de vrije fries Geplaatst: 14 juli 2007 Geplaatst: 14 juli 2007 hoi, wat vinden jullie van deze hd ontvanger met twin tuner en 500 harde schijf voor opname van hdt tv ? groeten uit het vrije friesland deskundigheid door ervaring
Gast Geplaatst: 15 juli 2007 Geplaatst: 15 juli 2007 Ik heb zelf de Digicorder S2, De twintuner werkt alleen bij FTA-kanalen en zou ook moeten werken met 2 gecodeerde kanalen mits deze opdezelfde feed zitten (is mij nog niet gelukt), daar heb je dus vrij weinig aan lijkt mij. Ik zou even zeer goed informeren bij de vakhandel of het mogelijk is om de 2 tuners tegelijkertijd zonder restricties gecodeerd te gebruiken. De helpdesk van Technisat heb je niet veel aan, je krijgt altijd netjes antwoord, maar echt helpen doen ze niet want alles wat ze weten staat al in de gebruiksaanwijzing. Voor de rest is het een geweldig apparaat vind ik, zeer makkelijk in gebruik en een heel mooi beeld en geluid. De HD-versie zal neem ik aan alleen maar beter mogen zijn.
Gast Geplaatst: 15 juli 2007 Geplaatst: 15 juli 2007 De twintuner werkt, indien je beide antenneingangen gebruikt, wel degelijk op de gehele astra satelliet. Zelfs als je 4 twin lnb's gebruikt met diseqc-switch en je configueert deze in de decoder, kun je astra kijken en één van de andere satellieten gebruiken voor opnames. Alléén moet je wel weten hoe je het aansluit.
Gast Geplaatst: 16 juli 2007 Geplaatst: 16 juli 2007 Citaat: De twintuner werkt, indien je beide antenneingangen gebruikt, wel degelijk op de gehele astra satelliet. Zelfs als je 4 twin lnb's gebruikt met diseqc-switch en je configueert deze in de decoder, kun je astra kijken en één van de andere satellieten gebruiken voor opnames. Alléén moet je wel weten hoe je het aansluit. Je bent mijn held als je mij kan uitleggen wat ik moet doen om het geheel werkend te krijgen ! Ik heb zoals je met wat moeite kunt zien (avatar) 3 Quad LNB's (4 uitgangen) aan mijn schotel zitten (astra 1, 2, 3) met 4 diseqc-switchen, ik gebruik de Aston 1.07 CAM, en uiteraard zit de ontvanger met 2 kabels aangesloten op 2 diseqc-switchen. Toch krijg ik het niet voor elkaar om 2 gecodeerde programma's te gebruiken bijv. RTL4 opnemen en Ned 1 kijken lukt dus niet. Groetjes, Alex.
Gast Geplaatst: 17 juli 2007 Geplaatst: 17 juli 2007 IOn weze is het aansluiten van een twntuner niets anders adn het aansluiten van 2 apparte toestellen. Dus uit je LNB's van alle 3 een uitgang naar de Diseqc switch en die dan naar de eerste tuner. IOdem voor de 2de tuner. Ik ken jullie aparaat niet maar vermoed dat je dan ook een apparte menu instelling krijgt voor LNB 1 en LNB2 en misschien ook de mogelijkheid om de settings van de eerste naar de 2de te copieren. Als je naar canal nl kan kijken en tegelijkertijd een FTA kan opnemen dan is kwa LNB's en Diseqc alles ok. Dubbele descrambling is blijkbaar iets héél moeilijk waar slechts weinige fabricanten in slagen. Kijk toch even of er bij de instellingen van de kaartlezer geen optie zit in de stijl van "Can handle 2 services".
Tonskidutch Geplaatst: 17 juli 2007 Geplaatst: 17 juli 2007 op dit duits forum is een heel lange berichtgeving over deze receiver. (Digicoder HD S2 - Schweigen im Walde ???) hij is nog niet op de markt, maar men verwacht er veel van. dus ervaringswaarden kan niemand je geven. cheers Our Darkness Anne Clark
Melle Geplaatst: 17 juli 2007 Geplaatst: 17 juli 2007 Citaat: hij is nog niet op de markt, maar men verwacht er veel van. dus ervaringswaarden kan niemand je geven. Dat "ervaringen gevraagd" heb ik erachter gezet. Dat zet ik er meer achter als er zulk soort dingen gevraagd worden. En ik weet niet wat er allemaal uit is of uit komt. Melle DM500HD, Funke 99cm & StabHH120 & Smart Lnb, Funke 68cm & Duo Lnb Quad.
eppie111 Geplaatst: 19 oktober 2007 Geplaatst: 19 oktober 2007 Hij wordt in Duitsland nu uitgeleverd. http://www.hifi-forum.de/index.php?actio...amp;thread=2074 Zal mij benieuwen Philips 55/9036+ OLED - VU+ Solo 4K - Samsung 55 KS 9090 + XTrend ET7500 alles op Open PLI.
robo1100 Geplaatst: 7 februari 2008 Geplaatst: 7 februari 2008 Hallo zeer goede ervaring met mijn reciever Technisat digicorder S2 Vele Mogelijkheden envoudige bediening.
exciter Geplaatst: 8 februari 2008 Geplaatst: 8 februari 2008 Origineel bericht van: robo1100 Hallo zeer goede ervaring met mijn reciever Technisat digicorder S2 Vele Mogelijkheden envoudige bediening. Het is even niet duidelijk, heb jij de S2 of de HD S2? TechniSat Digicorder HD S2 Aston 1.07 | TS CryptoWorks Astra 1,2,3,HB | CDS Fam HD, SkyLink Multi HD KDL-32P3000 | Onkyo 5.1 receiver HTC HD2 Vakantie: Extreme Hornet STR Ucas 3.0 - 4xLNB
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen