Gast Geplaatst: 15 juli 2007 Geplaatst: 15 juli 2007 Hallo, Ik ben al een tijdje bezig om via mythtv tv te kijken vanaf de satelliet. Het probleem is echter dat ik niet de juiste instellingen voor mythtv kan vinden. Of hoe ik het moet instellen. De kaart is een Sky2 en de driver is geladen en werkt met dvbtune met wat waarden die ik op internet heb kunnen vinden, maar of het de juiste zijn weet ik niet: Code: jmeijer@TVBox:/etc/init.d$ dvbtune -f 1183000 -s 22500 -p h -m 2Using DVB card "ST STV0299 DVB-S"tuning DVB-S to L-Band:0, Pol:H Srate=22500000, 22kHz=offERROR setting tone: Invalid argumentpolling....Getting frontend eventFE_STATUS:polling....Getting frontend eventFE_STATUS: FE_HAS_SIGNAL FE_HAS_CARRIERpolling.... Nu zit ik in mythtv-setup te rommelen en kom maar niet verder. Ik hoop dat iemand mij op weg kan helpen en/of antwoorden op de volgende vragen heeft. Het gaat op dit moment mij alleen even op de FTA kanalen, omdat ik pas verder ga met een card reader en een CD kaart als ik dit allemaal werkend heb. Bij het scannen naar zenders zijn er een aantal mogelijkheden: Volledig scan (afgestemd) / config importeren / Volledig van bestaande transports / Scan van bestaande transports. Welke moet ik hier gebuiken? Bij een aantal van deze moet ik een frequentie, een polariteit en een Symboolsnelheid opgeven. Wat is dit en wat moeten de waarden zijn? Zijn er nog meer instellingen waar ik rekening mee moet houden? Ik hoop dat iemand mij antwoorden kan geven en/of een heel end op weg kan helpen. Alvast bedankt!
Gast Geplaatst: 15 juli 2007 Geplaatst: 15 juli 2007 Ben al weer wat verder... Ik heb de dvb-utils geinstalleerd en deze bevat de initiele frequenties als voorbeeld. Dus met het commando scan /usr/share/doc/dvb-utils/examples/scan/dvb-s/Astra-19.2E gaat hij scannen, echter krijg ik deze output: Code: scanning Astra-19.2Eusing '/dev/dvb/adapter0/frontend0' and '/dev/dvb/adapter0/demux0'initial transponder 12551500 V 22000000 5>>> tune to: 12551:v:0:22000WARNING: >>> tuning failed!!!>>> tune to: 12551:v:0:22000 (tuning failed)WARNING: >>> tuning failed!!!ERROR: initial tuning faileddumping lists (0 services)Done. Zou dit kunnen betekenen dat mijn schotel niet correct staat afgesteld?
Gast Geplaatst: 15 juli 2007 Geplaatst: 15 juli 2007 Weer wat verder met testen.... Met de informatie die ik in /usr/share/doc/dvb-utils/examples/scan/dvb-s/Astra-19.2E vond heb ik het commander dvbtune aangepast: dvbtune -f 12551500 -s 22000 -p v -m Maar helaas is het resultaat niet veel anders.... Code: Using DVB card "ST STV0299 DVB-S"tuning DVB-S to L-Band:0, Pol:V Srate=22000000, 22kHz=offpolling....Getting frontend eventFE_STATUS:polling....Getting frontend eventFE_STATUS: FE_HAS_SIGNAL FE_HAS_CARRIERpolling.... Ik zal van de week nog maar eens het dak opklimmen en eens opnieuw gaan afstellen..... Mocht er iemand nog tips en/of opmerkingen hebben, dan hoor ik het natuurlijk graag!
joepadmiraal Geplaatst: 16 juli 2007 Geplaatst: 16 juli 2007 Ik heb geen problemen gehad met het scannen op de manier waarop jij dit beschrijft. Wel heb ik eerst onder windows tv gekeken, dus de schotel was al goed afgestemd voordat ik het onder linux ging proberen. Ik vermoed dat het dus te maken heeft met de afstelling van de schotel.
Gast Geplaatst: 20 juli 2007 Geplaatst: 20 juli 2007 Na eergisteren opnieuw op het dak te zijn geklommen heb ik de schotel beter afgesteld en werkt nu wel. Via de scan -c methode heb ik een channels.conf aangemaakt en deze geimporteerd in mythtv. De Mythtv scanner is nl. niet heel goed , waardoor deze niet alles kan 'vinden'. Nu ik hier mee klaar ben loop ik tegen wat andere problemen, maar die vraag ik in dit forum: http://www.sat4all.com/forums/showflat.p...0&fpart=all
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen