje van die kabel eraf halen en dan opnieuw aan elkaar vast maken. ook kun je natuurlijk wel gewoon een kabelbreukje hebben.

of als je een monoblock gebruikt kun je die mischien ook nog wel even vervangen om te kijken of het daaraan ligt.

als je een disecq switch gebruikt kun je nog altijd die er tussen uithalen om te zien hoe het dan werkt, heb je dan geen verschil moet je mischien de LNB's nog even verwisselen.

ps. ook ik heb geen TXT meer bij de Nederlandse zenders dus het ligt waarschijnlijk niet aan je ontvanger.

MVG. Gerard

If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience.

-George Bernard Shaw

Geplaatst:

Hallo,

Ik krijg het idee dat het aan de ontvanger (software) ligt.

Aan/Uit en alles is weer ok. Dit gedaan omdat het nummer voorop het display van de ontvanger NIET snel veranderd in het kanaalnummer wat je intypt en direct op het scher komt. Binnenkort de gehele firmware maar weer eens updaten.

mvrgr

Hendrik.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen