Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Huidige situatie: kpn internetplusbellen met experiabox (siemens). pc1, pc2 en netwerkprinter. pc2 staat in mijn bedrijf achter een utp kabel van 80 meter.

Nu ben ik in mijn bedrijf 2 nieuwe poorten nodig (pc3 en ip-webcam). Omdat mijn experia maar 4 poorten heeft en ik geen zin heb om weer kabels van 80 meter te trekken wil ik achter de huidige kabel een thomson speedtouch 546 zetten. Dan heb ik in mijn bedrijf 4 poorten beschikbaar te gebruiken voor pc2, pc3 en ip-webcam.

Ik heb begrepen dat dchp van thomson uitgeschakeld moet worden. Mijn vragen:

Is deze opstelling mogelijk?

Regelt experia automatisch ip-nummers via dchp? Dus ook van thomson router, pc2, pc3 en ip-cam.

Kan ik via internet en het programma VNC toegang krijgen tot pc2 en pc3?

alvast bedankt voor jullie reactie.

Geplaatst:

Even een paar dingen.

- De Speedtouch die jij noemt kan in principe alleen als router werken wanneer er een ADSL-verbinding aan 'hangt'. Anders werkt deze als switch, een apparaat dat de verbinding van een router verder verdeelt, de DHCP-server moet dan inderdaad wel uit.

- Een switch is echter wat jij wilt, je hebt in principe geen andere router nodig, gewoon extra aansluitpunten en dat kun je daarmee bereiken.

- Als je een switch achter de Siemens modem/router hangt, dan blijft deze gewoon IP-adressen uitdelen, ook aan de apparaten áchter die switch. Deze apparaten zitten dus in hetzelfde netwerk. Ergo, je kan ze bereiken van het LAN, internet en VNC. Al zal er voor bereiken via internet en VNC vanaf een andere lokatie wel een poort gemapt moeten worden. Maar dat is niet anders dan nu het geval zal zijn.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Geplaatst:

Bedankt EL PIÑO voor de heldere uitleg. Nu is mij duidelijk dat alles in het zelfde (thuis)netwerk zit.

Ik had gehoopt dat ik mijn oude ADSL-router nog te gelde kon maken. Ik begrijp uit jouw verhaal dat dit niet mogelijk is en dat ik gewoon een switch aan moet schaffen.

Geplaatst:

Je kan je oude ADSL modem dus als switch gebruiken. Maar dan moet je hem eerst wel zo instellen dat de DHCP-server uit staat.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Geplaatst:

OK, als ik het goed begrepen heb, moet 1 van de 4 uitgangen van de experia naar de invoer van de ADSL-router/switch.

Het probleem is nu dat in deze ingang geen RJ-45 connector past, maar een gewone telefoonstekker (die in het verleden uit de splitter kwam).

Hoe los ik dat op?

Geplaatst:

Hieperdepiep, het werkt!

Moest speedtouch eerst resetten, daarna dhcp-server uitgezet, via powerknopje uit- en aangezet en alles draait weer.

De interface van de speedtouch is alleen niet meer te bereiken van 10.0.0.138, maar dat heeft ook geen functie meer.

EL PIÑO bedankt!

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen